12 توصیه مفید برای چیدمان منزل – بخش اول

12 توصیه مفید برای چیدمان منزل – بخش اول

12 توصیه مفید برای چیدمان منزل

12 توصیه مفید برای چیدمان منزل - بخش اولداشتن خانه‌ای زیبا با دکوراسیونی چشم‌نواز برای هر کدام از ما جذاب است. ممکن است بارها پیش آمده باشد که در اینترنت به عکس خانه‌هایی با دکوراسیون خاص و زیبا نگاه کرده و دوست داشته باشیم که توانایی دکور کردنی به چنین زیبایی را داشته باشیم.

با وجود اینکه خیلی از افراد اعتقاد دارند که اصول چیدمان منزل امری سلیقه‌ای بوده و با کمی تجربه قابل اکتساب است، اما بد نیست که برای طراحی دکوراسیون خانه، نحوه چیدمان مبل راحتی و استیل، نیم نگاهی به قوانین چیدمان منزل هم داشته باشید؛ نکاتی هست که به ایجاد جذابیت بصری و زیبایی محیطی کمک شایانی می‌کند.

لازم است که این زمینه خلاق باشیم و اندکی تصوراتمان را تغییر بدهیم.

توصیه‌های کاربردی در مورد چیدمان منزل

۱- از شلوغ کردن و چیدن وسایل بیش از حد و اضافه در خانه خودداری کنید. شلوغی بیش از حد فضا، زیبا به نظر نمی‌رسد. بهتر است وسایل اضافه را از دور و برتان جمع کنید.

گاهی ما برای دکور کردن قسمتی از خانه به اشتباه از وسایل تزئینی زیادی استفاده می کنیم که اینکار باعث بهم ریختگی و شلخته دیده شدن خانه می شود.

۲- مرکز توجه ایجاد کنید. به جای تغییرات گسترده و هزینه‌بر در کل خانه، یک قسمت را که بیشتر مورد توجه است انتخاب کرده و تغییر بدهید. چون تغییرات در بخش محدودی اتفاق می‌افتد هم هزینه کمتری متحمل می‌شوید و هم قادر خواهید از مواد با کیفیت‌تری استفاده کنید.

مثلا می‌توانید کاشی‌های اطراف شومینه را عوض کنید و از طرح و رنگ جدیدی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که تغییرات انجام شده نباید فضای خانه را از یکدستی خارج کند.

۳- از عکس‌هایتان یک نمایشگاه کوچک درست کنید. یکی از دیوارهای خانه را انتخاب کرده و قسمتی از آن را با عکس‌های خانودگی و یا هر عکس دیگری که دوست دارید پر کنید. می‌توانید تابلوهایی با سایزهای متفاوت را در این قسمت و در کنار هم به دیوار بیاویزید. یادتان نرود قبل از شروع کار و سوراخ کردن دیوار، طرح کلی نحوه چیدمان عکس‌ها بر روی دیوار را، روی کاغذ ترسیم کنید.

۴- یک دیوار را انتخاب کنید و آن را با کاغذ دیواری دلخواه بپوشانید. بهتر است رنگ و طرح کاغذ دیواری را متضاد با رنگ فعلی اتاق انتخاب کنید تا کنتراست رنگ ایجاد شده، محیط را متفاوت جلوه دهد.

اگر نمی خواهید که هزینه های زیاد کاغذ دیواری را متحمل شوبد می توانید بجای آن با چند قوطی رنگ و شابلون روی دیوار های خود را طرحدار کرده و جلوه ی زیبایی را برای خانه تان ایجاد کنید.

می توانید با کمی خلاقیت و استفاده از رنگهای مختلف و چسب های کاغذی طرح مورد نظر خود را بر روی دیوار ایجاد کرده و سپس به رنگ آمیزی بپردازید. بعد از اتمام کار متوجه تغییرات شگفت انگیز رنگ دیوار بر زیبایی منزلتان می شوید. همانطور که در مقاله روانشناسی رنگ ها توضیح دادیم، هر رنگ تاثیر خاصی بر محیط و روح و روان انسان دارد.

۵- در خرید وسایل و تزئینات خانه، سادگی را فراموش نکنید. استفاده از وسایل پرزرق و برق در کنار هم، تنها باعث می‌شود که هیچکدام از آنها دیده نشوند.

بجای استفاده از چند مجسمه ی دکوری و گلدان تزئینی بر روی جلومبلی و شلوغ تر کردن منزل می توانید با کمک یک رومیزی ساده و چند شمع کوچک جلوه ی بصری زیبایی را ایجاد کنید.

۶- یک قسمت از خانه را به گل و گیاه اختصاص دهید. می‌توانید یک میز پشت پنجره بگذارید و روی آن را با گلدان‌هایی که دوست دارید، پر کنید.

اگر در خانه تان نور کافی برای نگهداری از گل و گیاه طبیعی را ندارید می توانید بجای آنها از گلدان های گل مصنوعی و یا حتی ریسه های برگ استفاده کنید تا حس زندگی را به خانه ی خود بیاورید.

مطالب مرتبط