۱۰ ایده‌ی تابستانی ساده برای دکوراسیون خانه

۱۰ ایده‌ی تابستانی ساده

تابستان بهانه‌ی خوبی برای تغییر دکوراسیون و استفاده از لذت تغییر است. تغییر دکوراسیون تابستانی می‌تواند در داخل خانه باشد یا خارج از خانه در جاهایی مثل تراس یا حیاط. پس می‌بینید که فضای زیادی برای تغییر و اضافه کردن تزئینات خواهید داشت. اصلی‌ترین عواملی که به تغییر دکوراسیون تابستانی کمک می‌کند امکان استفاده از پارچه‌های سبک، رنگ‌های روشن و حتی وسایل تزئینی الهام گرفته از ساحل است.

شما می‌توانید وسایل خانه را به شکلی بچینید که فضای داخلی بزرگ‌تر به نظر بیاید یا با استفاده از چند وسیله‌ی تزئینی ساده، فضای خیره‌کننده‌ای برای صرف غذا آماده کنید. وقتی هم که پاییز و سرما فرا رسید می‌توانید تمام این وسایل را در انبار بگذارید تا سال بعد دوباره در تابستان از آن‌ها استفاده کنید.

امروز در دیجی‌کالا مگ قصد داریم ۱۰ ایده‌ی ساده برای اجرای دکوراسیون تابستانی در خانه را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید خانه‌ی خود را با هزینه‌ای کم، برای فصل گرما به زیبایی بیارایید.

  • ۱۳ روش ساده برای اینکه خانه‌ی خود را دوست داشته باشید

۱. سرگرمی‌های رنگارنگ در فضای باز

بازی و سرگرمی همیشه در فصل تابستان طرفدارهای خود را دارد. حالا تصور کنید که قرار است با دوستان‌تان در فضای باز خارج از خانه، مثلا حیاط یا تراس، بنشینید پس باید فضای لازم برای سرگرمی‌های جمعی را فراهم کنید. یک صندلی راحتی برای نشستن در فضای باز انتخاب کنید تا به شما امکان شروع و ادامه‌ی مکالمات طولانی را بدهد. بالش‌ها و روکش‌هایی با رنگ روشن و پارچه‌ای سبک برای صندلی‌ها و مکان‌های مخصوص نشستن انتخاب کنید تا احساس خنکی شب‌ها را چند برابر کند. اگر قرار است در گوشه‌ای از خانه دکوراسیون را به شکل فضای خارجی تغییر دهید حتما لوازمی را انتخاب کنید که با پالت رنگی دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد.

۲. از روتختی تابستانی استفاده کنید

یک روتختی جدید می‌تواند در یک لحظه تمام فضای داخلی اتاق خواب شما را تغییر دهد. با توجه به گرم شدن هوا باید برای انتخاب ملافه به دنبال پارچه‌های سبک مثل کتان و پنبه باشید. همچنین می‌توانید از پارچه‌هایی با الگوها و رنگ‌های الهام گرفته از ساحل، مانند پارچه‌هایی به رنگ آبی کمرنگ یا آبی آسمانی، استفاده کنید. به یاد داشته  باشید که حتی اگر در دکوراسیون داخلی‌تان از رنگ‌های ساحلی استفاده نمی‌کنید، اضافه کردن یک عنصر با این سبک می‌تواند فضای اتاق را به کلی تغییر داده و تابستانی کند.

۳. از صنایع دستی تابستانی مثل مکرومه استفاده کنید

مکرومه و تزئینات دست‌سازی مانند این می‌تواند فضا را کاملا تابستانی کند. ترکیب دکوراسین یا صنایع دستی‌ای که با مواد طبیعی، رنگ‌های طبیعی و حتی عطر طبیعی ساخته شده‌اند می‌توانند یک سبک تابستانی آرام را تشکیل دهند. به جای تابلوهای نقاشی و قاب‌دار می‌توانید از مکرومه استفاده کنید و به فضای اتاق خواب یا نشیمن لطافت بیشتری ببخشید.

۴. تراس را به فضای مهمانی تبدیل کنید

وقتی هوا گرم می‌شود دوست داریم به هر بهانه‌ای بیرون از خانه وقت بگذرانیم. اگر فضای داخلی خانه‌ی شما کم است می‌توانید تراس را به محلی برای استراحت یا وقت‌گذرانی تبدیل کنید. یک مبلمان و لوازم مناسب برای غذا خوردن مخصوص فضای تراس تهیه کنید و در تراس قرار دهید. در ورودی تراس را رنگ کنید، دیوارها را رنگ کنید و تزئینات مناسب برای دکوراسیون تابستانی را روی آن‌ها قرار دهید. حالا یک فضای مناسب استراحت، مطالعه و غذا خوردن در عصرها و شب‌های تابستان دارید.

۵. پاسیو را به فضای قابل استفاده تبدیل کنید

برای تبدیل دکور پاسیو به دکوراسیون تابستانی و استفاده از آن برای گذراندن وقت در کنار خانواده می‌توانید یک فرش با رنگ تابستانی پیدا کنید و روی زمین پاسیو پهن کنید. اگر تمایلی به استفاده از فرش ندارید کف پاسیو را برای استفاده آماده کنید، سپس مبلمان یا بالش‌های مناسب نشستن را روی آن قرار داده و تزئینات لازم را به فضا اضافه کنید. برای انتخاب فرش و کوسن‌ها می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و از طرح‌هایی با برگ و شکوفه استفاده کنید تا با فضای داخلی پاسیو هم‌خوانی داشته باشد.

۶. برای شب‌های دورهمی چند چراغ به دکوراسیون اضافه کنید

تزئینات تابستانی در کنار چند رشته چراغ کامل می‌شود. برای نورپردازی تراس یا پاسیو به نورپردازی‌های کافه‌ها و رستوران‌ها در فضای باز نگاه کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. به جای قرار دادن چند چراغ ساده برای روشن شدن محیط، از چراغ‌های رشته‌ای و ریسه‌ها استفاده کنید تا فضایی گرم و رویایی داشته باشید. این چراغ‌ها در رنگ‌های مختلف وجود دارند اما فراموش نکنید که لامپ‌های سفید کلاسیک می‌تواند با هر سبک تزئیناتی هماهنگ شود.

۷. حمام را با یک پرده‌ی دوش جدید برای تابستان آماده کنید

عوض کردن پرده‌ی دوش یک روش ارزان، آسان و کاربردی برای تغییر دکوراسیون حمام است. اگر پرده‌ها را همیشه خشک کنید و از آن‌ها خوب نگهداری کنید می‌توانید برای هر فصل یک پرده داشته باشید و مابقی را در انبار نگه دارید تا به فصل مورد نظر برسید. برای تکمیل این تغییرات می‌توانید طرح حوله‌ها و پرده را هماهنگ با هم انتخاب کنید. با این کار بدون هیچ زحمتی و در چند دقیقه می‌توانید حال و هوای حمام خود را به کلی تغییر دهید.

۸. یک چراغ تابستانی اضافه کنید

اگر گوشه‌های تاریک و کم‌نور در خانه‌ی شما وجود دارد می‌توانید با کمک چند آباژور ساده‌ی، کمی نور به خانه اضافه کنید. استفاده از چراغ‌هایی که به راحتی جابه‌جا می‌شوند گزینه‌ی مناسبی برای آماده کردن خانه برای فصل تابستان است. بهتر از از چراغ‌هایی با نور گرم و طبیعی، مثلا چراغ‌های آفتابی و مهتابی، استفاده کنید تا در زمانی که نور طبیعی وجود ندارد خانه را روشن کنند.

۹. از رایحه‌های تابستانی استفاده کنید

دکوراسیون تابستانی فقط شامل وسایل و تزئینات نمی‌شود. رایحه‌های گرمسیری و عطر مرکبات هم می‌تواند به خانه‌ی شما حال و هوای تابستانی بدهد. برای به دست آوردن ترکیب عالی از این رایحه‌ها می‌توانید آن‌هایی را انتخاب کنید که در یک خط عطری قرار دارند و با هم هماهنگ هستند. جاشمعی‌ها و عصاره سوزهای متناسب با دکوراسیون هر اتاق انتخاب کنید و از استشمام عطرهای مختلف لذت ببرید.

۱۰. یک منطقه‌ی آسایش در خانه ایجاد کنید

بالشتک‌های مخصوص نشستن یکی از عناصر هم و فوق‌العاده سرگرم کننده در تزئینات تابستانی محسوب می‌شوند. فرقی ندارد بالش‌های رنگارنگ کوچک داشته باشید یا بالش‌های بزرگ، بهتر است در کنار آن‌ها یکی دو عدد میز و صندلی متناسب با آن‌ها قرار دهید تا بتوانید با دوستان یا خانواده‌تان در آن محل بنشینید، استراحت کنید یا سرگرم بازی شوید.

سخن آخر

معمولا با رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا تمایل داریم که زمان بیشتری را در فضای باز و شب‌ها را در کنار اعضای خانواده و دوستان بگذرانیم. تغییر دکور خانه به دکوراسیون تابستانی بهترین گزینه‌ی آماده کردن خانه برای تابستان و لذت بردن بیشتر از زمان حضور در آن است. در این مطلب می‌توانید با ۱۰ ایده‌ی ساده برای آماده کردن خانه‌ی تابستانی آشنا شوید. اگر شما هم ایده‌ای برای ایجاد یک دکوراسیون تابستانی دارید در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

منبع : دیجی کالا

مطالب مرتبط