10 راز حرفه ای ها برای چیدمان بهتر منزل

10 راز حرفه ای ها برای چیدمان بهتر منزل

10 راز حرفه ای ها برای چیدمان بهتر منزل

10 راز حرفه ای ها برای چیدمان بهتر منزلتا به حال به این توجه کرده اید که بعضی ها با استفاده از حداقل امکانات و فضا توانسته اند یک چیدمان بی نظیر را برای خانه ی خود اجرا نمایند. نکات ساده و کاربردی وجود دارد که حتی برجسته ترین طراح ها نیز از آن ها استفاده می نمایند. بهتر است بدانید که در طراحی منزل قانون خاصی وجود ندارد. شما باید خلاق بوده و میزان اکتشافات و تصوراتتان را بالا ببرید.

ما در این مقاله  راز جرفه ای برای داشتن یک چیدمان بهتر را برای شما آورده ایم تا با کمک آن ها بتوانید بهترین ها را برای دکوراسیون خود اعمال نمایید.

  • جای وسایل اضافی در اتاق استراحت است.

بهتر است خانه تان را با وسایل اضافه زیاد شلوغ نکنید و جایی برای مانور و حرکت بگذارید. این یک ایده ی خوب است که به جای خرید وسایل اضافی بهتر است بودجه را صرف وسایل با کیفیت تر بنمایید. البته صرفه جویی در هزینه ها نیز می تواند یک ایده ی خوب برای شما باشد.

  • قاب ها و تابلو ها را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

وقتی به یک گالری و یا موزه می روید قاب ها و تابلو ها را در وسط و مرکز 57 اینچ تا 60 اینچ نصب می نند تا بهترین مکان برای در معرض دید بودن شما باشند. بنابراین شما هم می توانید از همین قانون در منزل خود استفاده نمایید.( چشم متوسط انسانها سطح 57 اینچی را می بیند.)

  • چیدمان فرش با بقیه ی وسایل

برای اینکه فرش هایمان را با بقیه ی وسایل تنظیم کنیم چند راه وجود دارد. فرش به اندازه ی کافی بزرگ باشد که کل سطح زمین را بگیرد. این مسئله باعث اشرافی تر بنظر آمدن خانه می شود. اگر شما در منزلتان اتاق کوچکی را دارید بهترین گزینه برایتان استفاده ازیک فرش بزرگ به جاب قالیچه های کوچک است.

  • ایجاد جلب توجه

برای ایجاد کردن جلب توجه در منزلتان نیازمند انتخاب یک یا چند وسیله هستید. این جلب توجه ها می توانند یک هود یا یک شومینه باشند. شما با استفاده از این وسایل می توانید نظر مخاطبان را به منزل خود جلب کنید.

  • نگاه را در نطر بگیرید

جلب توجه و سوی دید در هر اتاقی نسبت به اتاق دیگر متفاوت است. بهترین گزینه برای درست کردن جلب توجه در خانه درست کردن راهرو هاست، چون هر بیننده ای در ابتدا راه روی شما را می بیند.

  • تغییر در وسایل

 اگر در منزلتان بعضی از وسایل باهم تطابق ندارند بهتر است از آن ها استفاده نکنید. می توانید آنها را به مکان دیگری منتقل کرده و یا در انباری نگهداری کنید. تا زمانیکه منزل خود را عوض کرده و به یک منزل بزرگتر نقل مکان می کنید.

  • مقیاس هاس متفاوت

هر وسیله ای که در مغازه به چشم شما خوب به نظر می رسد ممکن است در منزل شما مانند یک فیل در یک اتاق عمل کند. گاهی هم ممکن است این وسیله برای منزل شما بسیار کوچک باشد. بنابراین در نظر گرفتن ابعاد و مقیاس ها بسیار مهم است.

  • اضافه کردن نور مناسب

در منزل همه ی چراغ ها یکی نبود و می توانند حلب توجه زیادی را ایجاد نمایند. شما می توانید با استفاده از نورهای مختلف در منزلتان جلب توجه ایجاد نمایید.

  • ایجاد درخشندگی

هر چه بیشتر برای انتخاب وسایلتان وسواس بیشتری داشته باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت.هماهنگی وسایلی که باهم متناسب نیستند جلوه ی زیبایی به منزل نمی دهد. مثلا استفاده از صندلی مربع، یک قفسه کتاب بزرگ، یک لوستر بزرگ در یک اتاق کاملا منظم نمی تواند نتیجه ی رضایت بخشی داشته باشد.

  • خلاقیت های علاقه ای را کنار بگذارید.

راهنما داشتن باعث یک شروع خوب میشود حتی اگر بعضی وسایل با فضا سازگار نباشد. چیدمان دکوراسیون به چیدمان مدرن معنی نمی شود، با یک راهنمای مناسب می توانید دکوراسیون زیبایی داشته باشید.

مطالب مرتبط