همه چیز در مورد مبل ال کنج؛ از ابعاد و اندازه تا چیدمان

همه چیز در مورد مبل ال کنج

همه چیز در مورد مبل ال کنج؛ از ابعاد و اندازه تا چیدمان

همه چیز در مورد مبل ال کنج؛ از ابعاد و اندازه تا چیدمان - وبسایت آستیاژ

خانواده بزرگی دارید، اهل رفت و آمد هستید، از آن دسته آدم هایی هستید که بیشتر از آن که بشینید روی مبل دراز می کشید، مبل راحتی تان از مد افتاده یا اینکه مدل مبلمانتان بسیار دست و پاگیر است. خب چرا مبل ال کنج را امتحان نمی کنید!  همه ما هزینه زیادی را صرف خرید مبل می کنیم و انتظار داریم خریدمان نیازمان را برطرف سازد و مناسب فضایی باشد که مبلمان را برای آن در نظر گرفته ایم. مبل ال کنج مبل مدرن و راحتی است که از چند تکه مبل جدا تشکیل می شود و بسیار از آنچه به نظر می آید، انعطاف پذیرتر است به همان اندازه که در یک اتاق نشیمن کاربرد دارد در فضاهای دیگر مانند اتاق مطالعه و سالن پذیرایی نیز کارایی دارد.
با خواندن این مطلب می توانید به هر گونه اطلاعاتی که در مورد مبل ال کنج نیاز دارید دست پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که این مدل مبل همان چیزی است که به دنبالش هستید. اما  قبل از خرید بهتر است ابتدا این سؤال را از خودتان بپرسید:

چرا مبل ال کنج بخریم؟

مبل ال کنج فضای کمتری اشغال می کند

مبل ال کنج فضای کمتری اشغال می کند و فضای نشستن بیشتری در اختیارتان قرار می دهد؛ این مبل به شکلی طراحی شده است تا در گوشه ای قرار گیرد و جای کمتری را اشغال کند، دست و پاگیر نباشد و فضای خالی بیشتری را برای چیدمان سایر وسایل در اختیارتان بگذارد.

مبل ال کنج شما را به نشستن دعوت می کند

هیچ یک از مدل های مبل به اندازه مبل ال کنج فضا برای نشستن ندارند. بنابراین، با فضای وسیعی که برای نشستن عرضه می کند هر فردی به طور ناخوادآگاه تمایل به نشستن بر روی آن را در خود احساس می کند. در ضمن به دلیل شکل طراحی مبل ال و متصل بودن تکه های مبل به یکدیگر افرادی که از مبل استفاده می کنند احساس نزدیکی بیشتری در بینشان ایجاد می شود. بنابراین این مدل مبل بسیار مناسب دورهمی های خانوادگی و دوستانه است.

مبل ال کنج مبلی همه فن حریف:

بسیاری فکر می کنند که مبل ال کنج  فقط مناسب فضاهای بزرگ است اما اینطور نیست. برعکس این مدل مبل با در اختیار قرار دادن فضای بیشتر برای نشستن و اشغال فضای کمتر برای خانه های کوچک بسیار مناسب است به خصوص اگر در کنج اتاق نشیمن قرار گیرد. با این کار فضا برای چیدمان وسایل دیگر مثل فرش، میز عسلی، میز تلویزیون و … بازتر می شود.

مبل ال خود را با تمام سبک ها هماهنگ کرده است:

درست است که مبل ال کنج با ظاهر مینیمال و ساده ای که دارد بیشتر با دکوراسیون مدرن جور در می آید اما نگران نباشید زیرا مدل سلطنتی آن نیز وارد بازار شده است.

می توانید در فضاهایی با پلان باز، نقش پارتیشن را به مبل ال کنج بسپارید:

هیچ فضایی به اندازه فضاهایی با پلان باز احساس سرزندگی و نشاط را القا نمی کنند. اما چیدمان این فضاها کمی مهارت می خواهد. مثلا در اتاق نشیمنی با پلان باز می توان از مبل ال کنج کمک گرفت و فضاهای مختلف مثل ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه را جداسازی کرد در اصل این مدل مبل ال  نقش یک مانع بصری را میان این فضاهای کاربردی ایفا کند.

مبل ال کنج می تواند تختخواب خوبی باشد:

یکی از دلایل اصلی جذابیت مبل ال کنج مناسب بودن آن برای دراز کشیدن و لم دادن است. در ساختار طراحی اکثر مدل های این نوع مبل قسمتی از آن دسته ندارد و کوسن های زیادی در طراحی آن استفاده می شود. بنابراین، زمانی که می خواهید روی آن دراز بکشید می توانید این کوسن ها را بردارید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید حتی می توانید از آن به عنوان تختخواب نیز استفاده کنید.

چگونه در انتخاب مبل ال دچار اشتباه نشویم؟

در هنگام خرید مبل ال کنج حواستان به جهت چیدمان آن باشد در انتخاب آن باید به شکل اتاق و محل قرار گرفتن درها، پنجره ها و سایر لوازم دقت کنید. با توجه به این موارد می توانید مشخص کنید که مبل ال راست چین می خواهید یا چپ چین.

مبل ال راست چین:

 اگر در مقابل مبل بایستید و تکیه گاه مبل ال در سمت راست باشد مبل ال راست است. دسته مبل ال در سمت راست قرار دارد و نشیمن آزاد آن به سمت چپ امتداد دارد.

مبل ال چپ چین:

 اگر در مقابل مبل بایستید و تکیه گاه در سمت چپ شما قرار گیرد مبل ال چپ است و دسته مبل در سمت چپ قرار دارد و نشیمن مبل به سمت راست امتداد دارد.

چیدمان مبل ال کنج

ترکیب و آرایش مبل ال کنج در کنار سایر لوازم فضا تفاوت چندانی با مبلمان راحتی معمولی ندارد اما بد نیست نکات کوچک اما کلیدی زیر را در چیمدمان مبل ال رعایت کنید.

۱. مبلی را که انتخاب می کنید باید با فضای شما همخوانی داشته باشد. قبل از انتخاب باید به ابعاد فضای نشیمن توجه کنید. برای این منظور می توانید فضایی که قرار است مبل ال کنج در اتاق نشیمن تان قرار گیرد را روی کف خط کشی کرده و اطمینان حاصل کنید که مبل ال فضای زیادی از نشیمن را اشغال و آن را به فضایی شلوغ و دست و پاگیر تبدیل نمی کند.
۲. همانطور که می دانید فرش بزرگتر در ترکیب با مبلمان بزرگ زیباتر می شود. از آنجایی که اکثر مدل های این نوع مبل بزرگ هستند توصیه می کنیم که فرش به اندازه ای باشد که بخشی از آن بیرون از مرزی (کادر میانی)  قرار گیرد که مبل می سازد تا فضای نشیمن کمی بزرگتر به نظر آید.
۳.  برخلاف فرش، میز جلو مبلی باید به اندازه ای باشد که از مرز ساخته شده مبل ال کنج خارج نشود و درضمن افرادی که از مبل استفاده می کنند به راحتی به میز جلو مبلی دسترسی داشته باشند.
۴. در تمام قسمت های مبل ال یعنی سمت چپ، راست و وسط را با کوسن دکور کنید. کوسن ها باید به اندازه ای باشند که وقتی به صورت ایستاده روی مبل چیده می شوند فضای اضافی مبل را پر کنند زیرا نشیمن مبل ال معمولا بسیار بزرگ است.
۵. در صورتی که مبل کنج را به دیوار تکیه نمی دهید و در کنج نشیمن قرار نمی گیرد، می توانید کنسولی زیبا در پشت برای تکمیل کردن دکوراسیون فضای خود استفاده کنید.
۶. وقتی برای چیدمان مبل ال برنامه ریزی می کنید، حتما به استفاده روزانه آن در مقایسه با استفاده گاه به گاه آن را در نظر داشته باشید. اعضای خانواده باید در نشیمن احساس راحتی و صمیمیت کنند و نشیمن آن ها را به نشستن دعوت کند. وقتی وارد نشیمن می شوید ترجیح می دهید این مبل را در مقابل خود ببینید و پشت آن در هنگام ورود به شما نباشد. قرار دادن مبال ال کنج در گوشه  بهترین روش چیدمان مبل است.
۷. به جنس پارچه رومبلی نیز دقت کنید. پارچه رومبلی حداقل باید پنج سال کار کند، حالت اولیه خود را از دست ندهد و به راحتی تمیز شود.

کلام آخر

مبل کنج، در اصل مبلی خانوادگی است که فضای نشستن زیادی را برای اعضای خانواده در اختیار قرار می دهد و غالبا مبل کنج به شکل ال طراحی می شود تا به خوبی گوشه های نشیمن را پر کند. اما شاید خالی از لطف نباشد که بدانید مبل کنج را در مدل های دیگری طراحی می شود مانند مبل کنج یو شکل که فقط مناسب فضاهای بسیار بزرگ و مربعی شکل است یا مبل کنج گرد که نمی توانید انتظار چندانی از آن داشته باشید به خصوص در فضاهای کوچک و بیشتر نقشی تزئینی دارد. البته مبل ال کنج مدولار نیز یکی دیگر از انواع مبل کنج محسوب می شود که می توان تکه های تشکیل دهنده مبل را به اشکال متنوعی نیز چیدمان کرد.

منبع : خوگر نیوز

مطالب مرتبط