دکوراسیون نشیمن کلاسیک

دکوراسیون نشیمن کلاسیک

دکوراسیون نشیمن کلاسیک
دکوراسیون نشیمن کلاسیک

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کار بسیار مهمی است زیرا پذیرایی اصلی ترین بخش یک خانه محسوی می‌شود. سبک کلاسیک هنوز هم طرفداران با تعصب خود را دارد که پای اعتقادات خود ایستاده اند و به هیچ عنوان حاضر نیستند تن به مد و مدرنیته بدهند. سبک کلاسیک دکوراسیون به جهت قدمت زیادش به عنوان سبک مادر شناخته می‌شود، که در کشور‌های مختلف هویت‌ها و حتی اسامی متفاوتی پذیرفته است. برای مثال کلاسیک در انگلستان با نام ویکتوریا و در فرانسه با نام لویی شناخته می‌شود. برای اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را به سمت یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی ببرید اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از رنگ‌های سرد مانند کرم و سفید و قهوه ای در اتاق نشیمن است.

برای پرده‌ها، کوسن‌ها یا روکش مبلمان‌ها از پارچه‌های طرحدار استفاده نمایید. برای تزیین اتاق از مجسمه‌های سنگی و گچی، تابلو فرش یا تابلوهای نقاشی و آیینه‌های تزیینی و یا آلات موسیقی مانند ویولن و سه تارهای قدیمی استفاده نمایید. قرار دادن وسایل چوبی قدیمی رنگ و رو رفته به شما در رسیدن به یک دکوراسیون کلاسیک کمک می‌نماید، وسایلی مانند میز جلو مبلی قدیمی که پایه‌ها و سطح رنگ و رو رفته یا یک صندوقچه و چمدان قدیمی که دیدن آن بیننده را به سال‌ها قبل می‌برد. اگر امکان تغییر گچ‌بری اتاق را نیز داشته باشید می‌توانید از گچ‌بری‌های با طرح درشت استفاده کنید تا بیش از پیش به دکوراسیون اتاق نشیمن حال و هوای سنتی بدهید.

ویژگی های دکوراسیون اتاق نشیمن کلاسیک

اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل است که طراحی صحیح آن اهمیت زیادی دارد. اتاق نشیمن کانون گرم خانه حساب می‌شود پس مستلزم یک طراحی ایده آل می‌باشد برای استفاده از سبک کلاسیک نیز لازم است که برخی ازویژگی‌های این سبک را بدانید با ماهمراه باشید:

استفاده از مبلمان استیل در سبک کلاسیک

مبل استیل یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان برای استفاده در دکوراسیون به سبک کلاسیک هستند. مبل کلاسیک براساس اصول و قواعد سنتی طراحی و ساخته می‌‌شود و علاوه بر اصالتی که دارد، با زندگی و شرایط امروزی نیز هماهنگ است. کنده‌ کاری و طرح‌‌های زیبا و ظریف از ویژگی‌های مبل کلاسیک هستند.

مبلمان استیل ذات اشرافی دارد، می‌تواند به میزان قابل توجه‌ی شما را به هدف‌تان که داشتن یک دکوراسیون کلاسیک است برساند. بهتر است برای مبلمان و میز مقابلش از یک ست مشخص استفاده نمایید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید و مجبور شدید به طور جداگانه مبلمان و میز را انتخاب کنید به تشابه جنس، رنگ و طرح میز با مبلمان توجه داشته باشید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون نشیمن کلاسیک

زمانی که برای دکوراسیون اتاق نشیمن منزل سبک کلاسیک را انتخاب می‌کنید، گزینه‌های زیادی دارید تا با انتخاب درستی از آن‌ها بتوانید این سبک را وارد خانه نمایید بی شک یکی از اجزای اصلی که باید با حساسیت و دقت بیش تری آن را انتخاب کرد، نوع دیوارپوش می‌باشد. گزینه خوبی که برای دیوار پیشنهاد می‌شود، استفاده از کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری‌های کلاسیک با طرح‌های مختلف و مطابق با سلیقه‌های متفاوت وجود دارد. نکته‌ی حائز اهمیتی در ارتباط با کاغذ دیواری وجود دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر وسایلتان زیاد است برای اینکه از شلوغی اتاق جلوگیری کنید کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و ظریف و نیز با رنگ‌های ملایم انتخاب کنید.

ویترین در سبک کلاسیک

بوفه یا ویترین در خانه‌های ایرانی یکی از وسایل چالش‌برانگیز به حساب می‌آید. بعضی‌ها به شدت طرفدار آن هستند، بعضی‌ها مخالفند و بعضی دیگر برای خریدن یا عدم خرید آن شک دارند. بوفه یا ویترین اغلب برای نگهداری و به نمایش گذاشتن ظروف و اشیاء گران قیمت و زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوفه‌ها هم جنبه‌ی تجملاتی دارند و هم یک وسیله‌ی کاربردی می‌باشند. به طور کلی اگر از آن دسته افراد هستید که طرفدار مینیمالیست و ساده زیستی‌اند، این وسیله برای شما چندان مناسب نیست. اما اگر به تجملات و تزئینات لوکس و پر زرق و برق علاقه دارید، بوفه یا ویترین بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

استفاده از اکسسوری در دکوراسیون نشیمن کلاسیک

سبک کلاسیک یک سبک تجملاتی و اشرافی است. در چنین چیدمانی زیبایی حرف اول را می‌زند و خیلی از المان‌های آن به جای آن که کاربردی باشند تنها مولفه‌ی زیبایی را دارا می‌باشند. اکسسوری ها جزو لوازم ضروری منزل نیستند اما نقش مهمی در دکوراسیون اتاق نشیمن دارند، اکسسوری‌ها جنبه تزیینی دارند.

اکسسور‌هایی مانند مجسمه‌ها، گلدان‌های بزرگ و پایه دار، آباژور، ساعت‌های ایستاده، تابلو فرش‌های قیمتی و خیلی از وسایل و تزیینات گران قیمت دیگری که در چیدمان کلاسیک یافت می‌شوند.

استفاده از المان های قدیمی

استفاده از عتیقه جات و المان‌های قدیمی یک مکمل عالی برای چیدمان کلاسیک شما به حساب می‌آید. دستگاه گرامافون، تلفن قدیمی، صندوقچه قدیمی کنار اتاق پذیرایی که ضمن جای دادن حجم زیادی از وسایلی که هیچ جای مناسبی برایشان پیدا نمی‌کند زیبا و چشم نواز و نوستالژیک هم هست و مهمان‌های شما را به وجد می‌آورد.

لوستر‌های کلاسیک در دکوراسیون اتاق نشیمن

کاربرد لوستر در دکوراسیون تنها به نور پردازی و روشنایی محدود نمی‌شود یک لوستر زیبا به جذابیت دکوراسیون شما اضافه می‌کند لوسترها از تزئینات چشم گیر دکوراسیون به شمار می‌روند. لوسترهای کریستال بزرگ و برازنده طلا، برنج و برنزی اثری هنری در سبک کلاسیک به شمار می‌آیند. با انتخاب یک لوستر کریستال با لامپ‌هایی به شکل اشک و …. می‌توان نقطه‌ای مرکزی در اتاق نشیمن ایجاد کرد. نورهای سقفی نیز نگاه‌های بیشتری را به سمت نور فضا می‌برند. برای اتاق پذیرایی کوچک از لوسترهایی با شاخه‌ها و چراغ‌های کمتر استفاده نمایید.

در واقع لوسترهای کوچکی که فضای کمی را اشغال می‌کند انتخاب مناسبی برای خانه‌های کوچک می‌باشد. اگر ارتفاع سقف پذیرایی شما کم است لوستر‌های بلند و آویز دار را نباید انتخاب کنید. در کنار مبلمان استیل لوسترهای شاخه دار که همه‌ی ابعاد مبلمان را به یک میزان روشن نشان دهد پیشنهاد خوبی است.

رنگ در دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک

برای داشتن یک چیدمان کلاسیک رنگ‌های محدودی در اختیار است رنگ‌هایی که از دیرباز کلاسیک با آن‌ شناخته شده است. این رنگ‌ها به رنگ‌های پخته معروف اند. به عنوان مثال اگر به رنگ سبز علاقه دارید برای استفاده از آن در دکوراسیون کلاسیک خود باید رنگ یشمی را انتخاب کنید این قاعده در رنگ‌های دیگر نیز صادق است برای نمونه پخته رنگ قرمز رنگ زرشکی است یا پخته‌ی رنگ آبی، سورمه ای می‌باشد. در واقع رنگ‌های کلاسیک رنگ‌هایی هستند که درصدی از سیاه، طوسی یا قهوه‌ای داشته باشد. نکته مهم که باید در نظر داشته باشد فضای غالب خانه شماست که باید یک یا نهایتاً دو رنگ ثابت داشته باشد.

پرده ها در دکوراسیون کلاسیک اتاق پذیرایی

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون کلاسیک نشیمن پرده است که به اندازه رنگ دیوارها و مبلمان در دکوراسیون اهمیت دارد و دیده می‌شود. پرده‌ها در انواع جنس، طرح، رنگ و مدل‌های مختلف وجود دارند. با توجه به کاربری ساختمان، سلیقه افراد، میزان نیاز به ورود نور و مدل دکوراسیون می‌توان بهترین مدل را برای خانه انتخاب کرد. پرده‌‌‌ها با توجه به سبک کلاسیک و مجلل طراحی می‌شوند. در دکوراسیون کلاسیک اتاق پذیرایی از پرده‌های بلند استفاده می‌شود پرده‌های کوتاه در سبک کلاسیک استفاده نمی‌شوند.

پرده‌هایی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند آستر و کتیبه دارند. در نظر داشته باشید که استفاده از طرح‌های ساده تر برای پرده‌ها ضمن این که کمتر چشم را خسته می‌کنند کم هزینه تر نیز می‌باشند و می‌توانید زمان بیشتری از آنها استفاده کنید چرا که دیرتر ازمد می‌افتند.

فرش های ایرانی در اتاق پذیرایی

فرش از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون پذیرایی ایرانی است. استفاده از فرش ایرانی در خانه‌های امروزی کار زیاد سختی نیست و با کمی دقت و خلاقیت می‌توان آن را با یکپارچگی و هماهنگی با سایر عناصر دکوراسیون کلاسیک امروزی به کار برد. از دکوراسیون‌های گرم و صمیمی خانه‌های ییلاقی گرفته، تا دکوراسیون ساده و سرد خانه‌های مینیمال شهری، همه و همه ظرفیت پذیرش قالی و گلیم ایرانی را در خود دارند. قالی ایرانی را می‌توان در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق خواب، آشپزخانه‌های ایرانی و راهرو و راه پله‌ها به راحتی استفاده کرد و نگران این نبود که هماهنگی و یکپارچگی چیدمان خانه به هم بخورد. فرش اصیل ایرانی در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

هیچ مولفه ای به خوبی یک فرش با اصالت، فضای ایرانی را به دکوراسیون شما وارد نمی‌کند. برای چیدمان یک اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک فرش‌های ریز بافت با نقشه‌های پر کار انتخاب مناسبی می‌باشد.

آینه کنسول به سبک کلاسیک

هر خانه‌ای هرچقدر کوچک یا بزرگ باشد نیاز به آینه دارد، در بازار دکوراسیون داخلی امروزی، آینه‌ها با میز کنسول‌ همراه هستند تا کاربردی‌تر شوند و زیبایی بیشتری را به خانه شما بیاورند. در گذشته وسایلی که به سبک کلاسیک طراحی می‌شدند اغلب از جنس فلز و یا برنز و چوب بودند ولی امروزه آینه کنسول و اکسسوری‌هایی با جنس فایبرگلاس در بازار موجود می‌باشند که با طرح و نقش و جزئیات به سبک کلاسیک طراحی شده‌اند.

یکی از ویژگی‌هایی که ظاهر کلاسیک و لوکس به آینه کنسول‌ها می‌دهد به کار بردن رنگ‌های طلایی و تکنیک کهنه کاری و ورق طلا بر روی آن‌ها می‌باشد که بافت فایبر گلاس چندلایه این فرصت را به شما می‌دهد که طبق هارمونی فضای خود رنگ آینه کنسول خود را انتخاب نمایید و هیچ گونه محدودیتی نداشته باشید. این نوع قاب آینه‌ها و میز کنسول‌ها پر نقش و با جزئیات ریز بسیارند که می‌توان آن را به نحو احسن در تکنیک قالب‌ریزی و ریخته‌گری پیاده کرد.

مطالب مرتبط