تعمیر مبل چرمی

تعمیر مبل چرمی

اگر شما هم از صاحبان مبلمان چرم و طرفدار جذابیتی که در دکوراسیون‌تان ایجاد می‌کند باشید، نگهداری و تعمیر مبل چرم (بخصوص تعمیر مبل چرمی در منزل) از دغدغه‌های شما نیز هست. برخی از افراد برای جلوگیری از نیاز به تعمير مبل چرمی و کاهش هزینه تعمیر مبل چرمی از روکش مبل راحتی چرم استفاده می‌کنند. برخی نیز درصورت بروز مشکل، تصمیم می‌گیرند خودشان ترمیم مبل چرم پاره شده و تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل را انجام دهند. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟

تعمیر مبل چرمیبا مقاله امروز همراه باشید تا بتوانید بدون صرف هزینه‌ی بالا تعمیر مبل چرم را در منزل انجام دهید و در مورد تعمیر مبل  چرمی خود اطلاعات مهمی را کسب کنید.

تعمیر مبل چرمی در منزل

کودک خردسال، داشتن حیوانات خانگی، استفاده زیاد و در مواردی هم نگهداری نادرست، همه از مواردی هستند که نیاز به تعمیر مبل چرم را بالا می‌برند. برخی از افراد با جستجوی آموزش تعمیر مبل راحتی در منزل در اینترنت و کمک گرفتن از رنگ مخصوص مبل چرم و کیت ترمیم چرم به تعمیر مبل چرمی در منزل می‌پردازند؛ برخی هم تعمیر مبل چرم خود را به متخصصان می‌سپارند.

1. تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل

مسئله‌ای که بیشتر از سایر موارد باعث می‌شود افراد به‌دنبال راه‌های ترمیم مبل چرم و تعمیر مبل چرمی در منزل باشند، پوسته پوسته شدن و جدا شدن روکش‌های چرم مصنوعی مبلمان چرم است. در این حالت برای تعمیر مبل چرم از چسب مناسب و رنگ مخصوص مبل چرم استفاده می‌شود. پیش از آنکه مبل چرم پوسته شده شما وضعیت وخیم‌تری پیدا کند، مراحل زیر را برای تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل انجام دهید:

  • ابتدا پوسته‌های جدا شده را به دقت (و بدون بیشتر کردن میزان پوسته) جدا کنید.
  • مرحله بعد خرید رنگ چرم مبل مشابه رنگ مبلمان خودتان است. این رنگ مخصوص مبل چرم را در قسمت‌هایی که روکش‌شان جدا شده اعمال کنید.
  • اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود و درصورت نیاز، دوباره رنگ بزنید.

2. تعمير مبل چرمی: ترمیم مبل چرم پاره شده

این سوراخ‌ها می‌تواند در اثر سوختگی یا پارگی ایجاد شود و اگر سریعا به داد آنها نرسید و ترمیم مبل چرم پاره شده را پشت گوش بیندازید، ممکن است بزرگتر شوند. برای تعمیر مبل چرم در این حالت، قبل از هر کاری سطح مبل را با یک لکه بر مبل، حوله‌ی تمیز، دستمال میکروفایبر یا با راهنمای تميز كردن مبل با جوش شيرين تمیز کنید.

برای ترمیم مبل چرم پاره شده به پارچه مبل چرم هم‌رنگ مبل‌تان احتیاج دارید. شما می‌توانید پارچه را از بازار خریداری کرده و یا تکه‌ای را از مبل‌تان و از قسمتی که در معرض دید نیست جدا کنید. بعد از چیدن نخ‌های اضافی، برای ترمیم مبل چرم پاره شده تکه‌ای از چرم که کاملا قسمت پارگی را پوشش می‌دهد را زیر پارگی یا سوراخ دهید. تکه‌‌ی دیگر چرم را به چسب آغشته کنید و آن را روی محل پارگی قرار دهید. محکم این دو قسمت را فشار دهید و نگه دارید تا کاملا خشک شوند (می‌توانید از چند کتاب یا سشوار استفاده کنید).

بعد از خشک شدن کامل تکه‌ها، می‌توانید دور آن را نیز با دست و نخ و سوزن مناسب بدوزید تا هم ظاهر زیباتری پیدا کند و هم مقاومت آن بالاتر برود.

شما می‌توانید از انواع کیت ترمیم چرم موجود در بازار استفاده کنید که لوازم مورد نیاز (از جمله چسب مناسب) برای ترمیم مبل چرم پاره شده را دارند. را برای لازم به ذکر نیست که هزینه تعمیر مبل چرمی با این روش با هزینه تعویض روکش و یا قیمت تعمیر مبل چرم به پارچه ای اصلا قابل مقایسه نیست.

3. تعمیر مبل چرم: رفع خراش و ساییدگی چرم

وجود خراش و ساییدگی نیز یکی دیگر از دلایل تصمیم به تعمیر مبل چرمی در منزل است. برای خراش‌های کوچک، بعد از پاک کردن گرد و خاک از روی مبل، کمی سرکه سیب را روی محل ساییدگی یا خراش بمالید. سپس روی آن پولیشی که رنگ آن مشابه رنگ چرم مبل‌تان است را بمالید.

درصورت وجود خراش‌ها یا ساییدگی‌های بزرگ نیز برای تعمیر مبل چرم می‌توانید از رنگ مخصوص مبل چرم استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر بعد از یکبار رنگ کردن هنوز مبل شما مانند قبل نشده بود، صبر کنید تا رنگ قبلی کاملا خشک شود و بعد دوباره رنگ بزنید.

امیدواریم روش‌های بالا به شما در تعمیر مبل چرمی در منزل و همچنین کاهش هزینه تعمیر مبل چرمی کمک کرده باشد. ما قبلا در مطلبی “ترفندهای نگهداری و تمیز کردن مبل چرم” را به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم که می‌تواند شما را تا حد زیادی از تعمیر مبل چرمی در منزل بی‌نیاز کند.

منبع:خدمت ازما

مطالب مرتبط