12 توصیه مفید برای چیدمان منزل – بخش دوم

12 توصیه مفید برای چیدمان منزل – بخش دوم

12 توصیه مفید برای چیدمان منزل
12 توصیه مفید برای چیدمان منزل - بخش دوم۷– از قاب عکس یا تابلوهای نقاشی، برای زیباتر کردن دیوار استفاده کنید. تابلو را نباید زیاد بالا نصب کنید تا در مرکز دید چشم باشد.

. زمانی که تصمیم به انتخاب تابلو برای بالای مبلمان را دارید باید به نکات مهمی توجه کنید:

  • اندازه مبلمان
  • ابعاد دیوار
  • ابعاد تابلو

بعد از بررسی دقیق همه این موارد باید در مورد نحوه چیدمان تابلوها و تعداد آن ها تصمیم بگیرید. بهترین ارتفاع برای نصب تابلوها از زمین از مرکز تابلوی وسطی در نظز گرفته می شود.

۸- هنگام خرید وسایل جدید، به اندازه آنها با مقیاس خانه‌تان توجه کنید. ممکن است میزی که در مغازه خوب و متناسب به نظر می رسد، برای منزل شما زیادی بزرگ باشد یا کاناپه ای که شما برای جلوی تلویزیونتان پسندیده اید جز شلوغ تر کردن خانه تان هیچ جذابیت دیگری نداشته باشد.

۹- از وسایل دکوری بیش از حد استفاده نکنید. استفاده از وسایل تزئینی و دکوری، اگرچه میتواند اثر خوبی روی فضا بگذارد، اما استفاده بیش از حد از این وسایل، محیط را شلوغ و بهم ریخته می‌کند.

۱۰- نورپردازی مناسب خانه را فراموش نکنید. ایجاد نورپردازی مناسب، جلوه محیط را بیشتر خواهد کرد. مثلا گاهی لازم است برای بالای میز نهارخوری از چند منبع نور بزرگ استفاده کرده تا محیط را نورانی تر و به میز پذیرایی خود جلوه ای خاص ببخشیم. ما انواع میز نهارخوری را در یک مقاله جداگانه معرفی کرده ایم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

۱۱- دیوارهای پشت سینک ظرفشویی و اجاق‌گاز را فراموش نکنید. می‌توان از کاشی‌های زیبایی برای این دو ناحیه استفاده کرد البته با کمی سلیقه و هزینه ی کمتر می توانید با استفاده از برچسب های کاشی رنگ کاشی ها را تغییر بدهید که ضمن ایجاد تفاوت با محیط کلی آشپزخانه، به زیبایی آن می‌افزاید.

۱۲- روی کانتر آشپزخانه را با وسایل تزئینی شلوغ نکنید. کانتر ویوی بیرونی و اولیه از آشپزخانه شماست. سادگی آن باعث می‌شود دکور و زیبایی درون آشپزخانه بیشتر بنظر برسد.

سخن آخر

مبحث دکوراسیون و چیدمان منزل همانند خیلی از موضوعات دیگر، انتها نداشته و مدام در حال تغییر است هر روز هزاران ایده ی جدید به فکر هزاران متخصص، طراح و یا حتی یک خانم خانه دار میرسد؛ پس داشتن خلاقیت در این مورد و مطالعه مطالب روز، می‌تواند شما را در داشتن دکوراسیون و چیدمانی خاص کمک کند.

ما در این مقاله به شما نشان دادیم که همیشه تغییرات دکوراسیون نیازمند هزینه ی بالا نیست و فقط با کمی خلاقیت می توانید بهترین ها را در منزل خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط