چه تفاوتی میان مبل های راحتی و تختخواب شو وجود دارد؟

چه تفاوتی میان  مبل های راحتی و تختخواب شو وجود دارد؟

 قصد داریم در این مقاله مقایسه کوچکی را میان انواع مختلف مبلمان راحتی و مبل های تخت خواب شو داشته باشیم‌. برای این کار لازم است ویژگی های هر کدام را تک به تک بررسی و در پایان یک مقایسه و نتیجه گیری جامع داشته باشیم.

اگر بین خرید این دو مدل مردد هستید، خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید. در پایان این مقاله می توانید یک انتخاب درست داشته باشید.

مبل های راحتی و کاربرد آن ها

مبل های راحتی که تاریخچه ی حدود ۲۰۰ ساله دارند، برای اولین بار توسط مردم آمریکا ساخته و در قالب های دو نفره، یک نفره و حتی سه نفره به همگان معرفی گردیدند. این مبل ها کم کم به وسیله ای جدا نشدنی در اکثر خانه ها تبدیل شدند. از ویژگی های این مبل ها می توان به دسته پهن، پایه های کوتاه، ابعاد کوچک تر، عدم به کار رفتن چوب در ساخت، قیمت پایین نسبت به مبلمان استیل و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

قیمت مبلمان راحتی با توجه به مواد به کار رفته در ساخت آن سنجیده می شود. هر چقدر که کیفیت این مواد بالا تر باشد، عمر مبلمان بیشتر و قاعدتا قیمت آن بالاتر خواهد بود. پس اگر مبلمان راحتی با کیفیتی می خواهید، قاعدتاً باید هزینه بیشتری نیز بپردازید.

انواع مختلفی از پارچه ها می توانند به عنوان روکش مبل های راحتی استفاده شوند و زیبایی کار را دو چندان نمایند. همچنین چوب های مورد استفاده در بدنه کار نیز می تواند متفاوت باشد.

لازم به ذکر است که چوب های مختلف از نظر استحکام و حتی ویژگی های ظاهری با یکدیگر تفاوت های چشم گیری دارند.

برای روکش مبل های راحتی می توان از انواع مختلف چرم و پارچه های مخصوص مبل استفاده کرد که با توجه به کیفیت پارچه به کار رفته، قیمت وسیله بالا و پایین می شود. یکی از دلایلی که باعث شده تا مبلمان راحتی طرفداران زیادی داشته باشد، راحت بودن و احساس آرامش در هنگام نشستن بر روی آن ها می باشد. برای همین است که اکثر خانواده های ایرانی بین مبل های کلاسیک و راحتی، نوع دوم را انتخاب می کنند.

اکثر افراد می دانند که مبل ها به دو دسته ی اصلی راحتی و کلاسیک تقسیم می شوند و هر  نوع مبل دیگر، در شاخه های مختلف دیگر قرار می گیرد. انواع مختلف مبل های کاناپه، لاوسیت، فوتون و مبل های تخت خواب شو از زیر شاخه های مبلمان راحتی می باشند.

مبل تخت خواب شو چیست و چه کاربردی در منازل دارد؟

این مبل ها که به دلیل نرم بودن و پایه های کوتاه فضای مناسبی را برای استراحت ایجاد می کنند، به راحتی هم حمل می گردند. از مدل های مختلف مبل تخت خواب شو می توان به مدل کلاسیک، مدرن‌، ال و موارد دیگر اشاره کرد. ابعاد و شکل هر کدام از این مدل ها متفاوت بوده و با توجه به سلیقه مشتری قابل تغییر است.

 مدل های یک نفره که برای استفاده ی روزمره ی یک نفر مناسب هستند، دارای عرض های متفاوت ۸۰ و ۱۰۰می باشند.

اگر بخواهد بر روی این مدل بنشینید، حتی برای دو نفر هم ظرفیت وجود دارد (در مدل عرض ۱۰۰) اما در مورد تخت، در هر دو عرض فقط یک نفر می تواند از آن استفاده نماید. عرض مبل تخت خواب شو در مدل دو نفره ۱۴۰ سانتی متر است که دو نفر می توانند به عنوان نشیمن گاه و تخت خواب از آن استفاده می کنند.

در مبل عرض ۱۶۰ سانتی متر، امکان استفاده دو نفر از تخت خواب و سه نفر از نشیمن گاه وجود دارد.

استفاده از مبل تخت خواب شو چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از مبل های تخت خواب شو در خانه های کوچک با متراژ کم بیشتر دیده میشود، چرا که آن ها فضای کمی را اشغال می کنند. همچنین در این خانه ها، به دلیل کوچک بودن فضا امکان استفاده از تخت خواب وجود نداد. بنابراین مبل های تخت خواب شو می توانند این مشکل را حل کنند.

استفاده از مبل تخت خواب شو در هر مکانی امکان پذیر است

این یک مزیت است. مهم نیست که شما کارمند هستید یا رئیس یک شرکت بزرگ. انتخاب مکان قرارگیری مبل تخت خواب شو فقط به تصمیم شما بستگی دارد. چرا که در هر مکانی می توانید به سهولت از آن استفاده کنید. می توانید در مواقع نیاز روی تخت آن استراحت و در زمان هایی که قرار های کاری مهم دارید، آن را به شکل اولیه اش بازگردانید. البته هیچکس متوجه این تغییر نخواهد شد.

قیمت مناسب تر مبل های تخت خواب شو

اگر تصمیم بگیرید که یک تخت خواب بخرید، باید قیمت زیادی بپردازید که اصلا با قیمت مبل تک نفره تخت خواب شو قابل قیاس نیست. ما به شما پیشنهاد می کنیم که هزینه های خود را با خرید یک مبل تخت خواب شو کاربردی، مدیریت کنید.

مبل تخت خواب شو دارای فوم طبی است

یکی دیگر از ویژگی های خارق العاده در انواع مختلف مبل های تخت خواب شو، استفاده از فوم طبی در تولید آن ها می باشد. اگر از کمر درد و سایر بیماری های این چنینی رنج می برید، بهترین انتخاب تهیه ی مبلی است که باعث کاهش درد بدنی شما گردد.

وجود فضا و باکس در زیر نشیمن گاه

در مدل های جدید این مبل ها، یک فضا در زیر نشیمن گاه وجود دارد که می توانید وسایل ضروری خود مثل بالش، پتو و…. را در آن جا قرار دهید. به این طریق محیط اطراف شما دارای نظم بیشتری خواهد بود.

وزن سبک مبل های تخت خواب شو

اگر صاحب خانه نیستید و نگران حمل مبل های سنگین خود هستید، باید بدانید که مبل های تخت خواب شو وزن بسیار کمی دارند و جابه جایی آن ها به سهولت امکان پذیر است. انتخاب مبل تختخواب شو می تواند گزینه مناسبی  برای دانشجویان نیز  باشد.

نتیجه گیری

قصد داشتیم تا در این مقاله اطلاعات مناسبی را در زمینه ی مبل های راحتی و مبل های تخت خواب شو در اختیار شما قرار دهیم.  همان طور که در قسمت‌های بالا متوجه شدید، مزایای مبل تختخواب شو نسبت انواع مبل کلاسیک و راحتی خیلی بیشتر است. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که برای مقرون به صرفه بودن، جابجایی راحت تر مبل و کاهش دردهای عضلانی و بسیاری دلایل مهم دیگر، از مبل های تخت خواب شو استفاده نمایید و آرامش را برای خودتان به ارمغان آورید.

مطالب مرتبط