رنگ نود در دنیای دکوراسیون داخلی

رنگ نود در دنیای دکوراسیون داخلی

رنگ نود در دنیای دکوراسیون داخلی

رنگ نود در دنیای دکوراسیون داخلی

به چه رنگ‌هایی نود گفته می‌شود؟

  • اول از همه بهتر که توضیحی بدم اصلا رنگ نود یعنی چه؟ رنگ نود(NUDE) یک رنگ تک نیست، بلکه یک تناژ و طیفی از رنگ‌های نزدیک به رنگ کرم و بژ است.

واژه نود به چه معنیست؟

در واژه‌ها نود به معنای برهنه است، در حقیقت یکی از دلایلی که بعد از شنیدن این واژه ذهنیت ما به سمت پوست بدن می‌رود همینست.

رنگ نود در دنیای دکوراسیون داخلی؛

تا حالا به این فکر کردید که چرا ما خیلی از رنگ‌های تناژ کرم، را در دکوراسیون و زمان استفاده از اکسسوری‌های منزل انتخاب می‌کنیم؟

ماهیت رنگ‌های نود، خنثی است؛ رنگ‌های خنثی چون قابلیت ترکیب با اکثر رنگ‌ها را دارند، یک انتخاب فوق‌العاده کاربردی هستند.

رنگ‌های نود و اصولا رنگ‌های خنثی، فضاهای کوچک را بزرگ‌تر از واقعیت در چشم ما نمایان می‌کنند؛ پس باز هم می‌تواند دلیل مناسبی برای انتخاب این رنگ باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایل؛ این است که رنگ‌های نود همیشه جزء رنگ‌های تِرند بوده و هست.

با استفاده از رنگ‌های نود به راحتی می‌توان هم دکوراسیون سنتی و هم دکوراسیون مدرن داشت. (در واقع به هیچ‌عنوان شما را محدود نمی‌کند)

رنگ‌های نود هر چه به سمت سردی بروند، بازتاب نور بهتری دارند.

رنگ‌های نود و خنثی، خاصیت آرام‌بخشی دارند.

به طور خلاصه هر جایی از منزل که احتیاج به ایجاد تناسب هست، حتما از یک رنگ نود یا خنثی استفاده می‌شود.

نکته پایانی و یک مورد جالب!!!

مبحث رنگ‌شناسی بسیار گستردست، ولی نکته جالب در مورد رنگ‌های نود و خنثی این هست که محدود به دکوراسیون داخلی نیست؛ جذابیت این طیف زیبا در دنیای مد (آرایش و پوشاک و…) شگفتی آفرین است.

به کمک یک متخصص به راحتی می‌توان از این رنگ‌ها، به درستی در منزل استفاده کرد. در انتخاب بهترین رنگ و متریال کابینت‌ها، کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌ها، درب‌ها و… احتیاج به یک همراه است…

بعد از خواندن این مقاله یک نگاهی به اطرافتون داشته باشید تا تاثیرپذیری رنگ‌های نود و خنثی را در دنیای واقعی بیشتر درک کنید.

مطالب مرتبط