ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

کشور فرانسه در زمینه فشن و مد در دنیا پیشگام است و طراحی های شیکی در زمینه لباس، مبلمان، دکوراسیون و … دارد. فرانسوی ها به صورت معمول عاشق دکوراسیون شیک هستند و با تلاش فراوان سعی کرده اند تا تولیدات بسیار شیک و عالی را ارائه کنند. شما در معماری ساختمان های این کشور اوج هنر و زیبایی را مشاهده می کنید.

یکی از مواردی که فرانسوی ها در تولید و طراحی آن بی نظیر عمل کرده اند طراحی مبلمان می باشد. مبل کلاسیک فرانسوی از جمله سبک هایی می باشد که در دنیا بی نظیر است و طرفداران خاص خود را دارد. اگر می خواهید در مورد این مبل و اوج هنر طراحی بیشتر بدانید پس بهتر است تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های این مبل آشنا کنیم.

ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی

 سبک مبل فرانسوی که امروزه در بازار وجود دارد تاریخو هویت یک کشور را بیان می کند. به طور کلی می توان مبل سازی فرانسه را به دو گروه تقسیم بندی کرد که گروه اول مبلمان مختلف برای اشراف زادگان ساخته می شود و تنها سرمایه داران می توانند از آن خریداری کنند.گروه دوم مبلمانی می باشد که برای مردم عادی و عموم ساخته می شود و در شهرهای اطراف پاریس به فروش می رسد. مبل فرانسوی تلفیقی از هنر اشرافی و هنر مردمی می باشد که از سالیان پیش در کشور فرانسه تولید می شود. می توان طراحی این نوع مبل  را نتیجه ظرافت و زیبایی بی نظیر دانست. شما می توانید از این مدل در سبک دکوراسیون معاصر خود استفاده کنید. طراحی مبلمان فرانسوی به صورت کلی متمایز از سایر مدل های موجود در بازار می باشد. مبل کلاسیک فرانسوی دارای طراحی های خاص بوده که در آن سبک مردمی در نظر گرفته نمی شود.  به مرور زمان در سال های گذشته این سبک از کشورهای فرانسه به سایر کشورها انتقال یافته است. انتقال هنر مبلمان سازی از قرن 17 تا جنگ جهانی دوم ادامه داشته است. باید این نکته را بدانید که کلکسیون مبلمان فرانسوی در بسیاری از موزه های ملی به نمایش گذاشته می شود.

ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

مبل ال فرانسوی

مبل ال کلاسیک فرانسوی مانند تمامی مبل‌های ال‌گونه‌ی دیگر است با این تفاوت که به صورت اسپرت تولید نمی‌شود و در واقع مبل ال کلاسیک فرانسوی نمایانگر فرهنگ مدرن کشور فرانسه است. در هر حال مدل‌های مختلفی از مبل ال فرانسوی وجود دارد که یکی از پرکاربردترین آنها مبل ال گرد فرانسوی است. البته درست است که دقیقاً شباهتی به حرف L ندارد اما در واقع می‌توان قطعات آن را از هم جدا کرد و به شکل ال درآورد.

از دیگر انواع مبل ال فرانسوی می‌توان به مبل تمام چرم سفید رنگ یا مبل با روکش پارچه‌ای ال‌گونه فرانسوی اشاره کرد که هر کدام از آنها زیبایی‌های چیدمان خاص خودشان را دارند. توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید فضای سرد و خشک منزل را صمیمی‌تر کنید، اقدام به تهیه مبل کلاسیک فرانسوی نمایید چرا که قطعاً شکوه و عظمت این نوع از مبل شما و اهل منزل را به وجد خواهد آورد.

ویژگی های ظاهری مبلمان کلاسیک فرانسوی چگونه است؟

روش های تشخیص زیادی برای پی بردن به اصالت این نوع مبلمان وجود دارد که مهم ترین آنها نوع پایه های آن است. باید بدانید که پایه های مبل کلاسیک فرانسوی دارای انحنا به بیرون بوده و انتهای برخی از مبل ها مانند پنجه است. به این مدل ها پنجه شمشیری گفته می شود. کنده کاری ها ایجاد شده بر روی مبل کلاسیک به مرور زمان پیچیده تر و ظریف تر شده است. اگر بخواهیم دوران باشکوه طراحی این مبل را نام ببریم باید به دوره لویی پانزدهم اشاره کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که ریزه کاری و کنده کاری های مختلف موجود بر روی مبل کلاسیک باعث افزایش حجم و وزن آن می شود. در دوران معاصر کنده کاری های آن به سمت خطوط صاف حرکت کرده است. در حال حاضر مبل فرانسوی از طرح های رمی الهام گرفته است. علاوه بر موارد گفته شده شما می توانید به رنگ، ظرافت و زیبایی، کیفیت و راحتی مبل کلاسیک فرانسوی توجه کنید.

ظرافت و زیبایی در طراحی مبل کلاسیک فرانسوی

یکی از ویژگی های کلیدی که در طراحی فرانسوی به چشم می خورد ظرافت و زیبایی مبل بوده که نقش و نگارهای فراوانی بر روی مبل وجود دارد. این زیبایی به حدی می باشد که شما در نگاه اول مجذوب آن خواهید شد. این نوع از مبلمان به صورت کلی دارای طرح های ظریفی بوده که بر خلاف سایر مدل های تولید شده در بازار حکاکی و کنده کاری های ساده و زیبایی بر روی دسته، پایه و تاج مبل کار شده است. طراحی ساده و منحصر به فرد موجود در این مبلمان باعث ایجاد یک دکوراسیون شیک و بی نظیر در منزل می شود. وجود منحنی و خطوط بسیار صاف متقارنی که در طراحی مبلمان کلاسیک فرانسوی کار شده است باعث می شود تا قیمت مبل بالاتر از سایر مدل ها باشد. مطمئنا هر چه ظرافت کار شده بیشتر باشد قیمت مبل نیز بیشتر است.

ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

نکات زیر را در هنگام خرید مبلمان کلاسیک فرانسوی در نظر بگیرید:

در هنگام مبلمان کلاسیک فرانسوی توجه به موارد زیر بسیار حائز اهمیت خواهد بود، لذا قبل از خرید این مبل موارد زیر را حتماً در نظر بگیرید.

  • به هیچ عنوان از مبل کلاسیک فرانسوی به صورت مدرن یا تلفیقی از سبک‌های مختلف استفاده نکنید چرا که زیبایی و ابهت استفاده از چنین مبلی فقط در استفاده از آن در سبک کلاسیک آن، معنا پیدا خواهد کرد.
  • برای اینکه بتوانید سنگینی مبلمان کلاسیک را کاهش دهید، توصیه می‌کنیم که از یک رنگ ملایم برای پارچه‌های آن استفاده کنید. در این صورت است که می‌توانید یک فضای شادتر داشته باشید.
  • دقت کنید که بعد از چیدمان مبلمان کلاسیک فرانسوی، به هیچ عنوان نباید فضاهای منزل را شلوغ کنید. در واقع نیازی به استفاده از انواع دکوراسیون در اطراف مبل کلاسیک فرانسوی نیست.

احتمالاً به این فکر کرده باشید که استفاده از مبلمان فرانسوی برای طولانی مدت و یا حتی استراحت در آن مناسب نباشد، اما فقط کافی است که آن را امتحان کنید. توصیه ما این است که از یک شزلون استفاده کنید تا راحتی استفاده از این گونه مبل را برایتان بیشتر کند.

در مبل کلاسیک فرانسوی از چه رنگ هایی استفاده شده است؟

در سبک طراحی مبلمان فرانسوی از رنگ های خنثی به ویژه رنگ سفید استفاده شده است. باید این نکته را بدانید که رنگ سفید نماد خانه های فرانسوی می باشد که همین امر باعث شده است تا طراحان فرانسوی که در کار خود زبده هستند از رنگ سفید و رنگ های مختلف دیگر مانند آبی آسمانی، سبز روشن، خاکستری و نقره ای در طراحی های خود استفاده کنند. شما با دیدن خانه افراد فرانسوی حس آرامشی می گیرید چرا که وجود رنگ های خنثی باعث این آرامش می شود. تا به امروز وجود رنگ های تند و قوی در مبلمان کلاسیک فرانسوی دیده نشده است و شما در بدترین حالت ممکن رنگ سبز، آبی، صورتی، قرمز تیره و طلایی را مشاهده خواهید کرد. پس یکی از مواردی که باعث ایجاد اصالت در این نوع مبل می شود توجه به رنگ است.

سبک طراحی صندلی مبل کلاسیک فرانسوی

یک نکته بسیار جالب در مورد سبک طراحی صندلی این نوع مبلمان وجود دارد که اگر به آن توجه کنید باید به این نکته پی ببرید که صندلی ها با حکاکی هایی از گندم ساخته شده اند، این حکاکی ها تفکر مردم فرانسه را نشان می دهد. غذا به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای افراد از زمان گذشته تا به امروز بوده است. به همین علت در طراحی صندلی ها از این ایده الهام گرفته شده است. علاوه بر طرح گندم طرح های دیگری نیز در تولید صندلی های مبلمان کلاسیک فرانسوی به چشم می خورد. برخی از صندلی ها از چوب های مدور ساخته شده اند. برای طراحی و تولید این گونه طرح ها ابتدا چوب های استوانه ای را در آب خیس کرده و سپس با حرارت آن را خم می کنند و با استفاده از طناب آن ها را به یکدیگر متصل می کنند. صندلی های غذاخوری مبل کلاسیک فرانسوی از زمان های گذشته تا به امروز دچار تغییرات مختلف شده است.

ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

کیفیت پارچه مبلی در سبک فرانسوی

به صورت کلی باید بیان کرد که پارچه های استفاده شده در طراحی مبل کلاسیک فرانسوی از جنس پارچه های کتان و ریون با الگوهای ظریف و ساده می باشد. علاوه بر موارد گفته شده شما می توانید پارچه های لوکس دیگری مانند ابریشم، مخمل و پارچه های توری را نیز مشاهده کنید. جنس پارچه های به کار رفته کاملا بالا بوده تا طراحی بی نظیر انجام شده بر روی مبل حفظ شود. در واقع استفاده از متریال بی نظیر باعث می شود تا قیمت آن به نسبت سایر مدل ها بالا باشد.

چوب به کار رفته در طراحی مبل فرانسوی چیست؟

در طراحی مبل کلاسیک فرانسوی از بهترین متریال استفاده شده است، یکی از مواردی که در طراحی حائز اهمیت است چوب می باشد. یکی از ویژگی های کلیدی چوب راش، مقاومت بالای این چوب و استحکام آن می باشد که این امر باعث می شود تا بتواند وزن بالایی را تحمل کند. در واقع می توان عنوان کرد که علاوه بر ظرافت و زیبایی در طراحی قادر است تا وزن بالایی را تحمل کند که این امر بی نظیر است. چوب های گردو، روسی، افرا و آبنوس از دیگر چوب هایی می باشد که در ساختار مبلمان کلاسیک فرانسوی به کار گرفته می شود. چوب های نام برده شده همگی دارای مقاومت بالایی می باشد و طول عمر زیادی دارد. علاوه بر موارد گفته شده دو ویژگی کلیدی دیگر در طراحی سبک مبلمان کلاسیک فرانسوی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

ویژگی های مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟

قابل استفاده در فضاهای کوچک

زمانی که صحبت از مبل کلاسیک و سلطنتی می شود همه افراد در ذهن خود یک مبل بزرگ که حجم زیادی را اشغال می کند تصور می کنند. اما باید بدانید که مبل کلاسیک فرانسوی با توجه به طراحی ظریف و بی نظیری که دارد برای فضاهای کوچک نیز مفید است. این مبل با حفظ زیبایی ظاهری می تواند برای دکوراسیون های کوچک نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما در منزل خود از سبک کلاسیک استفاده می کنید و فضای کوچکی دارید قطعا قرار دادن این مدل مبلمان باعث ایجاد زیبایی هر چه تمام تر می شود چرا که ظرافت مبلمان فرانسوی می تواند مشکل کمبود فضا را برای شما حل کند.

راحتی در هنگام استفاده

خیلی از اوقات شنیده اید که مبلمان کلاسیک و سلطنتی به دلیل سبک طراحی که دارند برای زیبایی فضا و به صورت دکوری خریداری می شوند چرا که افراد در حین استفاده از آن احساس راحتی نمی کنند اما باید بدانید طراحی مبل کلاسیک فرانسوی به گونه ای می باشد که با سبک زندگی امروزی مطابقت داشته و برای استفاده در اتاق پذیرایی بسیار مفید و کاربردی می باشد.

قیمت مبلمان کلاسیک فرانسوی

قیمت مبل کلاسیک فرانسوی به متریالی بستگی دارد که در تولید مبل از آن استفاده شده است. کارگاه‌های مختلفی در ایران وجود دارد که با استفاده از موادهای مختلف اقدام به تولید مبل‌های مدل فرانسوی می‌کنند که بسته به نوع انتخاب مواد تشکیل دهنده‌ی مبل، قیمت‌های متفاوتی دارند.

در واقع اگر در تولید مبل فرانسوی از چوب‌های ارزان قیمت و پارچه‌های چینی استفاده شود، طبیعتاً قیمت تمام شده‌ی مبل بسیار ارزان‌تر خواهد بود. اما مدل‌های دیگری از مبل فرانسوی وجود دارد که با پارچه‌های با کیفیت ترک و چوب‌های درخت راش تولید می‌شوند که طبیعتاً از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند.

به همین دلایل است که احتمالاً به مبل فروشی مراجعه کرده و دو مبل با ظاهر مشابه مشاهده کرده‌اید، اما قیمت فروش آنها از یکدیگر فاصله‌ی زیادی داشته است. بنابراین می‌توانید بنا به خواسته و بودجه‌ی خود اقدام به خرید مبل فرانسوی کنید.

سخن پایانی

برای طراحی دکوراسیون منزل به سبک معاصر قطعا می بایست هزینه های بیشتری را متحمل شوید چرا که ست کردن تمامی موارد دارای هزینه می باشد. استفاده از سبک مبلمان فرانسوی باعث ایجاد ظرافت و زیبایی بیشتر در نمای داخلی منزل شما خواهد شد. باید توجه داشته باشید که این سبک از مبلمان هیچ وقت از مد نمی افتد و تازگی خاص خود را دارد. شما می توانید علاوه بر زیبایی از این نوع مبل به راحتی استفاده کنید چرا که دارای راحتی مناسب می باشد. اگر قصد دارید هزینه ی معقولی برای مبلمان پرداخت کنید قطعا خرید مبل کلاسیک از این نوع برای شما توصیه می شود.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط