8 نکته برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان

8 نکته برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ

8 نکته برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان

8 نکته برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان

مبلمان ها نقش مهم و اساسی در دکوراسیون منزل دارند و از آنجایی که یک کالای تقریبا گران قیمت به حساب می آیند پس انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان بسیار حائز اهمیت است. در انتخاب رنگ مبلمان یک قاعده ی بسیار کلی وجود دارد اینکه باید رنگ مبلمان باید در تضاد یا مکمل با سایر رنگ های موجود در دکوراسیون باشد. وقتی از رنگ تضاد استفاده می کنید، مبلمان شما جلوه ی بیشتری داشته و در حالت مکمل شما باعث می شوید تا ست و هماهنگی در دکوراسیون منزلتان ایجاد شود.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا 8 نکته ی مهم و حائز اهمیت را برای شما بیاوریم تا با کمک آن ها بهترین مبلمان را اتخاب نمایید.

  1. ایده بگیرید

برای شروع انتخاب رنگ مبلمان می توانید نگاهی به مجلات روز یا صفحات مجازی مبل بیندازید. با اینکار علاوه بر اینکه تصویر جدیدی از انواع دکوراسیون در ذهن شما تداعی می گردد. می توانید با جدیدترین های دکوراسیون روز دنیا آشنا شده و تصویر واضح تری از آنچه که به دنبالش هستید پیدا کنید.

  1. استفاده از رنگ های مکمل

شما می توانیدبا استفاده از رنگ های مکمل در دکوراسیون خود یک انتخاب خوب را ایجاد نمایید. در این حالت دکوراسیون منزل شما یکپارچه می شود. مثلا اگر از نور هایی با تناژ زرد و نارنجی در منزل خود استفاده کرده اید انتخاب یک مبل آبی می تواند گزینه ی مناسبی باشد. همچنین اگر دیوار های اتاق شما با طرح برگ های سبز تزئین شده است بهترین انتخاب برای شما مبلهایی با رنگ بنفش هستند.

  1. ست کنید

یکی دیگر از گزینه های انتخاب رنگ مبلمان، ست کردن آن با فضای پیرامون است. مثلا برای اینکار می توانید از رنگ هایی که باهم هم خانواده هستند استفاده کنید. مثلا انتخاب مبلمان مشکی برای خانه ای با کفپوش طوسی یک انتخاب بی نظیر است. بر همین اساس می توانید دیگر لوازم خانه را نیز ست کنید.

  1. استفاده از رنگ های متضاد

استفاده از طرح‌ها یا رنگ‌های متضاد با محیط یا رنگ‌های چشمگیر مانند یشمی، یاقوتی یا یاقوتی کبود، مبل خانه را چشمگیر می‌کند. طرح‌های برجسته روی روکش مبل باعث به‌چشم‌آمدن مبل در اتاقی با رنگ‌های ساده و دکور خلوت خواهد شد.

  1. خودتان ایده بدهید.

اگر پذیرایی شما خالی و بدون دکور می باشد، بهترین انتخاب برای شما رنگ های خنثی مانند بژ و خاکستری هستند تا بعدا بتوانید راحت تر دکور را طراحی نمایید. این رن ها مناسب برای افرادی است که می خواهند بعدا رنگ دکوراسیون خانه را عوض کرده و یا به خانه ی دیگری اسباب کشی کنند. همچنین شما می توانید با استفاده از کوسن ها با رنگ ها و طرح های متفاوت دکوراسیون خاص خود را ایجاد کنید.

  1. به رنگبندی های بیرون توجه کنید.

اگر خانه ی شما نیز از پنجره های سرتاسری بهره می برد می توانید با استفاده از رنگ های بیرون از خانه مبلمان خود را انتخاب کنید.

  1. احتمال کثیف شدن مبلمان

اگر شما نیز در منزل فرزند کوچکی دارید باید احتمال کثیف شدن مبلمان را در نظر بگیرید. باید از رنگ هایی انتخاب کنبد که راحت تر تمیز شده و کثیفی کمتری را نشان می دهند. مانند رنگ های قهوه ای، خاکستری، مشکی

  1. به متراژ خانه توجه کنید.

اگر خانه ی شما فضای بزرگی را در اختیارتان قرار داده دستتان برای انتخاب رنگ آزاد است. اما اگر چنین نیست و خانه ی شما کوچک استبهتر است از رنگ های خیلی روشن و یا شلوغ که چشم گیر هستند پرهیز کنید.

امیدواریم با کمک این 8 نکته بتوانید بهترین مبلمان را برای منزل خود انتخاب نمایید.

مطالب مرتبط