پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

قهوه نوشیدنی خوشمزه ای است که امروزه اکثر افراد از آن برای صبحانه و میان وعده استفاده می کنند. اما قهوه اگر بر روی سطوح خصوصا مبلمان ریخته شود، ایجاد لکه می کند. توجه داشته باشید که لکه قهوه به سختی از روی مبل پاک می شود. اما نگران نباشید ما به شما چند روش برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان را توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

در صورتی که فنجان قهوه از دست شما افتاد و قهوه بر روی مبل ریخت، قبل از خشک شدن قهوه خیلی سریع چند برگ دستمال کاغذی بردارید و با آن رطوبت قهوه را بگیرید. از این طریق مانع نفوذ قهوه به بخش داخلی مبل خواهید شد. دستمال کاغذی به دلیل بافت خوبی که دارید خیلی سریع رطوبت قهوه را به خود جذب می کند.

استفاده از سفیده تخم مرغ برای از بین بردن لکه قهوه

می توانید برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل از مواد پاک کننده طبیعی استفاده کنید. تخم مرغ ماده ای است که در هر خانه ای موجود است و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل از این طریق می توانید سفیده یک تخم مرغ را از زرده آن جدا نمایید؛ سپس آن را بهم بزنید تا یکدست و صاف شود. به تخم مرغ هم زده مقداری آب گرم بیفزایید و با یک پارچه از خارج به داخل لکه بکشید تا به طور کامل پاک شود. در نهایت، پارچه ای را کمی مرطوب کنید، بر روی محل لکه بکشید تا تخم مرغ نیز از روی پارچه مبلی برداشته شود.

استفاده از خمیر سرکه برای از بین بردن لکه قهوه

به منظور برطرف کردن لکه قهوه از روی مبل می توانید از سرکه استفاده نمایید. در صورتی که قهوه بر روی مبل ریخته شد، سریعا ترکیبی از آب و سرکه سفید به میزان مساوی تهیه نمایید و به آن پودر لباس شویی بیفزایید تا حالت خمیری شکل حاصل شود. این خمیر را روی لکه بگذارید و با مسواکی تمیز روی سطح آن بکشید تا کم کم لکه از بین برود.

استفاده از خمیر سرکه برای از بین بردن لکه قهوه

استفاده از جوش شیرین برای بین بردن لکه قهوه از روی مبل

جوش شیرین یکی از مفید ترین موادی است که از آن برای پاک کردن اغلب لکه ها استفاده می شود. برای از بین بردن لکه قهوه ابتدا بایستی لکه را با کمی آب، نم دار کنید و سپس جوش شیرین را روی آن قرار دهید. چند دقیقه بعد با یک پارچه تمیز از قسمت خارجی به داخلی لکه بکشید تا لکه به طور کامل پاک شود.

مطالب مرتبط