بهترین طراحی برای دکوراسیون آشپزخانه

بهترین طراحی برای دکوراسیون آشپزخانه

بهترین طراحی برای دکوراسیون آشپزخانه

رعایت کردن نظم و دکوراسیون منزل باعث می شود تا همیشه یک فضای عالی در منزل داشته باشید که جذابیت و زیبایی دو چندان دارد، یکی از بخش های مهمی که در منزل می توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد آشپزخانه می باشد. آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته شده که محل رویدادهای مختلف و خوشمزه می باشد. پخت و پز غذا به صورت کلی در آشپزخانه قابل انجام است که نیاز می باشد به آن توجه خاصی شود.

دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از بخش های مهم محسوب شده که باعث زیبایی دوچندان منزل می شود. توجه به وسایل خریداری شده و سازمان دهی هر یک از وسایل می تواند فضایی ایده آل برای پخت و پز ایجاد کند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد دکوراسیون آشپزخانه مطالب جالبی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم. اگر می خواهید در مورد نکات کلیدی دکوراسیون آشپزخانه بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

بهترین طراحی برای دکوراسیون آشپزخانه

چگونه دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر کنیم؟

برخی از راه کارها هر چند ساده به نظر می رسند اما بسیار کاربردی هستند، شما با رعایت کردن نکات گفته شده در این نوشته می توانید یک دکوراسیون شیک برای آشپزخانه ی خود داشته باشید، لزوما به کارگیری تمامی نکات برای زیباسازی توصیه نمی شود و شما بر اساس سلیقه ی خود می توانید این کار را انجام دهید:

سعی کنید برای آشپزخانه وسایل کوچک خریداری کنید

پیدا کردن وسایل مناسب و استاندارد برای آشپزخانه باعث می شود تا ارزش سرمایه گذاری ما بیشتر شود. کیفیت وسایل آشپزخانه به دلایل مختلف در حال تغییر می باشد و این موضوع مهم است. شما نباید بهترین مارک بازار را برای آشپزخانه خود خریداری کنید. می بایست این نکته را در نظر بگیرید که برای خرید یخچال، ماشین لباسشویی، فر، اجاق گاز و .. می بایست کالایی را انتخاب کنید که متناسب با سایز آشپزخانه شما باشد. در این صورت می توانید زیبایی را مشاهده کنید. خرید وسایل برقی کوچک در آشپزخانه باعث می شود تا دکوراسیون آشپزخانه زیباتر از گذشته باشد.

هماهنگی کف آشپزخانه با سایر فضاها

برای بهتر کردن فضای آشپزخانه می‌توانید از هماهنگی جنس کف آشپزخانه با جنس دیوار‌های مابین کابینت استفاده کنید. در واقع زمانی که دیوارهای فضای بین کابینت‌ها از جنس کف آشپزخانه باشند، طراحی کلی آشپزخانه به سمت و سوی مدرن‌تری رفته که فضا را شکیل‌تر نشان خواهد داد.

خرید یک میز مناسب برای آشپزخانه

باید توجه داشته باشید که برای اینکه آشپزخانه شما نمای زیبایی داشته باشد و مکان مناسبی برای صرف غذا و نوشیدن قهوه باشد یک میز مناسب باید درون آن قرار بگیرد. برای دستیابی به اهداف مختلف داشتن یک میز مناسب که متناسب با محیط آشپزخانه باشد می تواند فضای داخلی را عوض کند. اگر به گوشه ای مخصوص برای صرف صبحانه نیاز دارید یک میز با سایز معمولی برای وعده های غیر رسمی نیز انتخاب کند. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک می باشد بهتر است از یک میز گرد استفاده کنید که کارایی چند گانه دارد. همچنین در نظر داشته باشید که اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است می‌توانید از میزهای تاشو استفاده کنید تا هم به زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه کمک کرده باشید و هم به نحو احنست از تمامی فضاهای موجود استفاده کرده باشید.

بهترین طراحی برای دکوراسیون آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه را برای قرار دادن لوازم لوکس در نظر بگیرید

شما می توانید برخی از فضای پیشخوان را برای قرار دادن لوازم لوکس در نظر بگیرید، این امر باعث می شود تا شما بتوانید وسایل کوچک و خاص خود مانند قهوه ساز و … را در این بخش قرار دهید. بهتر است برخی موارد مانند تخته خردکن و مخلوط کن را درون انبار نگه دارید، بهتر است برای قرار دادن ادویه جات از یک قفسه چوبی مناسب استفاده کنید تا فضا را به شکل بهتری نمایش دهد.

طراحی زیبای سقف آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه همیشه سقف‌ها در نظر گرفته نمی‌شوند و یا این اتفاق خیلی کم می‌افتد. در واقع سقف آشپزخانه مانند کف آن نیز از اهمیت بسزایی در طراحی دکوراسیون نقش دارد. استفاده از متریال خاص، بکار بردن رنگ‌های جذاب و یا استفاده از نورپردازی‌های مختلف می‌تواند در زیباتر نشان دادن آشپزخانه موثر باشد.

اضافه کردن رنگ به فضای آشپزخانه

باید بدانید که مصالح به کار رفته در ساختمان به صورت معمول خنثی هستند، این بدان معناست که محیط آشپزخانه کسل کننده می باشد. استفاده از رنگ های سنتی بژ و سفید در پیشخوان و اضافه کردن رنگ های آبی و سبز فضا را به صورت کامل عوض می کند.کاشی ها نیز می تواند در رنگ های مختلف مانند قرمز و زرد به آشپزخانه اضافه شود تا فضا را تحت الشعاع خود قرار دهد.

توجه به کابیت ها برای افزایش زیبایی دکوراسیون آشپزخانه

کابیت ها به عنوان یکی از بخش های مهم در آشپزخانه محسوب شده که اگر به زیبایی آن توجه شود قطعا باعث زیباتر شدن دوچندان آشپزخانه می شود. پس در هنگام انتخاب مدل و رنگ بندی کابینت ها توجه زیادی داشته باشید. نکات کلیدی که می توان در بحث کابیت آشپزخانه به آن اشاره کرد شامل موارد زیر می باشد:

انتخاب کابیت های مدرن و مینیمال

برای انتخاب کابیت های مناسب جهت بهبود دکوراسیون آشپزخانه بهتر است به سراغ کابینت هایی بروید که مدرن و مینیمال باشد، چرا که این مدل ها هیچوقت از مد نمی افتاد و در عین سادگی باعث زیباتر و مدرن تر شدن محیط آشپزخانه می شود. توجه کنید کابینت های کلاسیک امروزه دارای طرفداران زیادی است چرا که خانه های مدرن امروزی نیازمند اجزای دکوراسیون مدرن هستند.

بهترین طراحی برای دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت ها

رنگ کابیت می تواند تاثیر بسزایی بر روی دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد، استفاده از رنگ های روشن توصیه می شود چرا که با هر سبکی قابل ست کردن می باشد، کابیت های سفید، کرم و یاسی می تواند زیبایی آشپزخانه را دوچندان کند. اگر از رنگ روشن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید قطعا فضای آشپزخانه بازتر نمایش داده می شود.

قفسه بندی باز کابینت ها

قفسه بندی ها می تواند نظم بهتری به آشپزخانه داده و باعث جذابیت فوق العاده زیاد شود، برای اینکه نمای بهتری در آشپزخانه شما وجود داشته باشد بهتر است گردو غبار را از روی قفسه ها پاک کرده و دستی به سر و روی کابینت های آشپزخانه بکشید.

کابینت هایی با درهای شیشه ای

استفاده از کابینت هایی که دارای درهای شیشه ای هستند باعث ایجاد نمای جالب تری در دکوراسیون آشپزخانه می شوند اما ممکن است خیلی از افراد از وجود درهای شیشه ای لذت نبرند و آن را یک مُد قدیمی بدانند. یکی از معایب وجود درهای شیشه ای در کابینت این است که همیشه می بایست لوازم درون آن مرتب چیده شود.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

خیلی از افراد دارای آشپزخانه های کوچک بوده و سعی دارند دکوراسیون را به شکل زیباتری بچینند، برای کسانی که از محیط کوچک بهره مند هستند نیز پیشنهادهای مناسبی وجود دارد که با رعایت کردن آن می توانند دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را دگرگون کنند. معمولا برای زیباتر کردن محیط های کوچک سقف را بلندتر از حد نرمال می گیرند تا فضای واقعی آشپزخانه به شکل ویژه ای مشخص شود. اصول اولیه طراحی مدرن را می توانید در مورد دکوراسیون آشپزخانه های کوچک نیز رعایت کنید که این امر به زیبایی بیشتر کمک می کند.

محل قرارگیری میز نهار خوری در آشپزخانه کوچک

یکی از نکات کلیدی در مورد آشپزخانه های کوچک محل قرارگیری لوازم درون آن می باشد. میز ناهارخوری را سعی کنید در گوشه ای از آشپزخانه قرار دهید تا جای زیادی اشغال نکند. هماهنگ کردن رنگ دیوار با مبلمان نیز می تواند باعث ایجاد سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه شود.

استفاده از رنگ های روشن

همانطور که در بالا بیان شد استفاده از رنگ های روشن به شدت توصیه می شود، رنگ های آبی روشن، زرد و نارنجی به عنوان یکی از رنگ های کلیدی در آشپزخانه های کوچک می باشد. می توانید از کاشی های هندسی زیبا برای زیباتر کردن آشپزخانه استفاده کنید. ترکیب رنگ های سبز و فیروزه ای با رنگ کابینت های چوبی می تواند باعث زیباتیی بیشتر شود.

طراح دیوارهای آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه به خوبی می‌توان از دیوار‌های آن استفاده کرد. در واقع با آویزان کردن انواع ظروف اعم از قدیمی و سنتی، فضای بسیار دل انگیزی ایجاد خواهد شد. همچنین برای تزئین بیشتر فضای آشپزخانه می‌توان با رنگ کردن دیوار تنوع خوبی را به محیط داد. از طرف دیگر ایجاد نقش و نگارهای مختلف و شیک یکی از اقدامات خانم‌های خانه است که برای این منظور بهتر است که با کارشناسان طراحی ساختمان مشورت کنید.

بهترین طراحی برای دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از پنجره برای ایجاد نور بیشتر در محیط های کوچک

رعایت کردن نورپردازی مناسب می تواند جلوه زیبایی در آشپزخانه ایجاد کند. کابینت هایی که در رنگ آبی کم رنگ هستند می تواند باعث انعکاس نور خورشید شده که از طریق پنجره وارد آشپزخانه می شود و باعث ایجاد فضای گسترده در منزل می شود. مقدار نور مناسب برای آشپزخانه در ادامه آمده است:

استفاده از نور مناسب در آشپزخانه

نورگیر بودن آشپزخانه می‌تواند جلوه بسیار خوبی به محیط بدهد. با توجه به اینکه ممکن است رفت و آمد زیادی در آشپزخانه در طول شبانه روز شود، توصیه‌ی اکید داریم که حتماً نور پردازی مناسبی را برای این قسمت از منزل در نظر بگیرید. حتی می‌توانید از نور مصنوعی استفاده کنید، هر چند این نور به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای نور طبیعی نخواهد بود. در هر حال ممکن است منزل‌تان به گونه‌ای ساخته شده باشد که امکان استفاده از پنجره و عبور نور از آن وجود نداشته باشد، لذا در این‌گونه مواقع مجاز به استفاده از نورهای مصنوعی هستید.

استفاده از انواع کرکره و پرده برای پنجره‌های آشپزخانه نیز می‌تواند راه حل خوبی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه باشد. با این حال طرح و رنگ کرکره یا پرده کاملاً بسته به نوع سلیقه‌تان خواهد داشت که البته در این مورد نیز می‌توانید با افراد حرفه‌ای مشورت کنید.

اضافه کردن لوازم سرگرمی در آشپزخانه

می توانید با اضافه کردن برخی از لوازم سرگرمی دکوراسیون آشپزخانه خانه ی خود را زیباتر از گذشته کنید. فراهم کردن وسایل جانبی فیروزه ای زیبا که با یکدیگر ست باشد می تواند باعث ایجاد آشپزخانه ای مدرن شود. مجموعه ای از گلدان های شیشه ای را می توانید در کنار یک ساعت زیبا قرار دهید. لوازم جانبی متنوع در رنگ های ست و مختلف می تواند باعث زیباسازی بیشتر شود.

لیستی از ایده های مختلف برای جذاب تر کردن دکوراسیون آشپزخانه

– استفاده از رنگ آبی روشن باعث آرامش بیشتر در آشپزخانه می شود.

– برای آشپزخانه کوچک از وسایل متعدد استفاده کنید.

– نورپردازی در آشپزخانه یکی از موارد مهم زیباسازی می باشد.

– استفاده از سبک مدرن و کلاسیک باهم می تواند باعث جذابیت شود.

– از طراحی مدرن و آینده نگرانه برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

– از تم تمام استیل در سبک طراحی خود بهره بگیرید.

– سادگی در طراحی باعث زیباتر نشان دادن آشپزخانه می شود.

– استفاده از گلدان های خوشگل را فراموش نکنید.

– سبک هنری کوبیسم را در طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

– با یک کار هنری زیبا آشپزخانه را به یک فضای دلنشین تبدیل کنید.

بکارگیری انواع گل و گیاه

از دیگر مواردی که در طراحی دکوراسیون منزل بخصوص برای آشپزخانه بکار می‌رود، استفاده از انواع گل و گیاه است. خوشبختانه گل‌ها و گلدان‌های بسیار شیکی وجود دارند که استفاده از آنها در هر جای منزل بلامانع است. لذا می‌توانید این موضوع را نیز برای بهبود طراحی دکوراسیون در نظر بگیرید.

البته قبل از انتخاب گل و گیاه دقت کنید که گیاهی را که قصد خریداری آن را دارید با محیط بسته و کم نوری مانند آشپزخانه سازگار باشد. حتماً در جریان هستید که بعضی از گیاهان به نور زیادی احتیاج دارند و در صورت استفاده از آنها در محیط‌های کم نور سبب می‌شود که خیلی زود از بین بروند.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط