اهمیت رنگ و ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

اهمیت رنگ و ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

اهمیت رنگ و ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره - وبسایت استیاژ

هیچ عنصری به اندازه رنگ‌ روی زیبایی یا جذابیت بصری فضا تاثیر نمی گذارد.  رنگ‌ها بخش مهمی از زندگی هستند و  تاثیر عمیقی روی برداشت ما از فضا دارند. نقش این عامل در زیبایی محل کار یا زندگی به اندازه ای است که می توان آن را نخستین چالش در طراحی داخلی نامید و انتخاب رنگ های مناسب را یکی از مهمترین جنبه های آن عنوان کرد. بنابراین لازم است در مورد تاثیر رنگ و ترکیب رنگ در دکوراسیون بیشتر بدانید.
در این میان انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره از حساسیت بالاتری برخوردار است چرا که با تاثیراتی که بر روح و روان و احساسات ما دارد، ممکن است عامل بروز بدخوابی یا بی خوابی بشود. بنابراین  بهتر است در این مورد حساسیت بیشتری به خرج بدهید و با انتخاب رنگ مناسب از اثرات مثبت دنیای جادویی رنگ ها بهره مند شوید.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب

هرچند انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره مقوله پیچیده‌ای به نظر می‌رسد اما از طرفی یکی از قدرتمندترین ابزارها در دستان شما است. بنابراین به راحتی می‌توانید با استفاده مطلوب از رنگ ها و انتخابی اصولی یک فضای جذاب و کارآمد بسازید. همچنین همیشه می توانید از طیف های مختلف رنگ های انتخابی خود استفاده کنید تا تنوع بصری و جذابیت بیشتری به فضا ببخشید.

انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره از میان رنگ های خنثی

رنگ سفید انتخاب اول برای اتاق خواب دو نفره

سفید رنگی آرامش بخش و لطیف است و حس پاکی، طراوت و آسودگی را منتقل می کند. بنابراین با انتخاب سفید برای رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، خوابی آرام و آسوده در انتظار شما است. اگر فکر می کنید دکوراسیون تمام سفید فضایی بی روح و خسته کننده می سازد، به جای سفید براق از رنگ مات آن استفاده کنید. رنگ سفید بستر مناسبی برای گنجاندن رنگ های دیگر و ترکیب های چشم نواز و خیره کننده در اختیار شما قرار می دهد. ترکیب رنگ سفید با دیگر رنگ های خنثی مثل خاکستری، قهوه ای و مشکی، فضای آرامش بخش تری می سازد.

رنگ مشکی انتخابی جسورانه برای اتاق خواب دو نفره

هر چند بیشتر مردم از به کار بردن رنگ مشکی در ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب استقبال نمی کنند و در این مورد تردید دارند، اما بهتر است بدانید مشکی رنگ کلاسیک و جذابی است که با استفاده از آن  می‌توانید دکوراسیونی منحصر به فرد خلق کنید. یکی از هوشمندانه ترین روش‌های استفاده از این رنگ، انتخاب رنگ مشکی برای دیوار شاخص در کنار رنگ‌های سفید و خاکستری است.

رنگ خاکستری انتخابی شیک برای اتاق خواب دو نفره

یکی دیگر از  رنگ های خنثی و محبوب به خصوص در سبک های مدرن و معاصر، طیف های رنگ خاکستری است.  البته استفاده از طیف های رنگ خاکستری به عنوان رنگ غالب در اتاق خواب مثل رنگ های محرک، آرامش را از فضای اتاق دور می‌کند و با حس دلتنگی و افسردگی همراه است. بنابراین بهتر است برای خلق فضایی زیبا و با نشاط، خاکستری را با رنگ های روشن ترکیب کنید.

رنگ قهوه ای انتخابی کلاسیک برای اتاق خواب

رنگ های زمینی حسی از  طبیعت در خود دارند. در این میان قهوه ای یکی از محبوب ترین رنگ‌های خنثی در دکوراسیون اتاق خواب است و فضایی آرامش بخش را برای خوابی آسوده فراهم می کند. با این حال رنگ آمیزی  دیوارها به رنگ قهوه ای تیره فضای اتاق را دلگیر می‌کند و با احساس غم و اندوه همراه است. بنابراین بهتر است از طیف های روشن‌تر آن استفاده کنید.

اتاق خواب دونفره با رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی از جمله لطیف ترین رنگ‌های خنثی در طراحی اتاق خواب‌های مدرن هستند. آن ها جلوه ای ملایم و حسی آرامش بخش دارند. انتخاب رنگ هایی مثل آبی روشن،  سبز نعنایی و یا صورتی های باطراوت همگی انتخاب های درخشانی برای رنگ دکوراسیون اتاق خواب دونفره هستند.

انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره از میان رنگ های گرم

رنگ قرمز در دکوراسیون

این رنگ آتشین با افزایش فشار خون، احساس شور و هیجان، عشق و انرژی را القا می کند، بنابراین به نظر نمی رسد فضای آرامش بخشی برای خوابیدن فراهم کند. اما اگر به این رنگ علاقه دارید، بهتر است در طراحی رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره خود از قرمز مات در عناصر شاخص استفاده کنید.

رنگ نارنجی دکوراسیون اتاق خواب

این رنگ گرم و شاد در نظر بیشتر افراد احساس آرامش و راحتی را القا می کند. نارنجی می تواند با حس تسکین دهنده خود، بدن را برای یک خواب آسوده آماده کند. انتخاب طیف های مختلف این رنگ برای دیوار شاخص اتاق خواب فوق العاده مناسب است.

رنگ زرد در دکوراسیون اتاق خواب دونفره

رنگ گرم و تسلی بخش زرد، گرمای نور خورشید را تداعی می کند. استفاده از سایه های ملایم این رنگ احساس راحتی و آسودگی را به همراه دارد. ترکیب طیف های ملایم این رنگ در کنار رنگ های خنثی، آن را به رنگ شاخص اتاق مبدل می کند. طیف زرد خردلی هم گرمای مطبوعی به دکوراسیون اتاق خواب شما می بخشد و حتی می توان آن را مثل یک رنگ خنثی در نظر گرفت.

رنگ صورتی در دکوراسیون اتاق خواب دونفره

طیف های ملایم رنگ صورتی آرامش دهنده و انرژی بخش هستند. صورتی در ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره به خوبی با دیگر رنگ ها هماهنگ می شود. اما بهتر است در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید چرا که ممکن است از آن خسته شوید. همچنین بعضی از آقایان معمولا تمایل کمتری به انتخاب این رنگ دارند پس این نکته را هم مد نظر قرار بدهید.

انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره از میان رنگ های سرد

رنگ آبی برای اتاق خوابی آرامش بخش

طیف های ملایم رنگ آبی، فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهند و به خوابی راحت و آسوده کمک می کنند. حس لطافت و آرامشی که از طیف های رنگ آبی القا می‌شود برای بیشتر افراد آرامش بخش و دوست‌ داشتنی است. به همین دلیل آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در جهان است. بنابراین از سایه های مختلف آبی در اتاق خواب خود استفاده کنید تا  آرامش را در آغوش بکشید و از خوابی آرام و به دور از کابوس های شبانه لذت ببرید.

رنگ سبز برای دکوراسیون اتاق خوابی مهربان

طیف‌های مختلف رنگ سبز آرامش بخش و با شکوه هستند و حس طراوت و سر زندگی را هنگام بیدار شدن از خواب به شما منتقل می کنند. اگر شما رنگ سبز را بیشتر از آبی دوست دارید با انتخاب این رنگ، سبزی طبیعت را به اتاق خواب خود می آورید. سایه های مختلف این رنگ از سبز زیتونی گرفته تا سبز جنگلی علاوه بر آنکه فضایی انرژی بخش در اتاق فراهم می کنند، محرک و مهیج  نیستند و به راحتی با دیگر رنگ های دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگ می شوند.

رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب دونفره

این رنگ با شکوه و مجلل بسیار الهام بخش است و حس خلاقیت را شکوفا می کند به همین دلیل می تواند بر رویاها و حتی کابوس های ما تاثیر بگذارد. با این حال طیف های ملایم رنگ بنفش جلوه ای رویایی دارند و بنفش تیره بسیار فریبنده و جذاب است. انتخاب بنفش برای رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره شما فضایی لوکس و با ظرافت می سازد و حال و هوای آن را از کسالت بیرون می آورد.

قوانین ترکیب رنگ دکوراسیون

روش های فراوانی برای انتخاب ترکیب رنگ وجود دارد اما مهمترین عامل در این زمینه سلیقه شخصی شما است. با این حال چند قانون ساده در این زمینه وجود دارد که می توانند در انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، الهام بخش شما باشند.

قانون۱۰.۳۰.۶۰:

طبق این قانون رنگ اصلی باید ۶۰ درصد فضا را در بر بگیرد. معمولا برای این قسمت از طیف های ملایم و خنثی استفاده می شود. رنگ دوم که کمی برجسته تر از رنگ اصلی است ۳۰ درصد و در نهایت رنگ سوم که چشمگیرترین انتخاب شما است، ۱۰ درصد باقیمانده فضا را می پوشاند.

قانون رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد:

رنگ های گرم و سرد روی انرژی دریافتی ما از محیط تاثیر می گذارد. رنگ های گرم احساس شادابی و نشاط و رنگ های سرد آرامش، امنیت و سکون را القا می کنند. طبق این قانون شما می توانید برای حفظ تعادل از طیف های روشن یا تیره و ترکیب رنگ های گرم و سرد و خنثی در کنار هم  استفاده کنید.

قانون رنگ های مکمل:

از آنجا که رنگ های مکمل تضاد بالایی دارند و انرژی فوق العاده زیادی به فضا می دهند باید از آن ها به مقدار کم و با احتیاط استفاده شود. رنگ های مکمل را به عنوان برجسته ترین رنگ ها انتخاب کنید.

قانون رنگ های آنالوگ:

به رنگ های متوالی در چرخه رنگ، آنالوگ می گویند. در این قانون تنها کافی است بعد از انتخاب یک رنگ اصلی، از رنگ های مجاور آن استفاده کنید. البته تناسب میان آن ها را با استفاده از قانون ۱۰.۳۰.۶۰  حفظ کنید.

کلام آخر

هر چند یکسری قوانین کلی در مورد انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره و فضاهای دیگر وجود دارد اما باز هم رنگ ها بر افراد مختلف تاثیرات متفاوتی می گذارد. عواملی مثل سن، جنس، فرهنگ و تجربه های شخصی، همگی بر نحوه درک شما از رنگ ها دخیل است. بنابراین در نهایت می توان گفت زیباترین رنگ و ترکیب رنگی فضایی است که حس زیبایی‌ شناسی شما را سیراب می ‌کند و برایتان لذتبخش تر است.

منبع : خوگر نیوز

مطالب مرتبط