9 قدم ساده و اصلی برای رسیدن به دکوراسیون مینیمال

9 قدم ساده و اصلی برای رسیدن به دکوراسیون مینیمال

9 قدم ساده و اصلی برای رسیدن به دکوراسیون مینیمال

9 قدم ساده و اصلی برای رسیدن به دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال برای بیشتر از ما که مدت زمان طولانی از روز خود را در بیرون از خانه و در فضای شلوغ می گذرانیم یک دکوراسیون ایده آل به حساب می آید.

به این نکته همین ابتدا اشاره می کنیم که به اثبات رسیده مینیمال کردن چیدمان اولیه و کنار گذاشتن وسایل اضافی می تواند برای سلامت عقل شما معجزه کند

البته در عین سادگی این موضوع کمی پیچیده و بسیار شیک است. این رویکرد ساده در طراحی داخلی یکی از موارد مورد علاقه شما خواهد شد.

این نوع سبک مانند روند آرایش بدون آرایش، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. اگر مدت‌ها از طرفداران تجملات و شلوغی بوده‌اید. برای شروع این نوع چیدمان حال شک دارید با گام به گام به شما در طراحی مینیمالیستی کمک می کنیم.

مینیمالیسم چیست؟

دکوراسیون مینیمال از تعریف هنری آن گرفته شده است. مینیمالیسم ریشه در یک جنبش هنری در دهه 1960 دارد. بعدا به طراحی و زیبایی شناسی معماری که بیشتر با سادگی، پالت های رنگی خنثی و خطوط تمیز مرتبط است، گسترش یافت.

9 نکته اصلی برای دکوراسیون مینیمال

1. پاک کردن بهم ریختگی ها

برای شروع ابتدا به اطراف خود نگاه کنید. اگر اطرافتان مانند بیشتر محیط ها باشد یعنی چشمتان با اتاقی انبوه از کاغذ، کلید ماشین، کفش های اطراف درب ورودی، فنجان های خالی، عینک آفتابی و اشیاء دیگر که به نوعی از کیف به اپن آشپزخانه راه پیدا کرده اند برخورد کند. همچنین به میز ناهارخوری هم دقت کنید چرا که یکی دیگر از سطوحی است که تمایل دارد به عنوان یک آهنربا تمامی وسایل را درهم و برهم روی خود قرار دهد. حالا باید بگوییم این تازه شروع کار شماست.

اگر واقعا علاقه دارید چیدمان دکوراسیون مینیمال را در محیط خود با آغوش باز پذیرا باشید اول از همه باید این ها را مرتب کنید. برای راحتی کار ابتدا از خود بپرسید  چه چیزهایی را می توان دور از چشم پنهان کرد و چه مواردی ضروری نیستند. سپس بر اساس اولویت سازماندهی کنید.

نکته: برای هر وسیله ای که وارد خانه شما می شود. چیز دیگری باید به نوبه خود بیرون بیاید.

2. دکوراسیون مینیمال و خنثی سازی

زمانی که به دنبال این هستید که دکوراسیون مینیمال را در هر فضایی ایجاد کنید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که همه چیز در مورد رنگ پایه است.

این بدان معنا است برای این نوع دکوراسیون رنگ‌های ملایم حکمفرمایی می کنند. به این خاطر که تک رنگ باعث ایجاد تمیزی، ظاهری تازه دارد و حس آرامش را کاملا القا می کند.

افرادی که به این نوع سبک چیدمان علاقه دارند طرفدار بزرگ اتاق های سفید هستند. البته دیزاینر ها معتقد هستند که در این نوع سبک می توان از رنگ های کرمی یا زرد بسیار کمرنگ نیز برای ایجاد حس گرمی در محیط استفاده کرد.

3. کیفیت و کمیت

چالش کار در دکوراسیون مینیمال این است که اغلب نمی دانیم تا کجا آن را پیش ببریم. از این رو تصمیم گیری برای خرید هر وسیله ای را دچار پیچیدگی می کند.

چرا که شما واقعاً باید هر وسیله را قبل از ورود به اتاق به دقت مورد بررسی قرار دهید. اما کیفیت و کمیت به این معنا است که شما برای خرید وسایلی که برای مدتی مد می شوند و سریع از مد می افتند مقاومت می کنید. چرا که اقلام مد روز که به سرعت از آن ها خسته می شوید با طراحی مینیمالیستی کار نمی کند.

برای این نوع دکوراسیون قطعات خوش ساختی را انتخاب کنید که ماندگاری داشته باشند. در برابر استفاده روزانه مقاومت کنند و در نتیجه ظاهر بهتری داشته باشند.

4. با فلسفه یک درون، یک بیرون زندگی کنید

زمانی که برای اولین بار به خانه ای نقل مکان می کنید کشوهای خالی آشپزخانه، کمد اتاق خواب، و کمدهای حمام ناگهان مملو از کالاهای غیرضروری و استفاده نشده می شود. که به مرور گرد و غبار آن ها را پر می کند.

حتی زمانی که نمی توانید آن را ببینید این وسایل غیر ضروری و گرد و خاک فضای سر شما را به هم ریخته و فضای ارزشمندی را در خانه شما اشغال می کند. برای پیاده کردن دکوراسیون مینیمال حالا وقت آن است که کشوهای خود را تمیز کنید.

ما یک راه ساده تر به شما پیشنهاد می کنیم. برای اینکه اصلا این معضل اتفاق نیفتد توصیه می کنیم قانون «یک در، یک بیرون» کالین مدسن را عملی کنید.

چیزی شبیه به این است برای هر وسیله ای که وارد خانه شما می شود، چیز دیگری باید به نوبه خود خارج شود. چرا که تجربه دیزاینر ها نشان داده اغلب وسایلی که برای خانه می خریم یک چیزی مشابه آن را داریم.

5. استفاده از بافت های مختلف با رنگ های مشابه

یک اتاق با دکوراسیون مینیمال با رنگ‌های خنثی می‌تواند احساس سردی داشته باشد. اما یک ترفند وجود دارد که هر بار این مشکل را برطرف می‌کند.

شما می توانید با استفاده از بافت رو مبل یا تخت، بالش های مهره دار، فرش های پشمی تک رنگ و تزئینات مخملی فضای سردی که به خاطر رنگ ها ایجاد شده را کاملا برطرف کنید.

نکته: اگر بافت‌ها، مواد و سطوح زیادی از رنگ‌های مختلف را با هم مخلوط کنید، نتیجه مطمئنا باعث سردرد خواهد شد.

نکته: اگر پایه سفید دارید رنگ های مشابه بژ، خاکستری مایل به قهوه ای و قهوه ای مایل به زرد یا هر رنگی را که در طبیعت با هم می بینید انتخاب کنید. به طور کلی، رنگ هایی که به خوبی ترکیب می شوند همان هایی هستند که مادر طبیعت در نظر گرفته است

6. فضای داخلی را فراموش نکنید

در این مرحله از چیدمان دکوراسیون مینیمال شما فضای درهم و برهم را پاک کرده اید. همچنین قانون (یکی داخل، یک بیرون) را نیز اعمال کرده اید و کیفیت را به کمیت انتخاب کرده اید.

اما هنوز جاهایی وجود دارد که خود شما از شلوغی آن ها کاملا باخبر هستید. بهتر است روی این فضاهای داخلی نیز زمان بگذارید و آن را از وسایل اضافی پاکسازی کنید.

یک خبر عالی برای کسانی که ظاهر مینیمال را دوست دارند اما در درون ماکسیمالیست واقعی هستند. این تنها یک پیشنهاد بود. شما می توانید ظاهر بیرونی را مینیمالیسم چیدمان کنید و کلکسیونرهای خود را نگهداری کنید.

7. کارکرد را در اولویت قرار دهید

برای دکوراسیون مینیمال چند منظوره فکر کنید. برای مثال میزها یا نیمکت‌های تودرتو را به اتاق نشیمن اضافه کنید تا فضای بیشتری برای نشیمن داشته باشید.

همچنین می توانید یک کمد قدیمی را تغییر کاربری دهید و آن را به میز اتاق خواب تبدیل کنید یا یک سینی چوبی روی نیمکت بگذارید از آن هم به عنوان میز کنسول و هم به عنوان مکانی برای نشستن در هنگام پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.

8. ترکیب عناصر طبیعی

برای دکوراسیون مینیمال فضای سفید و خطوط براق را با مواد طبیعی متعادل کنید. برای مثال می توانید برای جاکفشی از یک نیمکت چوبی استفاده کنید یا در اتاق خود یک سبد حصیری داشه باشید که برخی از وسایلتان را داخل آن بریزد.

9. نور طبیعی

این نکته مهم را فراموش نکنید در دکوراسیون مینیمال هنگامی که نور طبیعی را کامل وارد فضا می کنید موجب ایجاد ظاهر تند و بالینی می شود. در نتیجه از این کار اجتناب کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از پرده های شفاف و یک آینه تابش مستقیم نور را فیلتر خواهید کرد. همین کار ساده باعث ایجاد یک فضای نیمه گرم و ساده می شود.

در آخر:

اکنون که تمام نکات دکوراسیون مینیمال را می‌دانید، می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم و فلسفه زیربنایی پشت آن را تکرار کنیم. آن را ساده نگه دارید. همه چیز را ساده کنید، همه چیز را کاهش دهید و از رویکرد (کمتر، بیشتر) پیروی کنید.

با این حال فکر نکنید که دکوراسیون جدید شما باید خسته کننده باشد. وقتی به خوبی انجام شود، طراحی مینیمالیستی می تواند زیبا، گرم، غنی و جذاب باشد.

مطالب مرتبط