پارچه شنل و پارچه مخمل چه تفاوتهایی با هم دارند

پارچه شنل و پارچه مخمل چه تفاوتهایی با هم دارند

پارچه مبلی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی ساختمان و منزل به شمار می رود. برای اجرای دکوراسیون منزل می توان از ابزار مختلفی کمک گرفت و مبلمان به عنوان یکی از مهمترین عناصر به شمار می رود. مبلمان با طرح  و اجزای مختلف خود می تواند تاثیر مثبتی بر دکوراسیون داشته باشد. یکی از مهمترین عنصری که به مبلمان هویت بخشیده و آن را در طراحی داخلی تاثیرگذار می کند، پارچه مبلی است.

این پارچه امروزه در طرح ها، رنگ ها و همچنین جنس های مختلفی تولید می شود. برای اینکه بتوان دکوراسیون مورد نظر را به کمک مبلمان اجرا کرد، نیاز است از رنگ و طرح مناسب استفاده شود. امروزه پارچه های رومبلی با طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند و معمولا این طرح ها بر روی پارچه هایی با جنس های مختلف اجرا می شود. در نتیجه می توان جنس پارچه را مانند طرح آن عاملی تاثیرگذار بر دکوراسیون منزل دانست. بعضی از طرح ها بر روی پارچه های خاصی اجرا می شوند و یا بعضی پارچه بنا به جنس خود بر روی بعضی از مبلمان ها بازدهی بهتری دارند. مثلا پارچه شنل و پارچه مخمل دارای شباهتهایی از نظر مشتریان هستند که ما در ادامه به تفاوت آنها خواهیم پرداخت. در حالت کلی انواع پارچه های رومبلی بنا به جنس خود در یکی از این سه دسته قرار می گیرند:

  • پارچه های طبیعی شامل پارچه هایی از جنس پنبه، پشم، کتان، ابریشم و غیره
  • پارچه های مصنوعی شامل ویسکوز، پلی استر و غیره
  • پارچه های ترکیبی که معمولا از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند

پارچه مبلی با مواد اولیه طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی می شود از مهمترین انواع پارچه مبلی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پارچه مخمل
  • پارچه شانل
  • پارچه کتان
  • پارچه کنف
  • پارچه ابریشم
  • پارچه ساتن
  • پارچه جیر
  • پارچه ژاکارد

پارچه مبلی مخمل و پارچه رومبلی شانل دو محصولی هستند که به دلیل کیفیت عالی به صورت گسترده در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند. همیشه افراد برای خرید پارچه مناسب بین این دو محصول دچار سردرگمی هستند. ما در ادامه این متن تفاوت پارچه شانل و پارچه مخمل را با معرفی آنها بیان می کنیم تا بتوانیم در خرید محصول بهتر به این افراد کمک نماییم.

معرفی پارچه مبلی مخمل

پارچه مبلی مخمل به دلیل بافت خاص خود کاربرد گسترده ای در صنعت تولید مبلمان دارد ،و به همین دلیل می توان با استفاده از آن، طرح مورد نظر را در طراحی داخلی منزل ایجاد کرد. پارچه مخمل در گذشته معمولا از الیاف خاص مثل ابریشم، پشم های ظریف، پنبه و غیره تولید می شد و همواره در زمره پارچه های اشرافی به شمار می رفت. امروزه نیز این پارچه با ماشین های بافندگی خاص و پیشرفته مثل سیستم های تار و پودی و همچنین حلقوی تولید می شود. همچنین امروزه این پارچه علاوه بر الیاف خاص و گران قیمت، عمدتا از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی نیز تولید می شود.

پارچه مبلی مخمل بافت محکم و مقاومی دارد و به دلیل الیاف خاص خود تا حدود قابل توجهی قابلیت ارتجاعی داشته و به همین دلیل به خوبی بر سطوح مبلمان های مختلف سوار می شود. پارچه مبلی مخمل از یک طرف پرز دار است و رویه نرم آن نرمی و درخشندگی خاصی دارد. همچنین تمیزکردن این پارچه به دلیل سطح نرم و پرداز آن کار خاصی است. پارچه مخمل برای مبل در انواع مختلفی تولید می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • پارچه مبلی مخمل کشی
  • پارچه مخمل کوبیده
  • پارچه مبلی مخملی برجسته
  • پارچه مخمل صاف و تخت
  • پارچه مخمل کبریتی
  • پارچه مخمل نانو

پارچه مبلی مخمل به دلیل بافت خاص خود می تواند گرد و غبار را به خود جذب کند. به همین دلیل برای شستشوی پارچه مخمل باید ابتدا با یک برس سطح آن را پارک کرده، و سپس کار شستن را انجام داد. همچنین برای شستشوی پارچه مخمل باید از روش های اصولی استفاده کرد زیرا شست و شوی نامناسب و همچنین استفاده از شوینده های قوی می تواند به ظاهر  و رنگ این پارچه آسیب رساند.

معرفی پارچه مبلی شانل

پارچه مبلی شانل یا شنل یکی از پارچه های پرکاربرد در صنعت مبلمان می باشد. این پارچه در زمره پارچه های اشرافی و لوکس بوده و با سه الیاف طبیعی، مصنوعی و ترکیبی تولید می شود. پارچه مبلی شنل مانند پارچه مبلی مخمل دارای سطحی نرم و براق می باشد. پارچه شانل یک پارچه دو رو است و در دو طرف آن حالت پرز دار است. پارچه مبلی شنل در انواع مختلفی تولید می شود و هر نوع یا مدل آن یک خاصیت دارد. در حالت کلی انواع مختلف این پارچه عبارتند از:

  • پارچه مبلی شانل ساده
  • پارچه مبلی شنل  طرح دار

پارچه مبلی شانل از الیاف مختلفی و با شیوه های رنگرزی مختلف تولید می شود. همین عامل باعث شده که جهت شستشوی پارچه شانل رعایت بعضی از نکات لازم و ضروری باشد. اگر این پارچه دچار کثیفی شد قبل از شست و شو باید سطح آن به وسیله برس های نرم از آلودگی پاک شود. همچنین برای شستشوی پارچه شانل باید از شوینده های استاندارد استفاده شود تا به رنگ، و سطح پارچه آسیب وارد نشود. شستشوهای غیر اصولی می توان سطح این پارچه درخشندگی و حتی به نرمی آن آسیب وارد کنند.

تفاوت پارچه مبلی شنل و مخمل

پارچه مبلی شنل و پارچه مبلی مخمل محصولاتی هستند که هر دو دارای سطح نرم، براق و قابلیت ارتجاعی مناسب هستند. این پارچه ها در شکل کلی شبیه به هم می باشند اما عمده ترین تفاوت پارچه مخمل برای مبل و پارچه شنل برای مبل در روی آنهاست. پارچه مخمل برای مبل، محصولی است که در یک طرف آن حالت کرکی یا پرز دار وجود دارد اما، در پارچه مخمل برای مبل هر دو طرف اینگونه است. این مورد باعث می شود که ضخامت پارچه شانل بیشتر از ضخامت پارچه مخمل رومبلی باشد و ضخامت بیشتر در این پارچه ها به معنای مقاومت بیشتر است. در نتیجه می توان پارچه شانل را محکم تر از پارچه مخمل دانست به شرط اینکه جنس و الیاف دو پارچه شبیه به هم باشد. در کنار مقاومت بیشتر پارچه شانل برای مبل، قابلیت ارتجاعی آن کمتر است و ممکن است برای اجرای بعضی از مبلمان بازدهی بصری پارچه مخمل را نداشته باشد.

پارچه مبلی شنل به دلیل حالت دو روی، شستشوی حساس تری نسبت به پارچه مخمل دارد. به همین دلیل باید از شوینده های مناسب برای این پارچه و حتی پارچه مخمل استفاده شود تا به ظاهر و کیفیت آنها آسیبی وارد نشود.

بهترین راه خرید و دریافت مشاوره در مورد پارچه مبلی شنل و مخمل

پارچه مبلی شنل و پارچه مبلی مخمل محصولاتی هستند که هر دو برای مبلمان و اجرای طراحی داخلی مناسب هستند. ما در این مجموعه انواع این پارچه ها را با بهترین قیمت در اختیار خریداران محترم قرار می دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید. همکاران ما می توانند ضمن مشاوره در مورد محصول بهتر، برای فرآیند خرید نیز به شما مشاوره رایگان ارائه دهند.

منبع:harmonytextile

مطالب مرتبط