مبل مکانیزه چیست ؟

مبل مکانیزه چیست ؟

در پاسخ به این سوال که مبل مکانیزه چیست می توان گفت، با زیاد شدن جمعیت افرادی که در آپارتمان‌های کوچک سکونت دارند و از فضای کافی ‌برخوردار نیستند، می توانند از مبل مکانیزه استفاده کنند. امروزه استفاده از این نوع مبل بسیار رواج پیدا کرده و این مسئله باعث شده انواع مختلف مبل مکانیزه در طیف‌های مختلف و مورد پسند هر سلیقه‌ای وارد بازار شود.

مبل مکانیزه چیست ؟

انواع مبل ‌های مکانیزه

  1. مبل یک ‌نفره مکانیزه

این نوع مبل ‌های مکانیزه انداره‌های کوچکی دارند و تنها مورد استفاده یک ‌نفر هستند، بعضی از آن‌ها بسیار ساده‌اند و صرفا از چند محفظه بادی یا از فوم روکش‌دار تشکیل شده‌اند. فوم های مبل مکانیزه برای زمان استفاده در حالت تخت خواب کاربرد زیادی دارند، زیرا می توان آن هار را جا به جا کرده و در کنار هم قرار داد. بعضی از مدل‌ها دارای ساختار یکپارچه ‌تری هستند و اجزای مختلف آن با اتصالات پیچیده‌تری بهم متصل شده و در هنگام نیاز حرکت کرده و به حالت تخت‌خواب در می‌آیند.

  1. مبل مکانیزه دو یا سه نفره

مبلمان های مکانیزه دو و سه نفره دارای اندازه‌های بزرگ‌تری هستند و مانند مبل تک‌نفره انواع مختلفی دارند. مدل ‌های بادی و فوم‌ دار ساده‌ترین مدل ‌های آن و مدل‌های یکپارچه، مکانیزم پیچیده‌تری دارند.

مزایا و معایب مبل مکانیزه چیست ؟

  1. اگر در طول روز احتیاجی به تخت‌خواب ندارید، می‌توانید آن را جمع کرده و تبدیل به مبل کرده تا از فضا استفاده بهتری کنید. این روش به خصوص برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچک بسیار مناسب است.
  2. با خرید مبل مکانیزه هر زمان نیاز به مبل راحتی دارید به راحتی آن را تبدیل کرده و در زمان خواب به حالت تخت‌خواب برگردانده و از استفاده کنید.
  3. اگر تنها استفاده شما از این مبل ها برای خواب است، باید به هماهنگی این تخت ها و ست دکوراسیون اتاقتان توجه کنید.
  4. در هنگام خرید این مدل مبل حتما آن را باز کرده و تست کنید که تمام سطوح آن مانند مرکز آن نرم و راحت باشد.
  5. اطراف کاناپه و سطح ‌رویی مبل را به دقت بررسی کنید. باید سطح کلی آن از پارچه و تشک پوشیده شده باشد و حس راحتی را به شما بدهد. اگر ساختار نهایی آن از چوب بود، از خرید آن منصرف شوید.
  6. هنگام خرید، مبل را در همان فروشگاه به تخت تبدیل کنید و اگر با دشواری مواجه شدید، از خرید صرفه نظر کنید.
  7. حتما به اسکلت و بدنه مبل تخت‌خواب‌شویی که می‌خواهید خریداری کنید، دقت کنید. اگر بدنه مبل راحت و مقاوم نباشد، سریع فرسوده و خراب خواهد شد و در این صورت مبل معمولی کاربردی‌تر است. در هنگام چک کردناسکلت و بدنه مبل به این توجه کنید که اسکلت کاناپه به حدی باید محکم باشد که تخته چوبی زیر آن تکان نخورد.
  8. فنر داخل مبل باید محکم و مقاوم باشد. اگر وزن بالایی دارید حتما از تخت‌هایی با فنرهای محکم‌تر استفاده کنید، چرا که این افراد بعداز مدتی استفاده از مبل‌تخت‌خواب‌شو احساس نارضایتی کرده‌اند.
  9. اگراین مبل ها را برای افراد سالمند خریداری می کنید، حتما از راحتی تشک آن مطمئن شوید.
  10. در ساخت این مدل مبل‌ها از فوم سرد استفاده شده است، چرا که این فوم انعطاف بالاتری دارد.

مکانیزم انواع مبل مکانیزه چیست ؟

ست‌های کامل مبلمان مکانیزه یک‌نفره، دونفره، سه‌نفره که در بازار وجود دارند، بسیار پرطرفدار هستند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبلمان مکانیزه، مبلمان مدل ال است که به دلیل ساختار و اندازه کوچک آن طرفدار بیشتری دارد.

مکانیزم مبلمان تخت‌خواب شو

درست است که این مبل‌های تخت خواب شو هدف مشخصی دارند ولی برای رسیدن به این هدف از مکانیزم‌های متنوعی استفاده می‌کنند.

  1. مکانیزم خروج بخش تخت خواب

از این مبلمان با این نوع مکانیزم که پیچیده‌تر از انواع دیگر آن است، در هتل‌ها و کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود. این نوع مبلمان تخت خواب‌شو بیشتر در اندازه‌های یک یا سه نفره موجود است و زمانی که باز می‌شوند، یک تخت کامل و مناسب در اختیار دارید.

استفاده از این مبل ممکن است کمی پیچیده باشد، چون باید پوشش سطحی را برداشته، چهارچوب فلزی آن را که از سه تکه بهم متصل تشکیل شده است، باز کنید و در آخر برای تکمیل شدن تخت‌خواب، پوشش سطحی را روی آن قرار دهید.

  1. استفاده از مکانیزم لولایی در ساخت مبلمان تخت‌خواب شو

این مدل به خصوص در ایران بسیار مورد علاقه کاربران قرار گرفت. این محبوبیت دو دلیل داشت. اول اینکه از نظر قیمت بسیار مناسب‌تر از انواع دیگر است و دوم اینکه از مکانیزم ساده‌تری نیز برخوردار است.

ساختار آن به این شکل است که از تعداد زیادی لولا تشکیل شده که بخش‌های مختلف مبل مانند پشتی و دسته را با قابلیت متحرک بودن بهم وصل می‌کند.

  1. استفاده از مکانیزم ساده

این مبل ساختاری به مراتب ساده‌تر از انواع قبلی دارد. ساختار آن این‌گونه است که صرفا از چند تکه جداگانه تشکیل شده‌ و برای اقدام به تخت خواب کردن مبلمان در این نوع باید به صورت کاملا دستی این‌کار را انجام دهید.

انواع مبل مکانیزه چیست ؟

  1. مبل تخت‌خواب شو کلاسیک چوبی:

این طرح بسیار زیبا است و دارای اکسسوری کتابخانه در کنارش می باشد.

  1. مبل تخت‌خواب شو مدرن:

 این طرح به صورت تخت دو نفره ارائه شده و دارای تشک بسیار نرم و راحتی است.

  1. کاناپه تخت خواب شو:

از مزایای آن این است که در هر دو حالت کاناپه و تخت خواب می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد و به صورت تک نفره و دو نفره در بازار موجود می‌باشد.

  1. مبل تخت‌خواب شو کنترلی:

این مبل‌ها به صورت اتوماتیک مبل دو نفره را به تخت‌خواب تبدیل می‌کند.عوامل زیادی در زیباسازی دکوراسیون خانه شما تاثیر دارد. برای خرید هر بخش دقت زیادی داشته باشید و به هماهنگی رنگ و مدل وسایل در هنگام خرید توجه کنید. استفاده از این مبل های مکانیزه برای جامعه امروزی بسیار مناسب است زیرا با دو کاربرد تخت و مبل، فضای کمتری را اشغال می کند. شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز دکوراسیون خود، مبل مکانیزه مناسبتان را انتخاب کنید و آن را ازفروشگاه های معتبر مبلمان خریداری کنید.

منبع : چوبکده 

مطالب مرتبط