سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی

در این سبک از نوار‌های عریض و طرح‌ها و الگو‌های هندسی و یا حتی طرح‌های پیچیده و نقش و نگار‌هایی که از سبک های آسیایی الهام گرفته اند نیز استفاده می‌کنند. استفاده از فرش قرمز برای خوش آمد گویی به میهمانان و هم چنین بدرقه آنان از مهم‌ترین ویژگی‌های این دکوراسیون‌ها است. استفاده از نورپردازی‌های متمرکز بر روی سن و همین طور روشنایی کم محیط از دیگر ویژگی‌های این سبک می‌باشد. معمولاً پرده‌های بزرگی در محوطه اجرا نصب شده‌اند که برای تغییرات بین هر برنامه بازو بسته می‌شوند. نمایش لوازم پر زرق و برق در محیط و استفاده از رنگ قرمز به عنوان یک رنگ ثابت و همیشگی جز مواردی است که در همه دکوراسیون‌های هالیوودی دیده می‌شود.

نشیمن به سبک دکوراسیون هالیوودی

برای ایجاد یک اتاق نشیمن مخصوص سبک هالیوودی خود، با اقتباس از همان قوانین ذکر شده در گذشته استفاده کنید و ترکیبی را بسازید که دارای پارچه‌های فریبنده، تکه‌ها و سطوح فلزی، ترکیبی از سبک های طراحی، از آرت دکو گرفته تا رنگ‌های آسیایی باشد و از زیبایی بی نظیر و جذاب استفاده کنید. با افزودنی‌های جذاب در عین ظریف بودن، یک حس غیر منتظره را به یک روش غیرقابل محاسبه در دکوراسیون اضافه می‌کنیم.

همچنین در نشیمن از دیوارهای واسطی استفاده می‌شود که فضا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند و بر روی آن شومینه‌های دیواری یا لوازم صوتی و تصویری نصب می‌گردد. هنگامی که از یک کلیت دکوراسیون هالیوودی استفاده می‌کنید، به سراغ موارد تأکیدی و رنگ‌های جسورانه و برجسته بروید تا روح سبک هالیوودی را در تمام خانه خود به صورت یک دوره معاصر به وجود آورید. با این وجود، به دو تا سه رنگ و یک تا دو الگو کلی بچسبید تا هماهنگی و هارمونی کلی دکوراسیون حفظ شود.

آشپزخانه در دکوراسیون به سبک هالیوودی

آشپزخانه در دکوراسیون هالیوودی یک فضای دل انگیز و اشتها برانگیز است. از آنجایی که یک آشپزخانه یک منطقه مشترک چند منظوره برجسته است که عملکرد را دنبال می‌کند، روش‌های هوشمندانه زیادی برای قرار دادن دکوراسیون هالیوودی حتی در کوچکترین سطح وجود دارد. خطوط مشخص، بخش‌های طلایی تأکیدی، چراغ‌های آویز الهام گرفته از سبک آرت دکو و هود طرح دار نشان داده است.

اگر به دنبال به روزرسانی کوچک برای آشپزخانه خود هستید، با کشو و کمدهای جدید، بخش های تأکیدی کریستالی و کانتر، که مهم‌ترین وسایل آشپزخانه را در خود جای می‌دهند، این کار را جالب و لذت بخش کنید.

اتاق خواب به سبک دکوراسیون هالیوودی

برای ایجاد یک اتاق خواب پیچیده به سبک دکوراسیون هالیوودی، به بررسی علائم مربوط به دوره آرت دکو بپردازید تا به شما کمک کند قبل از شروع، تنالیته اتاق را تنظیم کنید. اما با استفاده از طرح‌های گذشته اغراق نکنید. بسیاری از این افراد درخواست اتاق خواب‌هایی با مدل‌های دکوراسیون کلاسیک را داشته که بنا به این نوع طراحی لوازم مورد نیاز آنها تهیه می‌شود و بعضی دیگر به دنبال یک خانه مدرن بوده و اتاق را با همان سبک می‌آرایند. در اتاق خواب تخت‌های بزرگ و راحتی دیده می‌شود که از بهترین و مرغوبترین پارچه‌ها برایشان کالای خواب آماده شده است و از با کیفیت‌ترین چوب‌ها تخت‌های دست سازی فراهم شده که نشان لوکس و مجلل بودن آن‌ها باشد.

از ویژگی‌هایی که برای اتاق‌ها می‌توان برشمرد وجود پنجره‌های عظیم و یک تکه است که باعث می‌شود نمای بزرگی از ساختمان با شیشه پوشانده شود. این موضوع باعث ایجاد یک نمای خارجی بسیار زیبا می‌شود. مهم‌تر از آن، پنجره‌ها وسعت بسیار زیادی از نمای خارجی را به مالکان اعطا می‌کنند که از خاصیت‌های اسکان در منطقه هالیوود است. معمولاً این پنجره‌ها به حیاط‌های پشتی یا باغچه‌ها راه می‌یابند. به صورت معمول اتاق خواب‌های هالیوودی نیز دارای منظره‌هایی رو به شهر یا طبیعت دارند که با قرارگیری مبلمان مخصوص به اتاق خواب یا مبلمان فضای بیرونی بر روی تراس این اتاق خواب‌ها، امکان لذت بردن از چنین مکان‌هایی چندین برابر کنند.

ویژگی های سبک دکوراسیون هالیودی

برای استفاده از سبک دکوراسیون هالیوودی در منزل نیاز است که برخی از نکات و ویژگی‌های مربوط به این سبک را بدانید در زیر برخی از ویژگی‌های این سبک را برای شما خواهیم گفت با ما همراه باشید:

رنگ در دکوراسیون به سبک هالیوودی

در سبک دکوراسیون هالیوودی اگر قصد تزیین اتاق نشیمن یا پذیرایی را دارید، سعی کنید از رنگ‌های سفید و سیاه به همراه مقدار کمی از رنگ‌های دیگر استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید یک اتاق خواب را تزیین کنید، برای یک محیط گرمتر به دنبال کرم و رنگ عاجی بروید. رنگ‌های بی‌انتها مانند خاکستری، سیاه و سفید با رنگ‌های متالیک، گزینه‌های ایده‌آلی هستند که یک محیط پُر زرق و برق را ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها وقتی با مبلمان لوکس ترکیب می‌شوند، اولین المان از سبک دکوراسیون هالیوودی ظاهر می‌شود.

همچنین در این سبک از رنگ‌های روشن و شاد مثل فیروزه ای، بنفش، نارنجی و سرخابی نیز استفاده می‌کنند که باعث می‌شود انرژی موردنیاز این فضاها را تأمین شود، اما لازم به ذکر است که در این سبک بهتر است روی یک طیف رنگی تمرکز کنید و با رنگی رنگی کردن دکوراسیون داخلی خود زیبایی اصلی را از بین نبرید.

مبلمان های کوچک و مجلل

مبل‌های موجود در این سبک دکوراسیون از خاص‌ترین مبلمانی هستند که می‌توانید در بازار مبمان و یا فروشگاه‌های مبل و دکوراسیون مشاهده کنید. کاناپه‌ها و مبلمان دکوراسیون هالیودی جدا از طرح‌های خاص و فانتزی که دارند، راحتی بی نظیری را نیز به صاحبان خود اعطا می‌کنند. مبل‌ها با رنگ‌هایی با تون متوسط و بعضاً ملایم لوازمی برای آسودگی و راحتی هستند، هر چند با نگاه کردن به آن‌ها نتوان دریافت که چه هزینه‌هایی بابت آن‌ها خرج شده است.

از نکات جالب توجه در خانه‌های هالیوودی می‌توان به استفاده از فرش‌های دست بافت اشاره کرد. دقت کنید که این دکوراسیون‌ها سعی دارند بهترین‌ها و گران‌ترین‌ها را به نمایش بگذارند. تمرکز اصلی در این سبک دکوراسیون داخلی بر روی افراد است به همین علت از مبلمان کم ارتفاع و کوچک استفاده می‌شود تا افرادی را که روی آن‌ها نشسته اند، تحت شعاع قرار ندهند، در این سبک طراحان داخلی از چیدمان مبلمان در پیرامون اتاق یا گروه کردن آنها جلوی تلویزیون پرهیز می‌کنند.

کتابخانه و اکسسوری

در فضای داخلی خانه‌های هالیوودی یک وجه اشتراک دیده می‌شود که در همه خانه‌ها و دکوراسیون‌ها رعایت می‌شود آن‌هم وجود یک کتابخانه در فضای داخلی و به خصوص قسمت مرکزی خانه است. توجه به وجود چنین بخشی در تمامی خانه‌ها حکایت از یک نوع برتری فکری و ذهنی نیز برای مالکان این خانه‌ها به وجود می‌آورد و هم چنین تبلیغ هوشمندانه و ظریفی در رابطه با اهمیت نقش کتاب در زندگی‌های این افراد مشهور خواهد بود. در گردشی در خانه‌ای که با دکوراسیون هالیووددی چیده شده است، در هر سمت و سویی دکوراتیوهای گران بهایی به چشم می‌خورد که فقط در چنین خانه‌هایی یافت می‌شود. ساعت‌های عتیقه تابلوهای نقاشان معروف دنیا از لوازم تزئینی است که در ایندکوراسیون یافت می‌شود.

در بخش فضای سبز داخلی نیز گل‌های کمیاب و خاص را می‌توانید در مناطقی از خانه بیابید تا عادت متفاوت بودن این دکوراسیون‌ها ترک نشده باشد. عناصر دیگری نیز از سبک دکوراسیون هالیوودی وجود دارند که نمادی از این سبک هستند. به عنوان مثال، دراورهای شیشه‌ای آینه‌دار در بسیاری از طرح‌های هالیوودی دیده می‌شوند. همچنین الگوهای مختلف از طرح بدن حیوانات مانند پوست مار، گورخر یا یوزپلنگ نیز برخی از عناصر تزیینی این دکوراسیون را نمایان می‌کنند.

الگوهای برجسته در سبک دکوراسیون هالیوودی

الگوها به تزیین سبک هالیوودی کمک ویژه ای می‌کنند، به این صورت که طرح‌های شبکه ای، نقوش آرت دکو و نئوکلاسیک، راه راه‌های پهن و اشکال هندسی همه می‌توانند جزء این الگوها باشند و در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کمک کنند.

پارچه های لوکس در طراحی داخلی به سبک هالیوودی

منسوجات در سبک دکوراسیون هالیوودی بسیار مهم هستند. فقط باید مطمئن شد که آن‌ها متعادل و هماهنگ نگه داشته می‌شوند. پارچه‌های مخملی، آباژور ابریشمی و فرش‌های ضخیم و مجسمه‌های زیبا، سبک طراحی هالیوودی را مشخص می‌کنند. افزودن پارچه‌های گران قیمت جذابیتی باور نکردنی را به هر خانه می‌دهد که نشان از زرق و برق زندگی تجملی دوران طلایی هالیوود است.

مطالب مرتبط