اصول چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

اصول چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

زیبایی منزل شما با چیدمان درست و اصولی مبلمان چند برابر خواهد شد. بنابراین یادگیری نحوه چیدمان مبل، نکته ی حائز اهمیتی خواهد بود.

قصد داریم تا در ادامه ی این مقاله، نکات سود مند و اصولی در رابطه با چیدمان مبل را به شما ارائه دهیم. بدون شک دانستن این نکات به درد شما خواهد خورد.

پس در ادامه ی مطلب ما را همراهی کنید و خواندن این نکات ارزشمند را از دست ندهید.

اصول چیدمان مبلمان

نحوه چیدمان مبل 9 نفره

دکوراسیون اتاق پذیرایی شما، وابستگی زیادی به مبل ها خواهد داشت.

در واقع شما می توانید با روش های مختلفی چیدمان مبل ها را انجام دهید اما بهترین روش کدام است؟

یادتان باشد که بزرگترین تکه مبل را اول از همه قرار دهید.

بهتر است که مبل سه نفره را در کانونی ترین بخش دکوراسیون منزل بگنجانید.

پس در ابتدا باید نقطه ی کانونی دکوراسیون را مشخص نمایید.

اصول چیدمان مبل راحتی

  • افراد زیادی هستند که به اشتباه فاصله بین مبل های راحتی را زیاد می کنند. در حالی که این کار غلط است.

دلیل غلط بودن این کار، زیاد شدن فاصله ی میان مهمان ها می باشد و آن ها نمی توانند به خوبی با یک دیگر بحث و گفت و گو داشته باشند. هم چنین پذیرایی از آن ها برای میزبان سخت تر خواهد بود.

  • شما می توانید در چیدمان مبل ها، از دو روش متقارن و غیر متقارن استفاده کنید. اما این دو روش با یک دیگر تفاوت هایی دارند.

اگر روش متقارن را انتخاب کنید، در واقع به فضای منزل شکل رسمی تری داده اید. در حالی که در روش غیرمتقارن فضا غیر رسمی خواهد شد.

انتخاب روش چیدمان به سلیقه ی شما بستگی دارد. اما روش غیر متقارن انتخاب بهتری خواهد بود و خانه ی شما را زیبا تر نشان می دهد.

نکات مهم چیدمان مبلمان

نکات مهم چیدمان مبلمان

در هنگام چیدمان مبل ها، به این نکته توجه کنید که مبل ها در یک راستا نباشند. مثلا اگر تمام مبل ها در کنار یک دیوار قرار بگیرند، جلوه زیبایی نخواهد داشت.

بهترین شکل چیدمان به صورت گرد است، چون در این صورت، ارتباط مهمانان به بهترین شکل برقرار خواهد شد. و آن ها می توانند رابطه صمیمی تری با یک دیگر داشته باشند.

همچنین توجه داشته باشید که  فاصله بین مبلمان و میز های عسلی بین  35 تا 45 سانتی متر باشد. در غیر این صورت احساس راحتی نخواهید داشت. چون نمی توانید پا های خود را به راحتی حرکت دهید.a

سخن پایانی

قصد داشتیم تا در این مقاله، اطلاعات مفیدی در زمینه ی چیدمان مبل در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم با رعایت این نکات، اطلاعات مناسب کسب کرده باشید و مبلمان منزل خود را به بهترین شکل ممکن در کنار هم بچینید.

منبع:آستیاژ

مطالب مرتبط