سبک دکوراسیون داخلی گلم چیست؟

سبک دکوراسیون داخلی گلم چیست؟

سبک دکوراسیون داخلی گلم چیست؟
سبک دکوراسیون داخلی گلم چیست؟

احتمالا عده خیلی زیادی از شما تا حالا سبکی به نام گلم به گوشتون نخورده است، اما باید بدانید کلمه Glam به طور رسمی یعنی زرق و برق خیلی زیاد و نمایان که ریشه اون به سال ۱۷۰۰ در اسکاتلند برمی‌گردد که طلسمی جادویی برای جذاب کردن چیزهای مختلف بوده است. امروز ما از این کلمه به عنوان چیزهای رمزآلود، درام و لوکس استفاده می‌کنیم که زرق و برق زیادی داشته باشند. پس احتمالا خودتان حدس می‌زنید وقتی یک سبک دکوراسیون را به این اسم نامگذاری می‌کنند، ویژگی‌های بارز آن چه چیزهایی می‌تواند باشد. سبک دکوراسیون داخلی گلم glam به طور خلاصه یکی از بهترین و پرطرفدارترین شیوه‌ها برای فراهم ساختن محیطی با زرق و برق زیاد و کاملا لوکس می‌باشد.

اگر طرفدار اکسسوری‌های زیبا، فانتزی و کاملاً عجیب و غریب هستید، سبک گلم جزییاتی دارد که قطعا می‌تواند برای طراحی دکوراسیون داخلی شما مناسب باشد. به عبارت دیگر، در این سبک آویز و لوسترهای کریستالی بزرگ با رشته‌های بسیار درخشان، شمعدان‌هایی با پایه‌های طلایی و مبلمان‌های مخملی با منگوله‌های آویز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. سبک دکوراسیون گلم به طور خلاصه یکی از بهترین و پرطرفدارترین شیوه‌ها برای فراهم ساختن محیطی با زرق و برق زیاد و کاملا لوکس می‌باشد که در اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و … قابل اجرا است. از مهم ترین ویژگی‌های سبک دکوراسیون داخلی glam می‌توان به استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره ای اشاره کرد. در این سبک از فلزات طلایی یا نقره ای، رنگ‌های خنثی از قبیل سیاه و سفید در کنار صورتی و خاکستری یا سایر رنگ‌های مد و مورد توجه در زمان مورد نظر استفاده می‌شود.

اصلی ترین لوازم مورد استفاده در سبک گلم

برای داشتن سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن، اتاق خواب به سبک پر زرق و برق گلم به شیوه ای کاملا مدرن طراحی داشته باشید، چند المان و عنصر مهم را در این سبک باید به کار ببرید که برخی از آن‌ها را در زیر برای شما شرح می‌دهیم:

پاف و مبل شزلون

مبل شزلون یا صندلی بلند یکی از مدل‌های بسیار منحصر به فرد و کاملا متفاوت با مبلمان‌های رایج است که برای نشستن و استراحت یک نفر طراحی شده است. در واقع به مبلمان‌هایی که دارای یک دسته با قوس به بیرون بوده و تکیه گاه کوچک و کوتاه گفته می‌شود که تقریبا یک سوم طول تکیه گاه مبلمان‌های معمول را دارا می‌باشند ،قسمت نشیمن آن‌ها به اندازه دراز کردن کامل پاها می‌باشد اصطلاحا مبل شزلون یا صندلی بلند گفته می‌شود. این نوع مبلمان مخصوص یک نفر می‌باشد و شخص می‌تواند پاهای خود را به طور کامل بر روی آن دراز نماید و سر و گردن را در قسمت دسته و تکیه گاه قرار دهد.

این نوع مبل کاربرد بسیار گسترده ای در دکوراسیون منزل به سبک گلم دارد. از دیگر انتخاب‌های عالی در سبک گلم می‌توان به پاف مبل یا صندلی عثمانی اشاره نمود که تنوع در آن‌ها بسیار زیاد است. علاوه براین با روکش مخمل و خز می‌تواند انتخاب خوبی در این زمینه باشد. علاوه بر مبل شزلون می‌توان از سایر مدل‌های مبلمان نیز دراین سبک استفاده کرد اما بهتر است پایه‌های طلایی یا نقره ای داشته و روکش مبلمان نیز جلوه خوبی داشته باشد.

میز بار برنجی و طلایی از اصلی ترین المان های مورد استفاده در سبک گلم

یکی از اصلی ترین عناصر برای اینکه بتوانید سالن پذیرایی فوق العاده زیبا به سبک گلم مدرن داشته باشید، استفاده از میزهای چرخدار بار می‌باشد که برای سرو غذا و پذیرایی استفاده می‌شود. میز بار چرخدار یکی از وسایل کاربردی و فوق العاده مفید در رستوران‌ها می‌باشد که امروزه در منازل مسکونی نیز کاربرد زیادی دارد. انواع میز بار چرخدار در طرح‌های مدرن و لوکس، امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند.

امروزه در بیشتر خانه‌های بزرگ نیز از این نوع میز‌ها استفاده می‌کنند چرا که هم باعث راحتی در بردن وسایل به سفره و یا جمع کردن می‌شود و همچنین می‌توانید همه چیز اماده روی یک میز داشته باشید تا کارتان اسان تر باشد. توجه داشته باشید که پایه‌های این میزها در سبک گلم باید رنگ‌های طلایی و برنجی داشته باشند تا زرق و برق را به خوبی به نمایش بگذارند.

لوستر مشکی و طلایی

نمی‌توان سبک دکوراسیون glam را در دکوراسیون بدون لوسترهای مشکی یا طلایی تصور کرد. این لوسترها می‌توانند آویز و بلند با رشته‌های کریستالی درخشان باشند یا به شیوه ای کاملا مدرن با اشکال هندسی مختلف طراحی شوند.

میزهای آینه ای

یک نگاه کوچک به پیرامون خودمان بکنیم، می‌بینیم که یکی از اجزای بسیار مهم و دارای کارآیی در دکوراسیون اتاق نشیمن، میز عسلی یا همان میز قهوه خوری و میز چای خوری می‌باشد. بخاطر گستردگی کاربرد این وسیله شاهد تنوع بسیار زیادی در میز جلو مبلی هستیم. غالبا میز‌های جلو مبلی و عسلی با نوع طرح مبلمان ست است.

فارغ از اینکه مبلمان منزل ما مبل راحتی، مبل کلاسیک یا مبل استیل باشد. وجود میز چای خوری و جلو مبلی عضو جدانشدنی مبلمان منزل است. در سبک دکوراسیون داخلی گلم به عنوان مثال می‌توان از میزهایی آینه ای یا شیشه ای که با فلز ترکیب شده باشند استفاده نمایید.

آینه قدی و دیواری جذاب در سبک گلم

اغلب افراد آینه را به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون حساب می‌کنند و شاید بیش تر به دنبال نمونه‌های کوچک برای نصب بر روی دیوار هستند. این موضوع یک موضوع کاملا درست است اما نکته ای باید به آن اضافه شود این است که آینه‌های تمام قد، برخلاف آینه‌های دکوراتیو، صرفا برای تزیین و زیبایی نیستند. بلکه کاربرد و عملکردشان مهم تر و جدی تر مطرح می‌شود. این آینه‌ها همان طور که از نامشان پیداست در ارتفاعی متناسب با قد انسان طراحی و ساخته می‌شوند و البته گاهی هم ممکن است بسیار بلند تر باشند.

تنوع در مدل آینه بسیار زیاد است و از اصلی ترین اجزا و وسایل مورد نیاز در هر خانه و محیط به شمار می‌رود. با توجه به تاکید زیاد بر روی لوکس و لاکچری بودن وسایل و عناصر مورد استفاده در سبک glam، بهتر است آینه‌هایی انتخاب کنید که قاب طلایی یا نقره ای داشته باشند.

استفاده از فرش شرقی

در دکوراسیون داخلی به سبک گلم فرش و کفپوش اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است متناسب با این سبک گزینه‌های مناسب را انتخاب کنید. فرش‌های شرقی از جمله موارد بسیار پرطرفدار در کشورهای غربی هستند که می‌تواند در کنار زرق و برق مبلمان و پرده‌ها فضایی جذاب و زیبا را بوجود آورد.

نکات مهم در طراحی سبک دکوراسیون گلم

برای داشتن دکوراسیون داخلی به سبک گلم لازم است که نکاتی را رعایت کنید، برخی از این نکات را برای شما در زیر شرح خواهیم داد:

 متریال و بافت در دکوراسیون سبک گلم

سبک گلم سبکی است که در آن وسایل لاکچری با وسایل براق، پارچه‌های خاص و لوکس و فلزات گران‌بها به صورت اغراق آمیز ترکیب می‌شود و پارچه‌های مخمل و پوست‌های طبیعی از مشخصات بارز در طراحی داخلی به سبک گلم است.

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی گلم

در طراحی و معماری داخلی این سبک، بیشتر رنگ‌ها به صورت روشن استفاده می‌شوند بهره گیری از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری، طلایی، نقره ای، جواهری و گاها بنفش شما را به این سبک نزدیک تر می‌کند، اما استفاده از رنگ طلایی و نقره ای در سبک گلم بسیار رایج می‌باشد.

در این سبک از فلزات طلایی یا نقره ای، رنگ‌های خنثی از قبیل سیاه و سفید در کنار صورتی و خاکستری یا سایر رنگ‌های خنثی و مورد توجه در زمان مورد نظر استفاده می‌شود. البته این بدان معنا نیست که دکوراسیون شما باید خسته کننده باشد، زیرا سبک glam رنگ‌های خنثی را با الگوهای منحصر به فرد جفت می‌کند که واقعا چشم را به خود جلب می‌کند.

 

نورپردازی در دکوراسیون سبک گلم

برای نورپردازی در این سبک دکوراسیون، چند لامپ رومیزی براق را به هر سطح صاف در خانه خود اضافه کنید. هرچه نور بیشتری به تمام وسایل براق یا آینه شما برخورد کند، بهتر می‌شود. همچنین استفاده از شمعدان‌های خیره کننده نقره ای یا طلایی برای استفاده از ایجاد نور، فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد. همچنین برای نورپردازی منزل با طراحی داخلی گلم از لوسترهای بلند و آویز با رشته‌های کریستالی درخشان استفاده می‌شود همچنین ممکن است لوسترها به گونه ای انتخاب شوند که دارای شکل هندسی خاصی باشند.

مطالب مرتبط