خرید مبل استیل یا راحتی؟

خرید مبل استیل یا راحتی؟

همیشه انتخاب مبلمان برای افراد بسیار سخت است. اکثرا نمی دانند که از چه نوع مبلمانی برای فضای منزل یا محل کار خود استفاده کنند.

امکان دارد شما هم اکنون در فکر خرید مبلمان باشید و بین خرید مبل راحتی یا استیل دچار تردید شده باشید. در این متن می خواهیم چند نکته مهم که در هنگام انتخاب مبلمان باید به آن توجه کنید را برایتان نام ببریم، تا تصمیم گیری را برای شما عزیزان راحت تر کنیم.

در ابتدا تعریف کلی از هر کدام از این نوع مبلمان به شما می دهیم:

مبل راحتی

معمولا این دسته مبل در بازار بسیار پر فروش هستند. تمام قسمت های این مبلمان از پارچه تشکیل شده و اسکلت مبل را زیر پارچه پنهان می کنند. بیشتر برای فضا های صمیمی و خودمانی یا اتاق نشیمن قابل استفاده است. این مبلمان به طوری طراحی شده که شما می توانید هنگام استفاده از آن احساس راحتی و آسایش کنید.

مبل راحتی

مبل استیل

اما مبل های استیل کاملا برعکس مبلمان راحتی هستند. این دسته مبل ها دارای ظاهری کاملا رسمی و کلاسیک می باشند و در فضا های رسمی و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرند. مبلمان استیل از چوب و پارچه طراحی شده است، قسمت نشیمن و پشتی این مدل به طوری است که هنگام نشستن باید کاملا صاف یا به اصطلاح شق و رق بنشینید.

توجه به مبلغ مبلمان

بدیهی است با انتخاب مبلمان استیل قطعا مبلغ بیشتری هم باید پرداخت کنید، در کنار این هزینه خرید وسایل و دکوری در کنار این سبک مبلمان هم قیمت بالاتری دارد. در مقابل با انتخاب مبلمان راحتی می توانید وسایل فانتزی ارزان تر خریداری کنید. پس اگر از لحاظ پرداخت هزینه دارای محدودیت هستید باید به این نکته توجه کنید.

توجه به فضای منزل

قبل از خرید حتما فضای منزل و قسمتی که می خواهید مبلمان را در آن قرار دهید، توجه و دقت کافی کنید. بررسی کنید که فضای شما برای مبلمان دارای چه ابعادی است. اگر فضای شما کوچک است خرید مبلمان استیل تصمیم درستی نیست، پیشنهاد می کنیم تا از مبلمان راحتی استفاده کنید، زیرا هم فضای کمتری اشغال می کند و هم می توانید در همان فضای خالی بر روی این مبلمان استراحت کنید و محیطی صمیمی برای خود و خانواده خود ایجاد کنید.

اهمیت فضای منزل برای انتخاب مبل

توجه به دکوراسیون منزل

گاهی ممکن است فضای منزل شما به اندازه کافی بزرگ باشد، اما باز هم باید به دکوراسیون و سایر وسایل منزل دقت کنید. تصور کنید کدام سبک مبل (استیل یا راحتی) به منزل شما می آید. خرید مبلمان باید منزل شما را دو برابر زیباتر کند.

توجه به مورد استفاده مبل

توجه کنید مبلمان را برای کدام قسمت از منزل در نظر گرفته اید. اگر مبلمان قرار است در قسمت نشیمن و جلوی تلویزیون باشد، بهتر است از مبلمان راحتی استفاده کنید تا به راحتی بتوانید همراه دوستان خود در محیط صمیمی بنشینید و به تماشای فیلم و سریال بپردازید.

اما اگر سالنی با فضای بزرگ دارید که می خواهید مراسم های رسمی برگزار کنید، حتما مبلمان استیل خریداری کنید. این سبک مبلمان فضای کاملا شیک و چشمگیر برای شما بوجود می آورد.

منبع:آستیاز

مطالب مرتبط