مبل کلاسیک ارزان و نکاتی کلیدی هنگام خرید

مبل کلاسیک ارزان و نکاتی کلیدی هنگام خرید

مبل کلاسیک ارزان و نکاتی کلیدی هنگام خرید

همانطور که می دانید مبل کلاسیک یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان در ایران می باشد. این نوع مبلمان شبیه مبل های سلطنتی می باشند اما با جزئیات کمتر. حجم منبت کاری های مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان استیل کمتر است. به همین دلیل چوب کمتری در ساخت آن ها استفاده می شود. قیمت مبل کلاسیک به نوع و حجم مواد استفاده شده بستگی دارد. هرچه درجه و کیفیت مواد استفاده شده کمتر باشد قیمت مبل کلاسیک ارزان تر می شود. اگر به دنبال مبل کلاسیک ارزان هستید در این مقاله همراه ما باشید تا بدانید هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنید.

مبل کلاسیک ارزان چه ویژگی هایی دارد؟

مبل کلاسیک ارزان در واقع همان ویژگی های مبل کلاسیک را دارد و تنها تفاوت آنها در درجه و کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت می باشد. از ویژگی های اصلی  وموثر در قیمت این نوع مبلمان می توان به چوب، پارچه و منبت کاری اشاره کرد. هر چه کیفیت این مواد بیشتر باشد قیمت نیز افزایش می یابد. اما چه چوبی در مبل کلاسیک ارزان استفاده می شود؟ آیا برای داشتن یک مبل کلاسیک ارزان می توان پارچه ها متنوع انتخاب کرد؟ منبت کاری چگونه باعث می شود مبل کلاسیک ارزان شود؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات پرداخته می شود.

چوب مبل کلاسیک چگونه باعث ارزان شدن آن می شود؟

چوب به کار رفته در ساخت مبلمان یکی از کلیدی ترین عناصر می باشد. این چوب ها باید ویژگی های خاصی داشته باشند تا بتوان برای ساخت مبل از آن ها استفاده کرد درغیر اینصورت برای این کار مناسب نیستند. معمولا از چوبی استفاده می شود که دارای استحکام، ماندگاری و کیفیت بالا باشد. اما به دلیل اینکه استفاده از چنین چوب هایی باعث افزایش قیمت مبل و خرید کمتر از سمت مشتری می شود فقط در موارد خاص و سفارشی از آن ها استفاده می شود.

برای ساخت مبلمان معمولا چوب های به کار رفته را در کوره خشک می کنند. دلیل این کار از بین رفتن تمام رطوبت چوب استفاده شده، جلوگیری از لوله شدن و ترک خوردن چوب می باشد. اگر طوبت چوب باقی بماند باعث تغییر شکل چوب شده و فشارهای غیرضروری به آن وارد می کند.

گاهی اوقات در ساخت برخی از مبل ها اغلب از چهارچوب های فلزی استفاده می شود که زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد. همچنین بعضا در اتصال چوب ها از پیچ، رول پلاک یا چسب چوب استفاده می شود. دلیل این کار صرفه جویی در هزینه های تمام شده مبلمان می باشد. پس هنگام خرید مبل کلاسیک ارزان به این نکته حتما توجه کنید.

کدام نوع چوب باعث کاهش هزینه مبل کلاسیک می شود؟

چوب های مختلفی وجود دارد که برای ساخت مبل کلاسیک استفاده می شود. در این قسمت برخی از این چوب ها به همراه ویژگی های آن ها معرفی می شوند.

  • چوب بلوط: چوب بلوط یکی از معروف ترین چوب ها در صنعت مبلمان سازی می باشد. این چوب دارای رنگ قهوه ای روشن، بافتی درشت و بادوام و مقاوم در برابر سایش می باشد. بلوط دارای مقدار زیادی تانن است که مانع از حمله قارچ ها و حشرات چوب خوار می شود.
  • چوب افرا: درخت افرا دارای چوبی سخت، سنگین، با قابلیت پرداخت آسان و تورق می باشد. رنگ این چوب سفید مایل به کرم می باشد. افرا دارای انواع گوناگونی از جمله افرای سیاه، افرای پر چینی، افرای کوهستانی، افرای برگ چناری، افرای سرخ، افرا پلت , افرا شیردار و کیکم می باشد. همه گونه های این نوع درخت رشدی سریع داشته و به راحتی تکثیر می شوند.
  • چوب گردو: چوب گردو دارای رنگ خاکستری مایل به قهوه ای تیره، بافتی ریز به همراه نقوش زیبا و نسبتا با دوام می باشد. از این چوب در کارهای ترئینی مانند خراطی،منبت کاری مبلمان و مجسمه سازی استفاده می شود. از ویژگی های برجسته این چوب باید به صیقل پذیر بودن، همگن بودن، رنگ پذیری و قابلیت کنده کاری خوب آن اشاره کرد. یکی از مزایای چوب درخت گردو این است که به دلیل سختی و تلخ بودن گردو، حشرات چوب خوار تمایلی به خوردن آن ندارند. با توجه به میزان بالای استحکام چوب گردو معمولاً از آن در اسکلت مبلمان استفاده می شود؛ زیرا در برابر کشش، خم شدن و همچنین فشارهای وارده مقاومت خوبی دارد و چوبی نیمه سنگین محسوب می شود.

این سه چوب سه نوع از بهترین ها برای ساخت مبلمان کلاسیک می باشند. معمولا مبل هایی که با این چوب ها ساخته شوند بسیار گران قیمت هستند. اما اگر به دنبال مبل کلاسیک ارزان هستید می توانید از بین چوب های زیر برای سفارش مبل خود یکی را انتخاب کنید.

  • چوب کاج: این چوب نرم، راست تار و سبک می باشد. از طرفی نیز دوام کمی دارد و وزد می پوسد. کاربرد این چوب در ساخت جعبه، مبلمان و کاغذ سازی می باشد. اگر به دنبال مبلی با دوام استحکام و برای طولانی مدت هستید از این چوب اجتناب کنید. اما اگر به دنبال تهیه مبل کلاسیک ارزان و مقرون به صرفه برای مدت زمان کوتاهی می باشید یکی از بهترین گزینه های چوب، چوب کاج می باشد.
  • چوب صنوبر: چوب صنوبر نیز همانند کاج چوبی راست تار و نیمه سبک و کمی نرم می باشد. این چوب بسیار خوشکار و دارای قابلیت تورق می باشد. نرم بودن چوب در مقایسه با چوب بلوط یا گردو سبب میشود اشیا ساخته شده از آن سریع تر خط و خش دار شوند، آسیب ببینند و حتی بشکنند. اما اگر از رنگ های روغنی برای پوشاندن چوب صنوبر کمک بگیرید به راحتی میتوانید مقاومت آن را در برابر ضربه و خط و خش افزایش دهید. بنابراین صنوبر انتخابی به صرفه و هوشمندانه برای مبل کلاسیک ارزان محسوب می شود.
  • خرده چوب: ارزان ترین گزینه برای ساخت مبل است و دوام چندانی ندارد. با میخ و منگنه به هم متصل می‌شود که اتصال خوبی با چوب ندارند و به مرور زمان منجر به ترک‌خوردگی چهارچوب مبل نیز می‌شود. این گزینه یکی از مناسب ترین گزینه ها برای خرید مبل کلاسیک ارزان می باشد.

پارچه چه نقشی در قیمت مبل کلاسیک دارد؟

انتخاب پارچه مبل مهمترین قسمت هنگام خرید مبل کلاسیک می باشد. اولین قسمت از مبل که باعث جذب مشتری می شود نقش و نگار پارچه مبل است. البته در کنار نقش و نگار جذاب و چشم نواز باید به کیفیت و جنس پارچه نیز توجه کرد. جنس و کیفیت پارچه مبل به عوامل مختلفی بستگی دارد که بر روی قیمت آن نیز تاثیرگذار است.

امروزه اکثر پارچه مبلی های موجود در بازار پارچه چینی یا ترم هستند. برای تهیه مبل کلاسیک ارزان می توانید از پارچه های چینی که ارزان تر هستند استفاده کنید. اما اگر می خواهید مبلمان خود را برای مدت طولانی تری داشته باشید باید پارچه هایی با دوام بیشتر انتخاب کنید.

البته پارچه های داخلی هم هستند که دارای کیفیت خوبی می باشند. هنگام خرید مبل کلاسیک ارزان باید جنس پارچه را لمس کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید. انواع پارچه های موجود در بازار شامل پارچه ها مخمل، ساتن، شانل، نانو، کتان و چرم می باشد.

آیا منبت کاری مبل کلاسیک ارزان و گران متفاوت است؟

معمولا مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل منبت کاری کمتری دارد. کیفیت منبت کاری معمولا به چوب استفاده شده و روشی که انجام می شود بستگی دارد. امروزه منبت کاری ها به دو روش دستی و با دستگاه انجام می شود. منبت کاری دستی به دلیل اینکه فرایندی زمانبر است باعث افزایش قیمت مبل می باشد. اما منبت کاری با دستگاه خیلی سریعتر و تمیزتر و درنهایت با قیمت کمتری قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است خروجی نهایی از هر دو روش منبت کاری تقریبا یکسان است هرچند منبت کاری با دستگاه دارای قرینگی بیشتری می باشد. پس برای خرید یک دست مبل کلاسیک ارزان بهتر است منبت کاری با دستگاه را انتخاب کنید که مقرون به صرفه تر باشد.

انواع مبلمان کلاسیک ارزان

مبل‌های کلاسیک در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام از آنها برای محیط‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در ادامه قصد داریم به انواع مبلمان کلاسیک اشاره کنیم که قیمت‌های فروش هر کدام نیز متوسط هستند که اکثر افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

·مبلمان کلاسیک اداری اجلاس

از جمله مبلمان کلاسیک که در قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود، می‌توان به نوع اداری آن توجه کرد. این‌گونه مبلمان بسیار لوکس هستند و از آنجایی که برای جلسات مهم در نظر گرفته می‌شوند، هم باید راحت باشند و هم از قیمت‌های بالایی برخوردار نباشند. معمولاً از ویژگی‌های این مبل می‌توان به روکش چرمی آن اشاره کرد که در اکثر اوقات به رنگ تیره تهیه می‌شوند. ناگفته نماند که متریال استفاده شده از مبل کلاسیک ارزان اداری اجلاس، از درجه 1 بوده و سالها می‌توان از آن استفاده کرد.

·مبلمان کلاسیک چستر هاکوپیان

شاید این مدل از مبل، از پرطرفدارترین مبل‌های کلاسیک باشد چرا که در طول سال بیشترین فروش انواع مبل کلاسیک از آنِ این مبل است. برای اینکه یک دکوراسیون شیک داشته باشید توصیه می‌کنیم که حتماً از این مبل استفاده کنید یا حداقل آن را زیر نظر داشته باشید. طرح و رنگ‌های مختلفی برای این مبل وجود دارد که دست افراد را برای انتخاب آن باز گذاشته است. کیفیت این مبل زبانزد بوده و در مقابل قیمت بسیار مناسبش فوق العاده ارزنده محسوب می‌شود.

·مبلمان کلاسیک دزیره

مبل کلاسیک ارزان از جمله مبل‌هایی است که طبق نظر شرکت سازنده‌ی آن از بهترین متریال ساخته شده است. استفاده از چوب راش در این مبل یک نکته بسیار مثبت تلقی می‌شود. گفتنی است که کیفیت پارچه این مبل به قدری بالاست که به هیچ عنوان دچار چروک نخواهد شد. برای دوخت و دوز این مبل کلاسیک از نخ ترکیه‌ای بهره گرفته شده است. در نظر داشته باشید که برای داشتن یک دکوراسیون شیک می‌توانید از رنگ چوب و پارچه‌ی مناسبی استفاده کنید که طبیعتاً کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی خواهد داشت.

·مبلمان راحتی کلاسیک دیاموند نیو

اگر مدرن بودن مبلمان از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است، حتماً مبل دیاموند را زیر نظر داشته باشید. پایه‌های این مبل از فلز با کیفیت بوده که برای جلوگیری از ایجاد هر گونه خط و خش در این مبل استفاده شده است. ناگفته نماند که قسمت نشیمن این مبل از لایکو 200 موکتی بهره گرفته شده است. این مبل کلاسیک ارزان را اکثر افراد با هر درآمدی می‌توانند خریداری کنند.

·مبلمان کلاسیک ال اطلس

مدل‌های اِل گونه‌ی مبل کلاسیک یکی از انتخاب‌های همیشگی افراد است که هیچوقت استقبال از آن کم نخواهد شد. اگر به دنبال چنین مبلی هستید حتماً نوع ال اطلس مبلمان کلاسیک را زیر نظر بگیرید. این مبل را می‌توان هم در اداره‌ها استفاده کرد و هم در منازل، چرا که در هر دو محیط دکوراسیون شیکی را ایجاد می‌کنند. قیمت این مبل نیز ارزان بوده و نسبت به سایر مبل‌های کلاسیک از کیفیت بهتری نیز برخوردار است. استفاده از چوب نوع روس و فوم اسفنجی 30 کیلویی آن گواه ادعای ماست.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط