نکات مهم در انتخاب رنگ مبل راحتی ال

نکات مهم در انتخاب رنگ مبل راحتی ال

امروزه در بیشتر خانه ها مبلمان راحتی ال شکل وجود دارد، زیرا تعداد افراد بیشتری می توانند روی این مبلمان بنشینند، مکان مناسبی برای استراحت و دراز کشیدن می باشد مخصوصا اگر جلوی تلویزیون قرار بگیرد. مبلمان ال شکل دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی می باشد که باعث می شود مشتری برای انتخاب و خرید دچار سردرگمی شود.

دو حالت کلی برای انتخاب رنگ مبلمان وجود دارد:

  • رنگ مبلمان متضاد با رنگ های دیگر در منزل باشد: در این حالت مبلمان شما بیشتر از سایر وسایل به چشم می آید، در واقع هر فرد با ورود به منزلتان اول به مبلمان شما توجه می کند.
  • رنگ مبلمان مکمل با رنگ های دیگر در منزل باشد: در این حالت مبلمان همرنگ یا مشابه با سایر چیدمان منزل است و مرکز توجه قرار نمی گیرد.

تعیین رنگ مبل

می دانیم که انتخاب رنگ بسیار سخت است، به همین منظور می خواهیم در ادامه مطلب، چند نکته کاربردی در هنگام انتخاب رنگ مبلمان را برای شما توضیح دهیم.

  • از دیگران ایده بگیرید.

کافیست در گوگل، مجلات یا سایر صفحات مجازی به دنبال طرح مبلمان بگردید و با توجه به دکوراسیون مد نظر خود از این صفحات ایده بگیرید. این کار شما را با جدید ترین مدل ها و رنگ های مختلف آشنا می کند و ذهنتان را برای انتخاب روشن می کند.

  • رنگ های مکمل را فراموش نکن!

به دکوراسیون منزل خود نگاه کنید، دقت کنید چه رنگ هایی در منزل شما بیشتر استفاده شده است، به عنوان مثال اگر وسایلی با رنگ نارنجی در منزل شما زیاد است می توانید مبل های آبی انتخاب کنید، برای پیدا کردن رنگ های مکمل می توانید در گوگل جستجو کنید.

  • با سایر وسایل منزل ست کنید.

بیشتر افراد معمولا از این روش استفاده می کنند، مثلا اگر کف خانه شما خاکستری رنگ می باشد، می توانید مبل هایی با رنگ مشکی انتخاب کنید. در واقع از رنگ های هم خانواده با سایر وسایل برای مبلمان استفاده نمایید.

حالات کلی انتخاب رنگ مبلمان

  • از رنگ های متضاد استفاده کنید.

این روش هم بسیار استفاده می شود، مثلا اگر دیوار منزلتان روشن است از مبلمان تیره استفاده نمایید. از رنگ هایی که کاملا متضاد با سایر رنگ های منزل شما است، مبلمانتان را انتخاب کنید. در این روش مبلمان شما در مقابل سایر وسایل مرکز توجه می شود. اگر این سبک را می پسندید، لازم است بدانید اگر دکوراسیون منزل شما ساده و خلوت است، می توانید مبلمانی با روکش برجسته و پر رنگ انتخاب نمایید.

  • رنگ های خنثی و ساده

بعضی افراد طرفدار دکوراسیون بسیار ساده با رنگ های خنثی هستند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید پیشنهاد ما به شما رنگ های خنثی می باشد، مثلا مبلمانی با رنگ های بژ یا خاکستری انتخاب نمایید. البته این رنگ مبلمان بسیار کاربردی است. در واقع با انتخاب رنگ های خنثی می توانید با خیال راحت سایر وسایل منزل را هر رنگی که می خواهید بخرید، زیرا رنگ های خنثی با هر رنگ جور می شوند. مثلا اگر مستاجر هستید و هر سال مجبور به اسباب کشی هستید، این رنگ ها می توانند برای شما بسیار کاربردی باشد.

مطالب مرتبط