نکات مهم در چیدمان مبل

نکات مهم در چیدمان مبل؟

زمانی که می خواهیم به یک منزل جدید برویم یا بعد از بازسازی منزل حتما سوالاتی راجع به دکوراسیون و به خصوص مبلمان برایمان پیش می آید. سوالاتی مانند: ” از چه طرح مبلمانی استفاده کنم؟ کدام قسمت منزل مبلمان را قرار دهم؟ ” در ادامه می خواهیم در این مورد به شما اطلاعات کاربردی و مفید دهیم.

استفاده از مبلمان

در اکثر مواقع در قسمت سالن و اتاق نشیمن از مبلمان استفاده می کنیم تا هم اعضای خانواده و هم دوستان و آشنایان در این قسمت در کنار هم جمع شوند و به گفت و گو بپردازند یا به تماشای تلویزیون مشغول شوند. اصلی ترین و مهمترین نکته که باید در نظر بگیریم، حس آرامش و راحتی در هنگام استفاده از مبلمان است. اندازه و متراژ منزل برای چیدمان بسیار مهم است و هنگام انتخاب نوع مبلمان باید متراژ منزلتان را در نظر بگیرید. نکته مهم بعدی انتخاب نقطه اصلی در منزل می باشد که می خواهید مبلمان را دور آن بچینید، این نقطه می تواند تلویزیون، منظره بیرون پنجره، شومینه یا … باشد.

معمولا در دورهمی ها یا در هنگام استراحت تمایل داریم که به تماشای تلویزیون و برنامه مورد علاقه خود بپردازیم، به همین منظور بسیار مهم است که چیدمان مبلمان طوری باشد که فاصله استانداردی از تلویزیون داشته باشد تا به چشم ها آسیب نرسد یا افراد برای تماشا مجبور به کج کردن گردن یا کمر نداشته باشند.

انواع مبل

ایده آل ترین شکل برای انتخاب مبلمان و چیدمان استفاده از مبلمان به شکل نیم دایره می باشد، به صورتی که تلویزیون دقیقا وسط این نیم دایره قرار بگیرد تا اگر در هر قسمت از مبل بشینید، به راحتی بتوانید به مشاهده تلویزیون بپردازید، اما این نوع چیدمان نیاز به فضای بزرگ دارد. بهتر است از میز مستطیل یا مربع شکل برای وسط آن استفاده کنید.

اگر از مبلمان ال شکل استفاده می کنید توصیه می کنیم از میز گرد برای وسط آن استفاده نمایید، زیرا تضاد میان خطوط راست و منحنی بسیار زیباست. این شکل مبلمان برای منزل های با متراژ کوچک مناسب تر است.

اکثرا تمایل به خرید مبلمان ست شامل مبل 4 نفره، 3 نفره و 2 یک نفره دارند. برای چیدمان این مبلمان هرگز تو تکه بزرگ این ست یعنی مبل 4 نفره و 3 نفره را در کنار هم قرار ندهید بهتر است این دو روبروی هم قرار بگیرند.

چند نکته مهم

  • بین تلویزیون و مبلمان شما باید حداقل سه برابر اندازه صفحه نمایش تلویزیون فاصله باشد، به عنوان مثال اگر تلویزیون شما 65 اینچ باشد، باید با مبلمان شما 195 اینچ فاصله داشته باشد.
  • چیدمان اشیا، گیاهان، میز های عسلی و فرش در نمای کلی دکوراسیون مهم و تاثیر گذار است.
  • در هنگام چیدمان مبلمان، فاصله بین مبل ها نباید آنقدر کم باشد که در زمان رفت و آمد در منزل به مشکل برخورید.
  • میزان فاصله مبلمان با اشیاه اطراف مانند میز وسط یا میز عسلی نباید آنقدر زیاد باشد تا افرادی که بر روی آن نشسته اند برای برداشتن وسیله از میز ها به مشکل برخورند.
  • منبع:آستیاژ

مطالب مرتبط