ترفند شستشوی مبل و نگهداری از مبلمان

ترفند شستشوی مبل و نگهداری از مبلمان

نگهداری از مبلمان چگونه است؟

 

ترفند شستشوی مبل و نگهداری از مبلمان

امروزه داشتن مبلمان در هر مکان و منزلی یکی از ضرورات است ، لذا با مراقبت های خوب و ویژه می توانیم سالهای سال مبل های زیبا و تازه ای را داشته باشیم ، فقط کافیست که این 9 ترفند را برای مبل های خود بکار ببرید به همین راحتی ،تازگی برای همیشه در خانه شما خواهد ماند . پس با ما همراه باشید.

از بین بردن خط و خشهای ایجاد شد روی مبلمان چوبی

برای رفع خط و خش های افتاده شده روی مبل فقط کافیه ، 2 یا 3 قاشق غذا خوری قهوه رابا مقداری آب مخلوط کنید تا بصورت خمیری سفت در آید. در مورد چوب های متمایل به قرمز چند قطره ید اضافه کنید.

خمیر را روی چاقوی بتونه یا یک بار مصرف بگزاریدو درز ها را با ان پر کنید. خمیر اضافی را با یک دستمال پاک کنید، بگزارید کاملا خشک شود، سپس از واکس مخصوص مبل استفاده کنید.

طریقه از بین بردن لکه های روی مبل

اگر روی مبل تان لکه ای ایجاد شده است بهتر است پیش از کهنه شدن فکری برای تمیز کردن آن کنید، برای این منظور می توانید از الکل و فرچه ی نرم استفاده کنید و به آرامی روی منطقه مورد نظر بکشید تا لکه به صورت کامل پاک شود .

نحوه جابه جا کردن مبلمان سنگین روی فرش و یا گلیم فرش

در بعضی مواقع ممکن است حین اثاث کشی منزل و یا جابه جایی دفتر کار خود ، مجبور باشید مبلمان های خود را که بسیار نیز سنگین هستند را جابه جا نمایید ، پس نگران نباشد ،برای این کار کافیست از فویل (ورق های آلیمنیومی) استفاده کنید ، ابتدا به تعداد مورد نیاز زیر پایه های مبل ،فویل ها را برش داده و دقیقا زیر پایه مبل بگذارید ،سپس در نهایت می توانید با یک تکان دادن ساده ،مبل سنگین را جا به جا کنید ،به همین سادگی. البته این ترفند را هم می توان برای بوفه های شیشه ای سنگین نیز انجام داد.

نحوه تمیز کردن مبل چرمی

روغن زیتون و یا روغن بچه رو به پنبه بزنید و روی مبل بکشید و اجازه بدید تا ۱ ساعت روغن خشک بشه ، به همین راحتی می توانید بعد از یک ساعت ،یک سری مبل چرمی تازه در منزل خود داشته باشید .

پاک کردن لک سوختگی روی مبل

بعضی مواقع ممکن است یک تکه از سیگار روشن روی مبل های شما بی افتند و قسمتی از آن را بسوزاند ، لذا یک لک سوختگی روی مبل ایجاد شود ، پس نگران نباشید برای رفع این مشکل کافیست ️،قند را روی لکه بمالید و آن قدر این کار را ادامه دهید تا پاک شود.

چرب شدن پارچه مبل

در صورت چرب شدن پارچه مبل های خود ، اصلا استرس نداشته باشید کافیست که روی آن نمک بریزید ، بلافاصله چربی ها از بین خواهند رفت .

نحوه تمیز کردن مبل مخمل

اگر پارچه مبل های شما از جنس مخل می باشد ، کافیست دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک کاسه آبلیمو آب را ترکیب نمایید و با یک دستمال نسبت به تمیز کردن لکه ایجاد شده برروی پارچه مبل بکشید .

نحوه تمیز کردن مبلمان منزل و یا دفتر کار

فقط کافیست شامپو فرش را با آب ولرم مخلوط کرده و کف به وجود امده را با اسفنج روی مبل بکشید. بعد از پاک کردن لکه، ابتدا با پارچه نم دار کف را تمیز کنید و سپس با پارچه خشک محل مورد نظر را تمیز کنید و بذارید خشک بشه. اگه عجله دارین با سشوار یا بخارشو تمیز کنید . به همین راحتی.

منبع: ویرگول

مطالب مرتبط