مبل کلاسیک یا راحتی؟ کدام بهتر است؟

مبل کلاسیک یا راحتی؟ کدام بهتر است؟

در خیلی از موارد به طور حتم دیده اید که افراد برای دکوراسیون خانه خود دچار تردید شده اند و نمی توانند انتخاب کنند که از چه سبکی در دکوراسیون منزلشان استفاده کنند. برخی نیز به دلیل ندانستن سبک های مبلمان نسبت به خریداری مبل دلخواهشان اقدام نموده اند اما دیگر چیدمان منزل آن ها با سبک مبلمان خریداری شده سازگار نیست. اگر شما از طرفداران مدل ‌های مبل کلاسیک یا راحتی می باشد، به طور حتم مطلعید که خرید این نوع مبلمان از میان این همه طرح و رنگ ‌های متنوع کار سختی است. زیرا افراد سلیقه‌ مختلفی دارند.

مد نظر داشته باشید که مبل ‌ها از نظر طرح، ابعاد، مدل و جنس باید به شکلی انتخاب شوند که با سایر وسایل منزل و نقشه خانه هماهنگ باشد. اصولا مبلمان در قسمت پذیرایی خانه قرار می‌گیرد و زمانی که شما آن‌ ها را می‌بینید، باید احساس خوب و لذت‌ بخشی داشته باشید و مبلمان مطابق با سلیقه شما خریداری شده باشد.

مقایسه مبل کلاسیک و راحتی

حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که مبل راحتی بخریم یا مبل استیل؟ در این مطلب بهتر است در این خصوص موارد زیر را در نظر بگیرید.

مبل راحتی چگونه مبلی است؟

مبل‌ راحتی نوعی از مبل ‌ها هستند که طرفداران بسیاری در بازار به خود اختصاص داده اند. این مبل ‌ها اصولا تمام پارچه هستند و اسکلت آنها، در زیر این رویه پارچه ‌ای تعبیه شده است. از نظر نشیمن بسیار راحت هستند و اصولا برای بخش هایی از منزل که خودمانی و راحت است، مانند اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند.

مبل کلاسیک چگونه مبلی است؟

برخلاف مبل ‌های راحتی، مبل‌ استیل، حالت کلاسیک و رسمی تری دارد. در تهیه این نوع از مبل از ترکیب چوب و پارچه استفاده شده و مدل پشتی و نشیمن آن، کاملا صاف می باشد. در واقع مبل راحتی و کلاسیک از نطر ظاهری و جنس مواد به ‌کار رفته با یکدیگر تفاوت دارند.

از مبلمان کلاسیک بیشتر در فضا های رسمی ‌تر و مهمانی‌ ها استفاده می‌ شود. ضمن این که این نوع مبلمان مناسب خانه های بزرگ، شیک و مجلل و شاهانه است.

نکات مهم در انتخاب مبل راحتی یا کلاسیک

نکات مهم در انتخاب مبل راحتی یا کلاسیک

توجه و برآورد فضای منزل

قبل از خرید مبلمان لازم است، نگاهی دقیق به فضای خانه داشته باشید. در ذهن خود تصور کنید چه طرح و رنگی تناسب اندازه در دکوراسیون داخلی منزل شماست. آیا مبلی که قصد دارید بخرید مناسب این فضا است؟

خوب است بدانید که مبل کلاسیک مناسب فضای کوچک نیست و بخش زیادی از خانه را اشغال می ‌کند. پس گزینه مناسبی برای خانه های نقلی و کوچک نمی باشد.

مبل ‌های کلاسیک بایستی در فضای بزرگ قرار گیرند تا زیبایی منبت ‌کاری روی آنها به چشم بخورد، ولی مبلمان راحتی برای قرار گیری در فضای کوچک و کنار هم بسیار مناسب هستند.

دقت کافی به دکوراسیون منزل

شاید شما فضای بزرگی برای قراردادن مبل کلاسیک در خانه تان داشته باشید، اما باید به این موضوع توجه کنید که در حالت کلی، قرار دادن یک مبل راحتی فضای خانه شما را زیباتر می کند یا مبل استیل انتخاب بهتری است؟

در نظر گرفتن مورد استفاده و کاربرد مبل

باید بدانید مبلی که می خرید برای کجای منزل و به چه منظور به کار می رود؟ فرضا برای تماشای تلویزیون بهتر است مبل راحتی خریداری کنید. اما اگر مهمانی های رسمی زیادی می گیرید بهتر است از مبلمان کلاسیک استفاده کنید.

منبع: آستیاز

مطالب مرتبط