سبک دکوراسیون تلفیقی چیست؟

سبک دکوراسیون تلفیقی چیست؟

سبک دکوراسیون تلفیقی چیست؟

سبک دکوراسیون تلفیقی چیست؟

سبک دکوراسیون تلفیقی چیست؟

سبک دکوراسیون تلفیقی نوعی طراحی داخلی است که نه مدرن و نه کلاسیک محسوب می‌شود. سبک تلفیقی به داشتن آزادی عمل در دکوراسیون و انتخاب وسایل خانه مشهور می‌باشد و تنها قاعده ای که می توان برای آن تعیین کرد، عدم پیروی از قوانین دست و پاگیر و سخت گیرانه می باشد. در این نوع طراحی شما از سبک‌های مختلف به شکلی تازه استفاده می‌کنید. شما در این سبک می توانید با ترکیب و کنار هم قرار دادن عناصر برتر و برجسته دیگر سبک ها، دکوراسیون مورد پسند خود را ایجاد کنید.

در این سبک ابتکار عمل و خلاقیت حرف اول را می‌زند. کسانی که به دنبال طراحی دکوراسیون خانه خود به سبک تلفیقی و تازه هستند، از تغییر هراسی ندارند. آنها از ایده‌های جدید و نو استقبال می‌کنند. با این تعریف می توان گفت که ترکیب الگوها و بافت های متنوع، استفاده از عناصر چندین سبک دکوراسیون مختلف در یک فضا و استفاده از مبلمان و آثار هنری منحصر به فرد، ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون تلفیقی است. سبک تلفیقی برای افراد مدرنی که می خواهند چیزی نو خلق کنند و برای نشان دادن شجاعت خود و نیز از حرکت کردن به فراتر از حد معمول نگران نیستند، عالی است. سبک تلفیقی ترکیب مناسبی از شرق و غرب، مدرن و کلاسیک، نو و قدیمی، هرج و مرج اما منظم در فضاهای داخل است.

نکات مهم سبک دکوراسیون تلفیقی

بی قاعده بودن سبک دکوراسیون تلفیقی ممکن است باعث به وجود آمدن محیطی ناهماهنگ شود، بنابراین باید نکاتی را رعایت نمایید که در این مقاله این نکات را برای شما شرح خواهیم داد تا بتوانید به بهترین شکل منزل خود را دکوراسیون نمایید:

استفاده از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب

استفاده از عناصر برجسته و چشمگیر در سبک دکوراسیون تلفیقی کاربرد بسیاری دارد. بنابراین بهترین زمینه برای به نمایش گذاشتن آن ها، استفاده از رنگ های خنثی مانند رنگ سفید، خاکستری، سیاه و قهوه ای است.

لازم به دکر است که در این سبک بهتر است از کاغذ دیواری طرح دار استفاده نکنید چراکه اکسسوری ها و وسایل، در دیوارهایی با رنگ خنثی به خوبی دیده می‌شوند.

استفاده از چندین رنگ مشترک در سبک دکوراسیون تلفیقی

در بخش های مختلف خانه در سبک دکوراسیون تلفیقی هماهنگی باید ایجاد نمود. برای این کار بهترین گزینه استفاده از چندین رنگ مشترک در قسمت های مختلف منزل می‌باشد. شما می توانید این رنگ های مشترک را در پارچه ها، تابلوهای هنری و دکوریجات استفاده نمایید و یا در صورت امکان آن‌ها را در طرح ها و الگوهای مختلف به کار ببرید.

بنابراین یک رنگ را به عنوان رنگ غالب و رنگ‌های دیگر را به عنوان رنگ فرعی در وسایل و دکوریجات اتاق‌های خانه استفاده نمایید تا هماهنگی و تناسب در منزل ایجاد شود.

استفاده از بافت مصالح طبیعی در سبک دکوراسیون تلفیقی

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اگر برای دیوارها از رنگ های خنثی استفاده شود فضای خانه بی روح و خشک به نظر خواهد رسید بنابراین بهتر است برای از بین بردن فضای بی روح و خشک از روش های مختلف استفاده نمایید.

یکی از این روش ها استفاده از مصالح طبیعی مانند چوب و فلزات است که بافت موجود در آن ها جلوه ای زیبا و گرم به فضا می‌بخشد و شما می توانید از این مصالح برای کفپوش خانه و پیشخوان آشپزخانه و وسایل و دکوری جات مختلف استفاده نمایید.

استفاده از پارچه ها و طرح های هندسی

سبک تلفیقی به استفاده از پارچه‌های طبیعی و سبک‌های شرقی کلاسیک و همچنین طرح‌های هندسی تمایل بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید از پارچه‌های بدون طرح و ساده به عنوان پرده یا ملحفه استفاده کنید. اگر می‌خواهید حس زندگی در فضای خانه شما جریان داشته باشد و در عین حال از سبک تلفیقی نیز استفاده کنید، می‌توانید چند کوسن روشن، پرده‌های زیبا، فرشی اصیل و یک پارچه مبلی شطرنجی به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید. با این کار هم دکوراسیون خانه شما از سبک تلفیقی پیروی می‌کند و هم ظاهری پرانرژی خواهد داشت.

تعادل و تقارن

ایجاد تعادل و تقارن در سبک طراحی داخلی تلفیقی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و با توجه به اینکه طرح و الگوهای متنوعی در این سبک دیزاین داخلی وجود دارد که باعث می شوند فضای منزل بهم ریخته به نظر برسد از این رو بهتر است شما با رعایت کردن تقارن در انتخاب و چیدمان وسایل این مشکل را تا حدی حل نمایید همچنین در کنار تقارن باید تعادل را نیز در انتخاب عناصر مختلف رعایت نمایید تا زیبایی و جذابیت فضای داخلی منزل بیشتر شود.

به این نکته دقت نمایید که طرح و الگوهای متنوعی که در این سبک وجود دارد، که فضای در هم ریخته ای را به وجود می آورد و شما می توانید با رعایت تقارن در انتخاب و چیدمان وسایل، این مشکل را حل کنید. بنابراین تقارن و تعادل را در چیدمان وسایل و اثاثیه رعایت کنید تا محیطی آرام داشته باشید و زیبایی آن ها را به خوبی درک کنید.

انتخاب یک وسیله به عنوان نقطه کانونی

در سبک طراحی دکوراسیون داخلی تلفیقی یک وسیله بزرگ و زیبا نظیر مبلمان و دکوری جات و … با طرح و رنگ منحصر به فرد را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید تا توجه همه افراد را به سمت خود جلب کند، سپس باقی وسایل و اثاثیه را به صورت زاویه دار به دور آن بچینید، نیازی ندارد که نقطه کانونی با دیگر بخش ها از نظر طرح و رنگ مطابقت و همخوانی داشته باشد.

 

اکسسوری در سبک تلفیقی

هر چیزی که باعث خاص شدن دکوراسیون داخلی منزل شما شود، در این سبک قابل استفاده است. لوازم دکوری مثل قاب های خوشنویسی شده، گلیم و جاجیم، شمعدانی های زیبا، وسایل قدیمی دارای اصالت بهترین گزینه برای تزیین دکوراسیون داخلی شما می‌باشند. سبک تلفیقی این اجازه را به شما میدهد که حتی از فضاهای کوچک منزل نیز لذت ببرید.

مطالب مرتبط