نحوه انتخاب مبلمان فضای باز مناسب

انتخاب مبلمان فضای باز

نحوه انتخاب مبلمان فضای باز مناسب

نحوه انتخاب مبلمان فضای باز مناسب - وبسایت استیاژ

استراحت و سرگرمی فقط به داخل خانه ها اختصاص ندارد. با توجه به بررسی‌های انجام شده، داشتن مبلمان مناسب باعث بهتر شدن روحیه ما می‌شود. قصد دارید تا فضایی در تراس یا حیاط خود برای نشست‌های دورهمی گونه و دوستانه برگزار کنید، اما مطمئن نیستید چه مبلمانی متناسب با سبک زندگی شما در فضای باز مناسب است؟ در این مقاله، ما بهترین مبلمان و صندلی‌های مناسب تغییرات آب هوایی و شرایط نگهداری آن‌ها در فضای باز را خواهیم گفت.

بیشتر مبلمان و صندلی‌های فضای باز دارای چهار ماده اساسی است: آلومینیوم، حصیر، چوب و پلاستیک. زیبایی هر کدام بستگی به مهارت ساخت و انتخاب شما دارد و هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. در اینجا، ما این چهار ماده رایج (و چند مورد اضافی) را تجزیه و تحلیل می کنیم. تا به شما در انتخاب کمک کرده باشیم.

صندلی آلومینیومی

صندلی آلمینیومی در کنار سبکی، همچنین بادوام است؛ صندلی آلومینیومی می تواند در برابر گرما، باد و باران مقاومت کند. شاید بهترین ویژگی آن مقاومت در برابر زنگ زدگی باشد و این یک انتخاب عالی برای آب و هوای مرطوب یا محلَی است برای دوام بیشتر، صندلی آلومینیومی با پوشش پودری، که مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش است را انتخاب کنید.

صندلی حصیری

صندلی حصیری بافته شده یک انتخاب بسیار محبوب و زیبا برای ایوان ها، عرشه ها و اتاق های آفتاب گیر است که با ظاهری کلاسیک و بی‌نظیر آنجا را زیبا می‌کند. در حالی که به ندرت از مد می‌افتند، به این نکته مهم توجه کنید که صندلی حصیری نیز میتواند در هر آب و هوا و در برابر عناصر مختلف مقاومت کند، اما نمونه سنتی آن، ساخته شده از چوب خیزران، عصا یا بامبو، فقط باید در مناطق سر پوشیده یا داخل اتاق استفاده شود.

صندلی چوبی

به طور معمول گرانترین صندلی، صندلی چوبی خواهد بود، به خاطر داشته باشید که همیشه انتخاب مبلمان باغی چوبی برای فضای باز مناسب است. برای اینکه بیشترین ضربه را به جیب خود بزنید، به دنبال انواع متراکم تری از چوب مانند ساج، اکالیپتوس و اقاقیا باشید. آن‌ها مقاوم در برابر آب و هوا و حشرات هستند و طولانی ترین دوام را خواهند داشت.

صندلی پلاستیکی

صندلی پلاستیکی یک گزینه سبک و کم هزینه که در انواع رنگ ها و سبک ها وجود دارد، مبلمان پلاستیکی ممکن است به اندازه مبلمان چوبی، حصیری و آلومینیومی دوام نداشته باشند. منتظر کاهش رنگ آن، در زیر اشعه ماورا بنفش باشید و یا به دنبال صندلی با قطعه پلاستیکی بازیافتی ساخته شده از پلی اتیلن، که به آن پلاستیک بازیافتی میگویند باشید تا از دوام بالایی برخوردار باشد.

خریدهای نهایی

هیچ مبلمان باغی در فضای باز بدون کوسن، چتر یا فرش کامل نیست. هنگام خرید چنین مواردی، به سراغ پارچه هایی بروید که مخصوص استفاده در فضای باز طراحی شده اند. پارچه‌هایی که تهیه می‌کنید باید رنگدانه های ضد آب داشته باشد، مقاوم در برابر محو شدن و کپک و تثبیت کننده اشعه ماورا بنفش نیز باشد.

قبل از شروع به جستجوی مبلمان فضای باز، نوع و اندازه فضای بیرون و همچنین نحوه استفاده خود را برای صرف غذا، سرگرمی یا استراحت را در نظر بگیرید. شما باید بهترین‌ها را داشته باشید که مناسب شما باشد مجموعه ای متناسب با نیازهای زندگی در فضای باز را انتخاب کنید که مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت.

مجموعه های بیسترو

مجموعه های بیسترو که از دو صندلی کوچک و یک میز تشکیل شده اند، برای فضاهای کوچک مانند بالکن، تراس های آپارتمانی و پاسیوهای کوچک بسیار مناسب هستند.

مجموعه ناهار خوری

مناسب برای لذت بردن از صرف غذا در کنار دوستان و خانواده، میزهای ناهار خوری شامل یک میز هستند و بسته به اندازه مجموعه، از شش تا دوازده صندلی می توانند تهیه شوند.

مجموعه مکالمه

مجموعه های مکالمه برای کسانی که عاشق سرگرمی هستند بسیار مناسب است و شامل صندلی های گوچک یا یک قسمت با یک میز مطابق و کم ارتفاع است. این مجموعه ها که برای فضای کوچیک و صمیمی مناسب هستند، به فضای بیرونی شما نیز حس و حال یک اتاق نشیمن را می دهند. معمولا از یک میز مستطیلی و 3 صندلی تشکیل می‌شود.

صندلی رستورانی

صندلی های رستورانی می توانند به چیدمان اتاق غذاخوری شما کمک کنند. در حالی که سرویس دهی و راحتی صندلی از عوامل قابل توجه در فضای رستوران هستند، اما نشستن با کیفیت و راحت چه در رستوران و چه در اتاق غذاخوری بهتر است در نظر گرفته شود. مواد صندلی چیزها زیادی را تعیین می کند. 4 گزینه کلی وجود دارد که در بالا عنوان کردیم. در کنار این 4 گزینه، انتخاب شما می‌تواند صندلی‌ رستورانی متناسب با فضای غذاخوری که باکیفت و سبک هستند باشد.

مراقبت از مبلمان باغی

در صورت مراقبت صحیح، اکثر مبلمان فضای باز می توانند سالها دوام داشته باشند. برای اینکه صندلی ها، میزها و کوسن هایتان برای فصل های آینده زیبا جلوه کند، نکات مربوط به مراقبت های عمومی را در ادامه بخوانید.

مراقبت از آلومینیوم

کافی است هر ند وقت یکبار آن‌ها را با آب و صابون ملایم بشویید و پس از اتمام کار کاملاً خشک کنید. از استفاده مواد شیمیایی ساینده یا پاک کننده ها که باعث تغییر رنگ می شود خودداری کنید.

مراقبت ازمبلمان حصیری

برای جلوگیری از تجمع کثیفی، گاهی اوقات با اتصال قلم مو و یا گرد و غبار جاروبرقی کنید یا به صورت پراکنده با یک محلول صابون ملایم پاک کنید و بگذارید کاملا در هوا آزاد خشک شود.

مراقبت از مبلمان چوبی

بیشتر چوب ها به طور طبیعی در برابر پوسیدگی مقاومت می کنند، اما برای ایمن بودن ،هر یک تا سه سال یک بار رنگ چوب را تقویت کنید.

مراقبت از مبلمان پلاستیک

پلاستیک به تعمیر و نگهداری کمی و بدون نیاز دارد: در صورت کثیف بودن، به سادگی با محلول صابون ملایم آن را پاک کرده و خشک کنید.

مراقبت از همه مبلمان

بیشتر مبلمان فضای باز در هوای خیلی سرد آسیب پذیرتر هستند، اگر جایی برای نگهداری آن‌ها ندارید از صندلی‌هایی که به آسانی جمع می‌شوند استفاده کنید یا اگر مبلمان باغی تهیه کردید، روی کاور مبلمان نیز سرمایه گذاری کنید تا آسیب نبینند.

افکار نهایی

شما باید فضایی را که قصد دارید تجهیز کنید ارزیابی کنید. هر فضای باز دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هست که باید هنگام تصمیم گیری در مورد خرید مبلمان فضای باز و ویژگی های مهم در نظر گرفته شوند. زمین های ناهموار ممکن است به پایه های میز خود تراز نیاز داشته باشد.

منبع : خبر آنلاین

مطالب مرتبط