با ۱۰ ایده عالی خانه کوچک خود را دلباز و جذاب کنید

 ۱۰ ایده عالی خانه کوچک

با ۱۰ ایده عالی خانه کوچک خود را دلباز و جذاب کنید

با ۱۰ ایده عالی خانه کوچک خود را دلباز و جذاب کنید - وبسایت آستیاژ

امروزه قیمت مسکن به حدی بالا رفته که بسیاری از خانواده‌ها مجبور می‌شوند در منازل کوچک و آپارتمانی زندگی کنند.

زندگی در این منازل برای برخی افراد سخت و طاقت‌فرسا است؛ چون احساس می‌کنند که خانه آن‌ها خیلی کوچک است و فضای کافی ندارد. این در حالی است که اگر تکنیک‌های تزئین و دکوراسیون منزل کوچک را یاد بگیرید، خیلی راحت می‌توانید منزل کوچک خود را به فضایی زیبا و دلباز تبدیل کنید.

متخصصان و کارشناسان بر این باور هستند که با روش‌های دکوراسیون داخلی منزل کوچک می‌توانیم منزل خود را خیلی بهتر کنیم و از منزل کوچک خود، فضایی زیبا و آرامش‌بخش بسازیم. با این کار هم از خانه خود لذت می‌بریم و هم می‌توانیم روش‌های دیزاین خانه کوچک را به دوستان و عزیزان خود یاد بدهیم تا آن‌ها هم خانه خود را به فضایی دلباز تبدیل کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم چند ایده عالی برای دکوراسیون خانه کوچک ارائه دهیم. در صورتی که شما هم خانه‌ای کوچک دارید و از فضای کم آن گلایه دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

10 ایده عالی برای دکوراسیون خانه کوچک

امروزه اکثر منازل، کوچک هستند و فضای زیادی برای چیدمان آزاد وسایل و تجهیزات خانه ندارند. چیدمان منازل و دلباز کردن خانه‌های کوچک یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها است. دانش طراحی دکوراسیون در این مواقع واقعاً راهگشا، مفید و سودمند است. کارشناسان دکوراسیون داخلی ایده‌ها و نظرهای بسیار خوبی برای دیزاین خانه کوچک دارند. در ادامه این بخش از مقاله چند مورد از بهترین ایده‌ها و نظرها برای طراحی دکوراسیون منزل کوچک بیان شده است:

  1. استفاده از میزهای تاشو و دیواری

یکی از ایده‌های مهمی که باعث باز شدن فضای منزل کوچک شما می‌شود، استفاده از میزهای تاشو است. می‌توانید میز نهارخوری و میز کار یا مطالعه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که پس از اتمام استفاده جمع و به دیوار متصل شود. این کار باعث می‌شود فضای منزل شما به خاطر وجود این المان‌های اضافی اشغال نشود.

  1. برای دکوراسیون خانه کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید

    یکی دیگر از ایده‌های خوبی که باعث می‌شود منازل کوچک، دلبازتر به نظر برسد، استفاده از رنگ‌های روشن مثل سفید و خاکستری است. بهتر است دیوار، سقف و تجهیزات منزل خود را رنگ روشن بزنید تا خانه دلبازتر به نظر برسد. یکی از بهترین کارهایی که خانه شما را دلبازتر و زیباتر می‌کند، استفاده از کاغذ دیواری  با رنگ روشن و خنثی است. با این کار هم دیوارها زیبا می‌شود و هم خانه دلبازتر به نظر می‌رسد.

    1. از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید

    در صورتی که منزل شما به نور طبیعی دسترسی دارد، یکی از بهترین راه‌ها برای دیزاین خانه کوچک این است که از این نور نهایت استفاده را ببرید. سعی نکنید که با استفاده از پرده‌های ضخیم و تیره جلوی ورود نور خورشید به خانه را بگیرید؛ زیرا نور طبیعی یک ابزار عالی و رایگان است که حال و هوایی تازه به خانه شما می‌بخشد و باعث می‌شود که خانه دلبازتر به نظر برسد. البته برای پوشیده بودن فضای خانه در منازل آپارتمانی و حفظ حریم خصوصی، می‌توانید از پرده‌های نازک و دارای رنگ روشن استفاده کنید.

    1. از آینه استفاده کنید

    یکی از بهترین روش‌ها برای دلباز کردن فضای خانه‌های کوچک، استفاده از آینه است. این ابزار را جدی بگیرید و از آن نهایت استفاده را ببرید. برخی از کارشناسان دکوراسیون داخلی اعتقاد دارند که استفاده از دو آینه به طور همزمان و یکجا می‌تواند معجزه کند.

    1. از مبلمان با سایز مناسب استفاده کنید

    برخی از افراد منزل کوچکی دارند ولی تجهیزاتی که در آن قرار می‌دهند واقعاً تناسبی با فضای منزل ندارد؛ بهترین کار این است که تا حد امکان سایز تجهیزات و مبلمان خود را کوچک (ولی مناسب) انتخاب کنید تا فضای زیادی از منزل را نگیرد. این موضوع فقط مخصوص مبلمان نیست بلکه برای سایر وسایل منزل هم بهتر است این نکته را رعایت کنید.

    1. از فضای موجود به صورت چندمنظوره استفاده کنید

    یکی دیگر از کارهای مهمی که در دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید انجام دهیم، استفاده چندمنظوره از فضای موجود است. به عنوان مثال می‌توانید سقف آشپزخانه خود را کوتاه‌تر بگیرید و در بالای آن با استفاده از نمای چوب یک اتاق خواب بسازید. با این کار خیلی راحت یک اتاق خواب جدید به منزل شما اضافه می‌شود و در نتیجه شما می‌توانید از بابت اتاق خواب آسوده خاطر باشید. البته باید یک راه پله هم تعبیه کنید که بتوانید به اتاق خواب رفت و آمد کنید. از فضای زیر این راه‌پله هم برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

    یکی دیگر از کارهایی که می‌توان در منزل انجام داد قرار دادن تخت خواب در فضایی کاملاً مجزا است. به این معنا که می‌توانید بخشی از سالن خود را با استفاده از پارچه یا هر چیز دیگر جدا کنید و این فضا را برای تخت خواب در نظر بگیرید. در ایده بعدی یک راهکار دیگر برای تعیین اتاق خواب ارائه می‌دهیم.

    1. از زوایا و فضاهای قناس بهترین استفاده را ببرید

    یکی دیگر از کارهای خوبی که می‌توانید انجام دهید تا منزل شما شکل و شمایل زیباتر و بهتری به خودش بگیرد، استفاده از فضاهای قناس و گوشه‌ها و زوایای منزل است. می‌توانید این فضاها را جدا و به اتاق خواب یا اتاق کار تبدیل کنید. برخی از منازل در زیر پله خود یک میز کار قرار می‌دهند و برای انجام کارها یا مطالعه از این میز استفاده می‌کنید. وقتی فضا کم دارید، باید از کوچک‌ترین فضاها هم بهترین استفاده ممکن را ببرید.

    1. برای دکوراسیون منزل کوچک، به پرده اهمیت ویژه بدهید

    یکی از نکات مهمی که برای دکوراسیون منزل کوچک باید مد نظر داشته باشید، انتخاب پرده‌های روشن و ساده است. استفاده از پرده‌های گلدار اصلاً گزینه درست و مناسبی برای منازل کوچک نیست. سعی کنید پرده ساده و با رنگ روشن برای منزل خود انتخاب کنید.

    یکی از بهترین پیشنهادها برای منازل کوچک، استفاده از  پرده پانچ است. این پرده‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه شده و هم برای منازل کوچک و هم برای منازل بزرگ مناسب است. برای خانه‌های کوچک بهتر است از رنگ روشن و طرح ساده این پرده استفاده کنید. استفاده از این پرده به خاطر قیمت مناسبی که دارد می‌تواند از نظر اقتصادی به نفع شما باشد.

    توجه داشته باشید که هنگام نصب این پرده هیچ احتیاجی به نصاب ندارید؛ چون نصب آن خیلی راحت انجام می‌شود و خودتان هم می‌توانید آن را نصب کنید. از طرفی شستشوی این نوع از پرده هم آسان است و در این مورد هم دغدغه‌ای نخواهید داشت. یکی از نکاتی که برای سفارش پرده پانچ باید مد نظر داشته باشید این است که پرده را کمی بالاتر از پنجره در نظر بگیرید؛ زیرا این کار باعث می‌شود که خانه کوچک شما دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

    1. مبلمان را از دیوارها دور نگه دارید

    یکی از ساده‌ترین نکاتی که باعث می‌شود منزل کوچک شما دلبازتر به نظر برسد، دور نگه داشتن مبلمان از دیوار است. در دکوراسیون داخلی منزل کوچک بهتر است مبلمان از دیوار فاصله داشته باشد و از فضای پشت مبلمان بهترین استفاده ممکن را ببرید. به عنوان مثال می‌توانید در پشت مبلمان خود یک قفسه یا کشو قرار دهید. یکی از روش‌ها برای دیزاین خانه کوچک (یا بزرگ) این است که تلویزیون یا شومینه را به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون منزل خود در نظر بگیرید و سپس مبلمان خود را دور تا دور آن بچینید تا بتوانید از مابقی فضای منزل خود بهترین استفاده ممکن را ببرید.

    1. از کابینت با رنگ روشن استفاده کنید

      متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی بر این باور هستند که یکی از مهم‌ترین نقاط در نمای آشپزخانه، کابینت است. سعی کنید برای خانه کوچک خود از کابینت با رنگ روشن استفاده کنید. یکی دیگر از طرح‌هایی که آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و زیباتر می‌کند استفاده از کاشی بین کابینتی با رنگ روشن است. در خانه‌هایی با فضای کم، استفاده از کاشی بین کابینتی با رنگ تیره باعث می‌شود که فضا، کوچک‌تر به نظر برسد. برای خرید اینترنتی کاشی بین کابینتی یا تایل بین کابینتی با قیمت مناسب  کلیک کنید.

      این کاشی‌ها در فضای بین کابینت‌های دیواری و زمینی نصب می‌شود و باعث می‌شود که آشپزخانه نمایی جذاب و زیبا به خودش بگیرد. کاشی‌های بین کابینتی جنس‌های مختلف و متنوعی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرامیک، شیشه، کامپوزیت، پی‌وی‌سی و غیره اشاره کرد. در برخی منازل رنگ این کاشی‌ها با رنگ کابینت‌ها در تضاد است ولی بهتر است در منازل کوچک رنگ کاشی بین کابینتی با رنگ کابینت‌ها همسو باشد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط