مبل راحتی و ویژگی های آن

مبل راحتی و ویژگی های آن؟

در حال حاضر مبلمان یکی از اصلی ترین وسایل خانه به شمار می آید که نقش بسیار اساسی در شکل و استایل منزل دارد. با توجه به تنوع بسیار زیادی که در صنعت مبلمان وجود دارد، انتخاب را برای افراد سخت می کند و نیاز است با دقت و توجه بیشتری انتخاب کنید تا با ابعاد و چیدمان منزلتان جور شود.

با یک انتخاب درست می توانید فضای منزل را بسیار شیک و چشم نواز کنید. در حالت کلی دو نوع مبلمان داریم:

  1. مبلمان راحتی

  2. مبلمان کلاسیک

افراد با توجه به نیاز و سلیقه خود بین این دو دسته، مبلمان خود را انتخاب می کنند. ما در این مطلب می خواهیم در رابطه با مبلمان راحتی صحبت کنیم.

فکر کنید بعد از یک روز سخت کاری به منزل آمدید و می خواهید برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید، چه چیزی بهتر از اینکه یک مبلمان راحتی مقابل تلویزیون در دکوراسیون منزل داشته باشید و خستگی خود را بر روی آن برطرف کنید.

قابل توجه است که مبلمان راحتی چندین مدل متفاوت دارد، به عنوان مثال مبل های تخت خواب شو، کاناپه یا مبل های ال شکل. شما می توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظر خود، شکل و ابعاد منزل مبل مناسب را انتخاب نمایید.

نکات مهم خرید مبلمان راحتی

 

  • مهم ترین نکته هنگام خرید مبلمان که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، تشک ها هستند. تشک های نشیمن و پشتی نه باید زیاد سفت و نه باید بیش از حد نرم باشد. بسیار مهم است که این قسمت ها انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند تا به کمر شما آسیب نرسانند.
  • دومین ویژگی مهمی که مبلمان راحتی باید داشته باشد، استحکام آن می باشد. حتما به نوع چوب استفاده شده در ساخت مبل دقت نمایید. چوب راش یکی از بهترین ها می باشد اما قیمت بالایی دارد. از دیگر چوب هایی که استحکام و دوام زیادی دارند می توان به چوب سفید و چوب روسی اشاره نمود.
  • انتخاب ابعاد مبل راحتی هم جزو نکات اصلی هنگام خرید است. با توجه به ابعاد منزل باید طول و عرض و ارتفاع مبل را انتخاب کنید و البته باید این ابعاد استاندارد باشند. قبل از خرید حتما ابعاد و متراژی که در منزل برای مبل در نظر گرفته اید را مشخص کنید.
  • دو نکته در انتخاب روکش مبل بسیار مهم است: اول کیفیت پارچه و بعد کیفیت دوخت. اگر روکش مقاومت لازم را نداشته باشد، با گذشت زمان و استفاده مکرر از حالت اولیه خارج می شود و مجبور به هزینه مجدد خواهید شد. همچنین جنس روکش بسیار مهم می باشد به صورتی که با نشستن طولانی مدت دچار تعریق بدن نشوید. دوخت روکش باید به صورتی باشد که درز ها یا جای دوخت ها دچار پارگی نشود.

 

در آخر با توجه به این که قیمت مبلمان بسیار بالاست، خیلی مهم است که هنگام خرید به شرایط منزل و موارد مصرف خود توجه کنید. با رعایت نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم می توانید انتخابی درست و مناسب انجام دهید.

منبع:آستیاژ

مطالب مرتبط