آشنایی با ابتدایی ترین نکات چیدمان برای فنگ شویی

آشنایی با ابتدایی ترین نکات چیدمان برای فنگ شویی

آشنایی با ابتدایی ترین نکات چیدمان برای فنگ شویی

آشنایی با ابتدایی ترین نکات چیدمان برای فنگ شوییفنگ شویی کلمه ای چینی است که به معنای باد و آب است که از مفهوم یک شعر باستانی گرفته شده است. این شعر در مورد زندگی انسان با محیط اطراف آن ارتباط و جریان دارد.

باد نفس انسان است و از طرفی بدن انسان تقریبا از 60 درصد آب تشکیل شده است. این دو عناصر حیاتی بدن و زندگی هستند. از نظر تاریخی این سبک چیدمان ریشه در تائوئیسم و ​​بودیسم دارد.

با این حال ، عناصر این سبک در طول زمان در هر فرهنگی قابل لمس است. به عنوان مثال این روزها همه ما می توانیم تفاوت بین یک آپارتمان در شهر شلوغ و یک آلاچیق مخفی آرام در جنگل را احساس و درک می کنیم که محیط اطراف ما بسیار بر انرژی ما تاثیر می گذارد.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی علمی است درباره ی چیدمان وسایل و عناصری که در فضای زندگی از آن ها استفاده می کنیم. این علم اصولی از چیدمان را آموزش می دهد که موجب می شود در محل زندگی تعادل با طبیعت پدید آید. همچنین هدف آن استفاده از انرژی  و ایجاد هماهنگی بین فرد و محیط او است.

در فرهنگ آسیایی این فلسفه تائو نامیده می شود که به معنای راه است. تائوئیسم راه طبیعت است و تمام اصول اساسی این علم منعکس کننده طبیعت است. اصول اساسی فنگ شویی شامل موارد زیر است:

  • موقعیت
  • باگوا
  • پنج عنصر

1. موقعیت فرماندهی

موقعیت فرماندهی نقطه ای از اتاق است که از در دورترین فاصله را دارد. موقعیت فرماندهی جایی است که می خواهید بیشتر وقت خود را در آن اتاق بگذرانید.

دستورالعمل های فنگ شویی به شما پیشنهاد می دهد که این موقعیت غالب را در اتاق تعیین کنید سپس می توانید تختخواب، میز کار یا اجاق گاز خود را در یک راستا قرار دهید.

این سه قسمت از خانه شما حیاتی هستند؛ زیرا هر یک از آن ها نمایانگر بخشی اساسی از زندگی شما است. تختخواب محل استراحت است. میز کار حرفه ی شماست و اجاق گاز نشان دهنده ثروت و تغذیه شما است.

2. نقشه فنگ شویی باگوا

باگوا نقشه انرژی فنگ شویی است که روی نقشه خانه شما قرار گرفته است. کلمه چینی بانگوا به معنای هشت منطقه است. هر یک از هشت حوزه، مربوط به شرایط زندگی متفاوت مانند خانواده، ثروت یا شغل است.

هر یک از این مناطق دارای اشکال، رنگ، فصل، تعداد و عناصر زمینی متناظر هستند. در مرکز باگوا منطقه نهم خود شما هستید که نمایانگر سلامتی هستید.

ساده ترین راه برای گنجاندن باگوآ در زندگی این است که یک تا سه زمینه را شناسایی کنید که بیشترین توجه را به شما نشان می دهند.

سعی نکنید همه زمینه ها را یک باره کار کنید. برای تقویت انرژی یا بهبود جریان در آن مناطق پیشنهادات فنگ شویی را در آن منطقه خاص بگنجانید. به عنوان مثال اگر می خواهید باروری را تشویق کنید؛ می توانید یک میز دایره ای متالیک در قسمت خانه خود به نمایندگی از کودکان اضافه کنید.

3. عناصر

پنج عنصر زمین، فلز، آب، چوب و آتش از سنت تائوئیست ناشی می شود. این عناصر پنج مرحله بهم پیوسته در زندگی است که با هم کار می کنند و یک سیستم کامل ایجاد می کنند. به طور معمول عمل فنگ شویی برای ایجاد تعادل در این پنج وجه در خانه و هر یک از مناطق زندگی یا باگوا کار می کند.

برای قرار دادن عناصر در زندگی و خانه خود باید تعریف کنید که می خواهید انرژی خود را در کجا متمرکز کنید. دقیقاً مانند باگوا شما یکی از سه حوزه زندگی خود را انتخاب می کنید که می خواهید پیشرفت کنید. سپس با افزودن رنگ ها یا اشکال پیشنهادی در آن اتاق و انرژی خانه خود را تقویت می کنید.

نکته: روش هایی را برای ترکیب رنگ های زمینه ای سنگ ها و بلورها در یک اتاق در نظر بگیرید. بعد از این که در آنجا پیشرفت کردید روی چند اتاق یا زمینه های دیگر زندگی خود تمرکز کنید.

به عناصر موجود در اتاق ها نگاه کنید و با چیدمان متفاوت از تغییر مثبت در زندگی خود استقبال کنید. هدف این است که انرژی مثبتی را به آن اتاق ها، مناطق زندگی و در نهایت کل خانه وارد کنید.

ترفندهای ایجاد فنگ شویی در خانه

1. فنگ شویی و تختخواب، میز و اجاق گاز

یکی از موثرترین و اساسی ترین اصول در فنگ شویی موقعیت فرماندهی است. اساساً به این معنی است که اشیا خاصی باید رو به در ورودی باشند. مهمترین اشیا برای قرار دادن در موقعیت فرمان تختخواب، میز و اجاق گاز هستند.

نکته: در اصلی اتاق یا فضا دهان چی نامیده می شود. تصور می شود که دریچه ای باشد که از طریق آن انرژی به خانه و زندگی شما وارد می شود.

هنگامی که مشغول آشپزی در کنار اجاق گاز هستید یا در رختخواب می خوابید یا در دفتر کار خود پشت میز نشسته اید بهتر است اگر می توانید در را ببینید اما مستقیماً با آن مطابقت نداشته باشید.

قابل درک است که این همیشه امکان پذیر نیست. بنابراین می توانید آینه را طوری تنظیم کنید که درب را در بازتاب مشاهده کنید. در اینجا یک آغازگر عمیق تر وجود دارد.

2. توجه ویژه ای به ورودی

در فنگ شویی ورودی و درب ورودی خانه شما نمایانگر نحوه مواجهه با بیرون است. این همان گونه است که جهان شما را مانند اولین برداشت می بیند. حتماً منطقه را تمیز و بدون سر و صدا نگه دارید.

این بدان معنا نیست که ورودی باید کاملاً خالی باشد. بلکه فقط نگهداری از آنچه در آنجا نیاز دارید است. بنابراین اگر زمستان است منطقی است که روسری، کلاه و کت خود را در آنجا آویزان کنید. ورودی داخلی و خارجی نیز باید به خوبی روشن باشد

3. فعال بودن درب ورودی

درب ورودی در فنگ شویی به معنای واقعی و استعاره نحوه ورود انرژی به خانه شما است. در یک روز فرخنده مانند روز تولد یا یک ماه جدید بین ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر لیستی از 9 آرزو را با استفاده از خودکار سیاه تازه خریداری شده روی یک ورق کاغذ قرمز برای خود بنویسید.

لیست خود را با صدای بلند بخوانید و سپس با احترام لیست را با ذهن امضا کنید. ورق را با دقت جمع کرده و در یک پاکت قرمز قرار دهید. اهداف و آرزوهای خود را ایمن در بالای درب ورودی در داخل خانه قرار دهید.

اکنون هر بار که از درب ورودی خود عبور می کنید به انرژی این آرزوها متوسل می شوید تا ممکن است در زندگی شما بروز کند.

4. متعادل کردن اتاق خواب

در فلسفه فنگ شویی اتاق خواب شما نماد شماست و بیشترین تاثیر را روی شما دارد. هنگامی که تخت را در موقعیت فرماندهی قرار دادید وجود فضا در دو طرف تخت نیز مهم است. این بدان معنی است که شما فضایی را برای شریک زندگی خود (یا شریک آینده) ایجاد کرده اید.

تختخواب های شب لازم نیست با هم مطابقت داشته باشند. با این حال ، بهتر است اگر از نظر اندازه مشابه باشند. در صورت امکان  باید حداقل 2 فوت فضای راه رفتن در سمت چپ و راست تخت وجود داشته باشد.

5.  رنگ ها

استفاده از رنگ در فنگ شویی مربوط به پنج عنصر است. این پنج عنصر در طبیعت یافت می شوند و برای ایجاد انرژی و ایجاد تعادل مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین اگر انرژی اساسی وجود دارد که کمی بیشتر به آن نیاز دارید؛ می توانید با رنگ، لوازم جانبی یا حتی لباس آن رنگ را به فضای خود اضافه کنید.

در آخر:

فنگ شویی علمی از چیدمان است که به یکباره نمی توانید آن را وارد خانه ی خود کنید. اما افرادی که به این سبک چیدمان علاقه دارند این باور را نیز دارند که انرژی از طریق اجسام و نوع چیدمان می تواند و دیگر موارد به خانه وارد و خارج می شود.

مطالب مرتبط