مزایا و معایب مبل چرم

مزایا و معایب مبل چرم چیست

با شناخت مزایا و معایب مبل چرم می توانید بهترین تصمیم را درباره خرید مبل های چرم بگیرید همچنین آشنایی با این مزایا و معایب سبب می شود بتوانید با رعایت نکاتی، بهتر از مبل های خود مراقبت کنید و طول عمر مبل هایتان را افزایش دهید در نتیجه در ادامه تمامی مزایا و معایب مبل چرم را بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب مبل چرم چیست

 عدم تشخیص چرم اصل از تقلبی: شاید این مورد را بتوان یکی از معایب همه گیر و جهانی مبل های چرم دانست چرا که نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان تشخیص چرم اصل از چرم تقلبی برای عموم مردم کار دشواری است و همین امر نیز سبب شده است مبل هایی را خریداری کنند که جنس رویه آن ها چرم تقلبی است؛ چرم باند از نمونه های چرم تقلبی است که افراد زیادی فریب ظاهر آن را می خورند و آن را به عنوان چرم اصل خریداری می کنند. در حالت کلی چرم باند از چرم مصنوعی و چرم طبیعی کیفیت پایین تری دارد.
توصیه می کنیم اگر طرفدار مبل های چرمی هستید پیش از خرید حتما اطلاعات دقیقی درباره نحوه تشخیص چرم اصل از چرم تقلبی جمع آوری کنید و با آگاهی بیشتری نسبت به خرید مبل های چرم اقدام کنید. یکی از دلایل اصلی استفاده از چرم باند، ارزان بودن آن است که گاهی بسیاری از مردم فریب این قیمت پایین را می خورند و پس از خرید مبلمان از خرید خود بسیار راضی هستند چرا که معتقدند که مبل های چرم مرغوبی را با قیمت مناسبی تهیه کرده اند.

 استفاده ازپروفیل مبلی و یا نورد مسطح: با کمی جستجو در اینترنت می توانید نمونه هایی از میز و صندلی هایی را بیابید که از پروفیل مبلی ساخته شده اند؛ در ساخت مبل های چرمی نیز بسیار مشاهده شده است که از مواد شیمیایی یا نورد مسطح استفاده می کنند. استفاده از مواد پروفیلی سبب کاهش مقاومت مبل می شود در نتیجه توصیه می شود قبل از خرید به خوبی مبل چرم مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

 دباغی چرم: از آن جایی که امروزه دباغی چرم به عنوان یکی از عوامل آلودگی محیط زیست به شمار می رود در بسیاری از کشور های آمریکایی دباغی چرم انجام نمی شود به همین دلیل نیز چرم با کیفیت متوسط متعلق به آمریکا است؛ چرم های با کیفیت در اروپا تهیه می شوند که ایتالیا به عنوان قطب اصلی چرم شناخته می شود به همین دلیل از سراسر جهان چرم های بسیاری جهت پردازش نهایی به ایتالیا صادر می شود. همچنین بی کیفیت ترین چرم ها متعلق به کشور چین هستند البته استثنا هایی نیز وجود دارد اما اگر قدرت تشخیص آن را نداشته باشید می توانید به راحتی فریب چرم های چینی را بخورید و به جای چرم اصل و باکیفیت کشور های اروپایی مبلی را خریداری کنید که رویه آن با چرمی پوشیده شده است که محصول چین است و کیفیت چندان خوبی ندارد.

 به آسانی تمیز شدن لکه های روی چرم: حال که برخی از معایب مبل چرم را برشمردیم نوبت به اشاره به مزایای این مبل های پرطرفدار است. یکی از مزایای بسیار مهم مبل های چرم نسبت به مبل های پارچه ای این است که در صورت لک شدن، مبل های چرمی به سادگی تمیز می شوند اما مبل های پارچه ای این چنین نیستند و پاک کردن لکه و آلودگی از روی آن ها بسیار دشوار است. شما می توانید محتوای نحوه نگهداری از مبل چرم را بخوانید و عمر مبل چرم خود را افزایش دهید.

نکته: شناخت روش های محافظت از چرم مبل به همان اندازه مهم است که تشخیص چرم اصل از تقلبی و آشنایی با مزایا و معایب مبل ها در حین خرید مهم است در نتیجه پس از خرید مبل ها نحوه مراقبت از آن ها را نیز بیاموزید.

منبع:شانا

مطالب مرتبط