۱۰ دکور فروشگاه ورزشی خلاقانه

۱۰ دکور فروشگاه

۱۰ دکور فروشگاه ورزشی خلاقانه

۱۰ دکور فروشگاه ورزشی خلاقانه - وبسایت استیاژ 

دکور فروشگاه ورزشی حرف مهمی برای زدن دارد آن قدر که یا سبب پیشرفت چشمگیر فروشتان می شود یا اینکه مشتری و مصرف کننده را حتی برای نگاه انداختن به محصولات هم ترغیب نمی کند. البته که این رویه برای تمام فروشگاه ها و مغازه ها صدق می کند اما فروشگاه ورزشی مخاطبان خاص خودش را دارد که شاید بیشتر از سایر مشتری ها ظاهر در تصمیمشان تاثیر بگذارد. جوانان و نوجوانان ورزشکار که با هدف مشخص خرید کردن وارد مغازه می شوند؛ نه مثل بسیاری از مشتریان فروشگاه های لباس و مد صرفا برای گشت و گذار.
پس به عبارت دیگر هرچه عاقلانه تر برای دکور فروشگاه ورزشی هزینه و اصول را رعایت کنید بیشتر بازدهی خواهد داشت. البته می توان یک پله بالاترهم رفت و اینطور فکر کرد که بازدهی بیشتر همان مخاطبی است است که شاید در لحظه اول مشتری شما نباشد اما در دام جذابیت فضا بیفتد و نتواند در مقابل کشش جلوه و رنگ دکور فروشگاه ورزشی شما خویشتن دار باشد!
حال که اهمیت دکور فروشگاه ورزشی را دانستیم، می خواهیم ۱۰ دکور فروشگاه ورزشی خلاقانه از برندهای برجسته را با هم ببینیم و شیوه های چیدمان، استفاده از رنگ ها و …را بررسی کنیم.

۱.دکور فروشگاه ورزشی آدیداس

دکور فروشگاه ورزشی آدیداس با ترکیب رنگ سفید و چوب طبیعی فضایی را سرشار از احساس نیاز به هیجان ایجاد کرده است. همچنین این ترکیب با ثبات موجب ایجاد حس اطمینان در مشتری می شود و می دانید که در معامله مهم ترین رکن اعتماد مشتری است.
 سفید رنگی خنثی است و به همین دلیل با سایر رنگ ها به خوبی هماهنگ می شود و از این جهت انتخاب مناسبی برای فضای غالب این فروشگاه است. چرا که محصولات برجسته تر دیده می شوند. تیشرت های سفید در چهار چوبی از چوب های طبیعی قرار دارند و شلف های سفید پذیرای کفش هایی با رنگ های متنوع هستند و تضاد جالبی را پدید آورده اند.

۲.فروشگاه نایک

نکته حائز اهمیت در دکور فروشگاه ورزشی استفاده نکردن از چراغ های رنگی است. همان طور که می بینید در این فروشگاه نور سفید در تضاد با دیوارها و کف تیره به خوبی اجناس را به چشم می آورد.
در بخش کفش با ایده خلاقانه طراحی پیست مسابقه دو حس ورزش و دویدن به مشتری القا می شود، بهتر است بگوییم نوعی فضاسازی برای مشتری است.
همان طور که در عکس مشخص است بازتاب پیست دو را در سقف با نور سفید طراحی کرده اند و مانکن های دونده هم به شکل عجیبی حس واقعی دویدن را به وجود می آورند.

۳.دکور فروشگاه ورزشی خلاقانه

خلاقیت در دکور فروشگاه ورزشی تنها معطوف به نور داخلی و شیوه چیدمان داخل نمی شود؛ بلکه بهره بردن از طراحی های جذاب برای بیرون فروشگاه می تواند بسیار در رونق کسب و کار مؤثر باشد و در جذب مشتری یاری دهنده باشد.
مانند این فروشگاه لوازم ورزشی زمستانه که با طراحی ورزش های المپیک در نمای خود و طرح ورودی که مانند ورودی خانه های اسکیمویی است فضاسازی را تکمیل کرده.

۴.دکور فروشگاه ورزشی بسکتبال

از دیگر خلاقیت ها در دکور فروشگاه های ورزشی نصب پوستر ها بازیکنان مطرح و محبوب رشته هایی ورزشی است.
این کار خود سبب کشش برای طرفداران آن بازیکن می شود مانند طرح بالا که از استوانه های بزرگ شیشه ای و دیوار های انتهای فروشگاه برای نمایش عکس بسکتبالیست های مطرح استفاده کرده و در استوانه ای دیگر لباس همان بازیکن را به نمایش گذاشته است.
این کار به طور ناخودآگاه تبلیغی در ذهن مشتری است که غیر مستقیم ترغیبی برای خرید لباس کامل بازیکن موردِ علاقه اش می شود.

۵.دکور تنیسی

استفاده از مانکن و وسایلی مختص به ورزشی خاص که در فروشگاه عرضه می شود همیشه راهی جالب و نتیجه بخش بوده است.
این دکور فروشگاه ورزشی که بانوی تنیسور را در حال استراحت روی نیمکت نشان می دهد در حالی که راکت ها او را پوشش داده و اجازه عبور توپ را نمی دهند.
این دکور هم جذاب است و هم مشتری را به فکر می اندازد و او را ترغیب می کند تا هیجان ورزش تنیس را تجربه کند.

۶.دکور فروشگاه ورزشی در لندن

استفاده بهینه از فضا و طراحی مناسب برای قسمت های مختلف فروشگاه نیز یکی دیگر از نکته های مهم دکوراسیون فروشگاه ورزشی است.
در عکس مشاهده می کنید که قسمت فروش کفش، مانند راهروی ورودی به استادیوم طراحی شده است که هم هیجان دیدن مسابقه و هم هیجان انجام مسابقه را ایجاد کند.
استفاده از تناژهای مختلف رنگ طوسی سبب می شود، نقاط توجه این سالن کفش ها باشند. البته که نور سفید که همه اجناس را پوشش داده است تأثیر بسزایی در جلب توجه مشتری به محصول دارد.

۷.رنگ در دکور فروشگاه ورزشی

استفاده از رنگ های شاد و هیجان انگیز در دکور فروشگاه، در روحیه مشتریان هم تاثیر مثبت دارد. دکوری که روحیه را شاد کند قطعا تأثیر شگرفی در انتخاب و محبوبیت میان مشتری ها دارد.
ایده خلاقانه چیدمان رنگ ها و نظم طبقات بالایی و رنگ های شاد برای یک فروشگاه ورزشی خوب است چراکه ورزش هم مانند رنگ های موجود در این فروشگاه شادی آور است.

۸. دکور فروشگاه کوچک

نکته مهم در باره این فروشگاه، کوچک بودن فضای داخلی است اما لوازم ارائه شده در نظم و دسته بندی خاصی قرار گرفته اند تا از فضا بهینه استفاده شود. رنگ قرمز که سبب ایجاد هیجان زیادی می شود در فروشگاه غالب است. نصب پیامی از بازیکنان در دکور فروشگاه ورزشی سبب جذب مشتری ها و طرفدارانشان می شود.
با یک نگاه کلی می توان دید در فضایی اندک همه چیز برای اکثر سلیقه ها فراهم راحت و در دسترس است.

۹.دکور فروشگاه دوچرخه

در دکور این فروشگاه پوستر بزرگ دیواری، دو دوچرخه سوار را نشان می دهد که در مسیر مسابقه هستند و در مقابل این عکس دوچرخه های متنوع گذاشته شده است. نور روشن چراغ های بالای عکس بسیار مناسب روشنایی را تقسیم کرده است و عکس را واقعی تر به نظر می آورد.
نکته جالب، اطلاعات هر دوچرخه است که در کنار آن و روی لوح کنارش نوشته شده است.
استفاده از چوب به عنوان استند دوچرخه ها، هم گرمای فضا را بیشتر کرده است و هم حس طبیعت را به انسان القا می کند.

۱۰.دکور فروشگاه کفش

این فروشگاه یکی از زیباترین دکور ها را دارد و ماکت کفش بزرگ توجه ها را کاملا به خود جلب می کند.
شیوه ساخت کفش بزرگ بسیار هوشمندانه بوده، اگر دقت کنید کفش به گونه ای ساخته شده است که در ذهن سرعت بسیار زیاد را تداعی می کند.
دکور دوم بازیکنان مطرح فوتبال که معلق در حال بازی دیده می شوند. این نوع طراحی خلاقانه در کنار ستون های بتنی که به  صورت اورجینال در سطح مغازه و لابه لای این همه رنگ و شگفتی دیده می شود، حس استقامت و کیفیت کفش ها را در ذهن تداعی می کند.

در پایان فراموش نکنید نکات مهم برای دکور فروشگاه ورزشی تنها رنگ ها یا لوازم با کیفیت نیستند بلکه طراحی فضا، نوع چیدمان، انتخاب رنگ، در دسترس بودن لوازم در کنار ویترین و دکور خلاقانه همراه با نور متناسب است که یک فروشگاه را خاص و پر طرفدار می کند.

منبع : خوگر نیوز

مطالب مرتبط