بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری

بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری:

در زمان‌های گذشته، در معماری و طراحی خانه‌ها، قسمت مخصوصی به عنوان قسمت غذاخوری مشخص میشد که میز ناهارخوری و صندلی‌هایش در این قسمت قرار می‌گرفتند. امروزه این بخش به خصوص در خانه‌ها تعبیه نمی‌شود و میز ناهارخوری می‌تواند هرجایی از خانه قرار گیرد و محل قرار دادن آن تماما به سلیقه صاحب خانه بستگی دارد. میز ناهار خوری می‌تواند در اتاق نشیمن باشد، یا در آشپزخانه و یا در قسمتی بین این دو محل. اما نکته مهم این است که انتخاب محل درست برای قرار دادن میز ناهارخوری می‌تواند تاثیر بسزایی بر زیبایی دکوراسیون منزل داشته باشد.

بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری

برای این که بتوانید بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری را انتخاب کنید لازم است سوالاتی را از خود بپرسید و پس از پاسخ دادن به آن‌ها، بهترین محل را انتخاب کنید. در ادامه با مبل و میز همراه باشید تا این سوالات را با هم مرور کنیم و پس از یافتن پاسخ‌ها، شما را برای یافتن محل قرارگیری میز ناهارخوری در خانه، راهنمایی کنیم.

آیا میز ناهارخوری برای شما تنها محلی برای خوردن غذاست؟

پاسخ به این سوال تماما وابسته به میزان استفاده شما از میز ناهار خوری و همچنین میزان اهمیتی که برای غذا قائل هستید است. آیا شما از میز ناهارخوری تنها برای خوردن غذا استفاده می‌کنید یا می‌خواهید میز ناهارخوری در فضایی باشد که از آن لذت ببرید؟ اگر فضای میز ناهارخوری برای شما اهمیت زیادی دارد و صرفا برای خوردن غذا پشت آن نمی‌نشینید، باید میز ناهارخوری را در نقطه‌ای مرکزی و زیبا در خانه قرار دهید. به عنوان مثال قرار دادن آن روبه‌روی پنجره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در مقابل آن اگر لذت بردن از فضا اهمیت چندان زیادی برای شما ندارد، می‌توانید آن را مقابل دیوار قرار دهید.

اگر می‌خواهید میز ناهارخوری را در اتاق نشیمن قرار دهید، پیشنهاد ما به شما این است که آن را مانند خانه‌های بریتانیایی، مقابل شومینه قرار دهید. قرار دادن میز ناهارخوری مقابل شومینه حس آرامش و صمیمیت را در خانه به جریان می‌اندازد.

آیا به تمرکز در هنگام خوردن غذا نیاز داید؟

بسیاری از افراد میز ناهارخوری را مقابل تلویزیون قرار می‌دهند و بر این گمانند که این انتخاب بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری است. در حالی که کاملا در اشتباهند. خوردن غذا مقابل تلویزیون سبب می‌شود که تمرکز شما از غذا خوردن دور شود و در نتیجه در خوردن غذا دقت نخواهید کرد. با دور کردن میز ناهارخوری از مقابل تلویزیون می‌توانید با آرامش بیشتری غذای خود را میل کنید و از ان حداکثر لذت را ببرید.

پس به هنگام قرار دادن میز ناهارخوری در محل مناسب این پرسش را در نظر بگیرید که می‌خواهید با تمرکز و آرامش غذا بخورید و یا این موضوعات اهمیت چندانی برایتان ندارند. پس از رسیدن به پاسخ مطمئن می‌شوید که می‌توانید میز ناهارخوری را مقابل تلویزیون قرار دهید یا خیر.

آیا نیاز دارید که آشپزخانه و میز ناهار خوری‌تان نزدیک یکدیگر باشند؟

نکته مهمی که به هنگام انتخاب بهترین محل برای قرار گرفتن میز ناهارخوری باید در نظر بگیرید، نزدیکی آن به آشپزخانه است. بهتر است میز ناهارخوری در نزدیکی آشپزخانه باشد تا دسترسی به برخی وسایل مورد نیاز از آشپزخانه ساده‌تر باشد. البته این موضوع تماما به شرایط شما بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید که نزدیکی میز ناهارخوری به آشپزخانه اهمیت چندانی برایتان ندارد، می‌توانید آن را در محلی که دوست دارید قرار دهید. اما دقت کنید که تا حد امکان از قرار دادن میز ناهارخوری در محل‌های پر تردد جلوگیری کنید تا طول عمر آن افزایش یابد.ممکن است شما به قرار دادن میز ناهارخوری در آشپزخانه علاقه‌مند باشید، اما میز شما برای ابعاد آشپزخانه‌تان مناسب نباشد. در این شرایط قرار دادن میز در آشپزخانه می‌تواند زیبایی دکوراسیون‌تان را تحت تاثیر منفی قرار دهد و از زیبایی‌های دکوراسیون خانه شما بکاهد.

مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری در منزل، در نظر گرفتن مقیاس‌ها و اندازه‌های فضای مورد نظر و اندازه میز ناهارخوری است. انتخاب اندازه مناسب میز ناهارخوری می‌تواند تاثیر بسزایی بر افزایش زیبایی دکوراسیون منزل داشته باشد. پس فراموش نکنید، بهترین محل برای قرار گرفتن میز ناهارخوری در منزل، محلی است که اندازه میز ناهارخوری شما متناسب با آن باشد.

منبع:مبل ومیز

مطالب مرتبط