با سه شماره، دکوراسیون اتاق مطالعه شیک خودتان را طراحی کنید

دکوراسیون اتاق مطالعه شیک

با سه شماره، دکوراسیون اتاق مطالعه شیک خودتان را طراحی کنید

با سه شماره، دکوراسیون اتاق مطالعه شیک خودتان را طراحی کنید - وبسایت آستیاژ

فضای مطالعه باید راحت و آرام باشد و به گونه ای طراحی شود که تمرکز کردن در آن آسان باشد. برای دکوراسیون اتاق مطالعه شیک چه بودجه زیادی در نظر داشته باشید و اتاقی مخصوص مطالعه در اختیارتان باشد چه تنها گوشه ای کوچک با بودجه ای محدود برای این کار در اختیار داشته باشید، با سه شماره ای که در این مطلب برای شما آماده کرده ایم می توانید دکوراسیون اتاق مطالعه شیک ر اطوری طراحی کنید که سبک و سلیقه شخصی شما نیز در آن لحاظ شده باشد. پس گام اول را بردارید و در مطالعه این شماره های جذاب همراه ما باشید.

گام و شماره اول؛ فضای مناسب مطالعه

برخورداری از فضای خصوصی برای مطالعه، بهره وری شما را افزایش می دهد. اگر برای این کار یک اتاق کامل در اختیار ندارید، گوشه مناسبی انتخاب کنید؛ مانند یک فرورفتگی یا گوشه ای بدون مصرف در اتاق، یا اینکه با جا به جایی یک کمد بزرگ و وسایل جاگیری نظیر آن، فضای مورد نظرتان را ایجاد کنید.

فضای اختصاصی برای مطالعه

فضای کوچکی که تنها به مطالعه شما اختصاص داشته باشد بسیار مفیدتر از اتاق بزرگیست که برای کارهای دیگری نیز استفاده می شود؛ مانند اتاق خواب، هال یا آشپزخانه. این فضای خصوصی حواس پرتی شما را به حداقل می رساند و کارایی شما را بالا می برد. می توانید با استفاده از یک پرده یا پارتیشن فضای مطالعه تان را از بقیه اتاق جدا کنید.

نورپردازی

اگر امکانش وجود دارد میز مطالعه تان را در کنار پنجره بگذارید، چرا که بیشتر ساعات از نور بهره مند می شوید. نور طبیعی تمرکز و هوشیاری شما را هنگام مطالعه افزایش می دهد. علاوه بر این همیشه می توانید از منظره پشت پنجره لذت ببرید که برایتان تنوع خوبی محسوب می شود.

نشیمن اضافی

علاوه بر صندلی پشت میز، جای دومی هم برای خودتان در نظر بگیرید. گاهی ایجاد یک تغییر در هنگام مطالعه حال و هوای شما را عوض می کند که نهایتا باعث افزایش کیفیت درس خواندن می شود. اگر برایتان ممکن است، یک صندلی یا مبل راحتی به دکوراسیون اتاق مطالعه شیک خود اضافه کنید تا هرگاه از درس خواندن پشت میز خسته و کسل شدید با عوض کردن جای خود تنوعی کوچک ایجاد کرده باشید و بتوانید به کارتان ادامه دهید. توگو، مبل یکنفره یا چند نشیمن با پتویی نازک انتخاب های مناسبی هستند.

دکوراسیون اتاق مطالعه شیک اما ساده

اگر به طور عمومی در تمرکز کردن دچار مشکل هستید، دکوراسیون اتاق مطالعه شیکتان را ساده طراحی کنید و تا آنجا که ممکن است دور و برتان را خلوت بگذارید. یک میز تحریر ساده با یک صندلی راحت انتخاب کنید و لوازم جانبی و خرده ریزها را در معرض دید نگذارید. دیوار ها را نیز با عکس و تابلوهای متنوع پر نکنید تا تمرکزتان به هم نخورد.

گام و شماره دوم؛ مبلمان و عناصر دکوراسیون اتاق مطالعه شیک

 انتخاب صندلی و میز تحریر در دکوراسیون اتاق مطالعه شیک بیشترین اهمیت را دارند چرا که مهمترین اجزای این اتاق هستند و اگر با آن ها احساس راحتی نکنید قطعا نمی توانید کار زیادی از پیش ببرید. میز تحریری انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا لوازم مورد نیازتان نظیر رایانه، کتاب ها و… روی آن جای بگیرد.

  • میز کار باید در سطحی بین قفسه سینه و کمر شما قرار گیرد که به راحتی بتوانید بازویتان را روی میز قرار دهید.
  • ارتفاع صندلی باید مناسب باشد تا بتوان ساعات طولانی روی آن نشست، پس برای انتخاب این دو قطعه دقت کنید و زمان کافی صرف کنید.
  • حتی اگر نور طبیعی اتاق کافی بود، باز باید به نورپردازی مناسب فکر کرد. برای پیشگیری از خستگی چشم و حفظ هوشیاری در خلال کار و مطالعه برخورداری از نور کافی و مناسب امری ضروریست. چراغ های مطالعه ای که قابلیت تنظیم نور را دارند، روشنایی متمرکز و مناسب شما را فراهم می کنند.
  • لامپ سفید نسبت به لامپ زرد گزینه بهتری است.

لوازم جانبی در دکوراسیون اتاق مطالعه شیک

برای لوازم جانبی و ضروری مرتبط با کارتان فضای کافی در نظر بگیرید. این وسایل باید در مجاور میز تحریر شما باشند تا برای استفاده از آن ها ناچار به ترک اتاق نشوید، زیرا هم حواستان پرت می شود و هم وقت زیادی هدر می دهید. این وسایل عبارتند از لوازم التحریر، رایانه، چاپگر و …. این وسایل را یا روی میز بچینید یا در کشوها و قفسه مجاور میز قرار دهید.
اینکه هر وسیله ای جای مخصوص و مشخصی برای خودش داشته باشد، به فضای مطالعه شیک شما نظم و ترتیب می بخشد. جای وسایلی چون پوشه ها، یادداشت ها، کتاب های مرجع و غیره باید معلوم باشد و هر کدام از آن ها را که دائم استفاده نمی کنید، درون کشوها یا قفسه بگذارید. برای ساخت و طراحی قفسه خلاقیت به خرج دهید چرا که مدل های متنوعی برای ساختن یا خرید در بازار وجود دارند.

ساماندهی وسایل

لوازم مورد نیازتان را سازماندهی کنید. اگر نمی خواهید برای یافتن هر وسیله مورد نیاز بیست دقیقه وقت تلف کنید، آن ها را از همان ابتدا بر اساس میزان نیاز و همچنین سلیقه شخصی مرتب و دسته بندی کنید. اتاقی که از آشفتگی و به هم ریختگی عاری باشد، جای مناسبی برای تمرکز کردن است.
اگر کشو یا قفسه ندارید، از جعبه های تفکیک شده استفاده کنید که انواع آن نیز در فروشگاه ها موجود است.

گام و شماره سوم و آخر؛ رنگ دکوراسیون اتاق مطالعه شیک

 برای رنگ دیوار اتاق مطالعه تان به رنگ های ملایم فکر کنید. هر چند که می توانید در دکوراسیون دیوار اتاق مطالعه شیک خود از کاغذ دیواری هم استفاده کنید. در کل رنگ های روشن و ملایم گزینه های بهتری هستند. رنگ های تیره فضای شما را دلگیر و کوچکتر از اندازه واقعی اش نشان می دهد اما رنگ های روشن نور را منعکس می کنند و برای ماندن طولانی در اتاق حس بهتری به شما می دهند. رنگ های آبی ملایم، کرم، سفید، سبز یا زرد کمرنگ انتخاب های خوبی هستند.
برای فضای مطالعه یک رنگ غالب در نظر بگیرید. رنگ غالبی که مورد علاقه تان باشد را در اجزای فضا وارد کنید. مثلا در کوسن ها، قالیچه، پرده یا آثار هنری روی دیوار می توانید از آن رنگ استفاده کنید.
رنگ انتخابی در واقع سلیقه شخصی شما را منعکس می کند با این وجود نباید در فضای مطالعه در استفاده از رنگ ها زیاده روی کرد. برای بیشتر دیوارها به همان رنگ ملایم رضایت بدهید و رنگ غالب را محدود و در تنها چند نقطه به کار گیرید.

گامی فراتر؛ تزیین اتاق مطالعه شیک

تزیین اتاق مطالعه تان را دست کم نگیرید؛ گر چه این جزو ضروریات نیست اما در شیک شدن اتاق بسیار موثر است. پوستر، کارهای هنری چاپی یا تصاویر مورد علاقه تان را به دیوارها بیاویزید. انتخاب تزییناتی که سبک و سلیقه شخصی شماست، هنگام مطالعه حس خوبی در شما ایجاد می کند.

  • می توانید یک پنل چوب پنبه ای روی دیوار نصب کنید و تصاویر جالب، بروشورها یا عکس دوستان و افراد مورد علاقه تان را روی آن سنجاق کنید.
  • ایده دیگر برای تکمیل تزیین روی دیوار تهیه یک ساعت دیواری جذاب است که باعث می شود زمان از دستتان نرود.
  • می توانید با آویختن آثار هنری الهام بخش دیوار اتاق مطالعه را تزیین کنید. نوشته ها و جملات انگیزشی، تصاویری از عجایب و شگفتی های جهان، پوستر افراد معروفی که در زندگی مورد تحسین شما هستند یا حتی قرار دادن مجسمه هایی متناسب با سلیقه و علاقه شخصی، همه گزینه های خوبی برای فضای مطالعه هستند.
  • اگر اتاق شما فضایی الهام بخش داشته باشد، انگیزه شما برای کار و مطالعه افزایش می یابد و وجودتان را وقف رسیدن به اهداف ارزشمندتان خواهید کرد.
  • می توانید برای خرده ریزهای دکوراتیو یا اشیایی که یادگارهای با ارزش شما هستند قفسه ای نصب کنید یا حتی مجموعه ای که سال هاست در حال جمع آوری هستید را در آن بگذارید.
  • تقویم یا برنامه هفتگی تان را در معرض دید بگذارید. داشتن برنامه همیشه شما را برای به انجام رساندن کارهایتان ترغیب می کند. پس یک تقویم رومیزی بزرگ تهیه کنید و برنامه های درسی پیش رو نظیر تاریخ امتحانات یا زمان ارائه پروژه ها را روی آن علامت بزنید تا فهرستی از وظایف و برنامه های آینده همیشه پیش رویتان باشد و امکان برنامه ریزی برایشان داشته باشید.

 نکته پایانی

امروزه همه ما برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت زمان زیادی را صرف مطالعه و یادگیری می کنیم. طراحی یک اتاق مطالعه شیک، این فضا را از بقیه قسمت های خانه تفکیک می کند و در تسریع فرایند یادگیری بسیار موثر است. امیدواریم با نکات ساده اما مهمی که در این مطلب خواندید گوشه جذابی برای یادگیری تدارک ببینید و اگر از حاصل کار راضی بودید این مطلب را با دوستان اهل مطالعه تان به اشتراک بگذارید.

منبع : خوگر نیوز

مطالب مرتبط

یک دیدگاه برای “با سه شماره، دکوراسیون اتاق مطالعه شیک خودتان را طراحی کنید”

  1. […] از رنگ‌های جذاب و زیبا، به فضای اتاق کار و مطالعه شما جذابیت بیشتری می‌بخشد. می‌توانید از رنگ‌هایی […]