چیدمان مبل راحتی برای اتاق پذیرایی کوچک

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل راحتی برای اتاق پذیرایی کوچک

چیدمان مبل راحتی برای اتاق پذیرایی کوچک - وبسایت آستیاژ

خانه های امروزه معمولاً دارای ابعاد کوچکی هستند؛ بنابراین شما نیز باید این موضوع را در خرید مبل راحتی مد نظر داشته و متناسب با این موضوع، مبل مورد نظر را انتخاب کنید. با استفاده از نکاتی که در این متن در مورد چیدمان مبل در اتاق پذیرایی کوچک گفته شد می توانید بهترین چیدمان را داشته باشید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام  ما ، چیدمان مبل راحتی برای اتاق پذیرایی کوچک از مهمترین چالش هایی است که امروزه افراد با آن مواجه هستند. زندگی آپارتمان نشینی و ابعاد کوچک خانه ها سبب شده تا صاحبان خانه ها در چیدمان مبل با مشکل روبرو شوند. این در حالی است که می توان با کمی خلاقیت و نوآوری در چیدمان مبل، فضایی دنج و آرامش بخش و در عین حال، زیبا و جذاب به وجود آورد. شما می توانید با انتخاب مبل مورد نظر از میان مبلمانی که با استفاده از متریال باکیفیت تولید شده و رنگ بندی فوق العاده ای دارد، ظاهری شیک و لاکچری به فضای نشیمن خانه بدهید.اگر صاحب اتاق نشیمنی کوچک هستید و در نحوه چیدمان مبل در آن به مشکل خورده اید، با ما همراه باشید. در این مطلب به توضیح درباره نکاتی که باید در چیدمان این فضاها در نظر داشته باشید بپردازیم.

نکات اساسی چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

قطعاً انتخاب و طرز چیدن مبلمان راحتی در اتاق های پذیرایی کوچک، چالش برانگیز خواهد بود؛ اما آگاهی از برخی نکات و قوانین ساده می تواند در این کار به شما کمک کند. با استفاده از این نکات می توانید اتاق نشیمن کوچک را به نحوی چیدمان کنید که زیبایی بصری و راحتی را برای شما به ارمغان آورد. این قوانین به شرح زیر هستند:

ابعاد مبل راحتی، باید سنجیده انتخاب شود

یکی از مهمترین نکاتی که در خرید مبل راحتی برای نشیمن کوچک باید در نظر داشته باشید، ابعاد این محصولات است. ابعاد مبلی که انتخاب می کنید باید با ابعاد اتاق پذیرایی، همخوانی داشته باشد. تعداد و اندازه اجزای مبل را به نحوی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را در اتاق جای دهید. در ضمن باید بعد از چیدمان، فضای کافی برای وسایل دیگر و یا ایجاد فضایی باز در نشیمن وجود داشته باشد.

رنگ بندی مبلمان مهم است

انواع مبل راحتی جدید در اشکال و رنگ بندی های متنوعی تولید می شوند. برندهای برتر تولیدکننده مبل راحتی و مبل استیل با استفاده از مواد اولیه درجه یک و پارچه های مرغوب، این محصولات را در رنگ های جذابی تولید کرده اند. این کار باعث شده تا دست خریداران، باز باشد!

سعی کنید برای نشیمن های کوچک از مبلمانی با رنگ های روشن استفاده کنید. این کار باعث می شود تا فضا، بازتر دیده شود.

نقطه کانونی اتاق نشیمن را پیدا کنید

هر چقدر هم که بهای زیادی برای قیمت مبل راحتی بپردازید، اگر به نحوه چیدمان آن توجه نکنید نخواهید توانست از زیبایی و راحتی آن بهرمند شوید؛ پس باید تمام دقت خود را به خرج دهید تا چیدمانی اصولی در اتاق پذیرایی داشته باشید، این در مورد فضاهای کوچکتر، بیشتر نمود پیدا می کند. از این رو توصیه می شود به هنگام چیدن مبلمان در اتاق های کوچک، نقطه کانونی اتاق را شناسایی کنید.

نقطه کانونی می تواند شومینه، تلویزیون و یا یک میز پر از عکس یادگاری باشد. این نقطه را انتخاب کرده و سپس مبل ها را اطراف آن بچینید.

از میز جلو مبلی بزرگ استفاده کنید

برای بزرگ نشان دادن فضای نشیمن می توانید از میزهای بزرگ جلومبلی استفاده کنید. این میزها حتی مبل راحتی ارزان را گرانبها نشان داده و کمک می کنند تا محیط، زیاد شلوغ دیده نشود. فقط توجه داشته باشید که میان مبل و این میز، فاصله مناسبی برای رفت و آمد وجود داشته باشد.

مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید

از مهمترین اصول چیدمان مبل، توجه به مسیر رفت و آمد است. اعضای خانواده و مهمان ها باید بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند. به همین منظور باید فاصله مبل ها با میز و نوع چیدمان آنها به گونه ای باشد که این اجازه را به افراد بدهد.

چیدمان مبل در پذیرایی کوچک مربعی شکل

برای چیدمان مبل راحتی در نشیمن های کوچک مربعی، بهتر است از سه قطعه مبل استفاده کنید. در قسمتی از اتاق، مبل بزرگ را قرار دهید. روبروی مبل بزرگ می توانید از دو یا سه مبل تک نفره استفاده کنید. میزهای کوچک را در دو سوی مبل بزرگ قرار داده و یک میز باریک با طول مناسب را هم در مرکز این مبل ها، جای دهید.

چیدمان مبل برای نشیمن های مستطیلی کوچک

در صورتی که اتاق پذیرایی خانه شما مستطیلی است توصیه می شود از دو تکه مبل بزرگ دو یا سه نفره استفاده کنید. آنها را روبروی هم قرار دهید. به منظور چیدمان اصولی مبل ها می توانید دو مبل تک نفره را در قسمت راست آنها و یک مبل تک نفره را در سمت چپ مبل های بزرگ قرار دهید. در یک سوی مبل های بزرگ از میزها کوچک استفاده کرده و در قسمت وسط نیز یک میز مستطیلی شکل قرار دهید. به این ترتیب با چیدمان قرینه مبل ها می توانید نظم و ترتیب را در اتاق پذیرایی به وجود آورید.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط