سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی – بخش دوم

سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی – بخش دوم

سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی – بخش دوم

  • سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی - بخش دوم سبک ماوریک یا تک رو

این سبک دکوراسیون، یکی از انواع سبک‌های مدرن است. طراحی آن بصورت نوین، خلاقانه، غیر معمول و بدون قید و بندی انجام می‌شود. در این سبک وسایل و رنگها جوری انتخاب می‌شوند که کاملا با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

  • سبک روستیک

این سبک در فضاهای ویلایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، تلاش بر این است که فضای طبیعت به نحوی به داخل خانه کشیده شود. در حقیقت قصد بر این است که روح طبیعت در خانه و فضا جاری باشد. برای وسایل، گاهی از عناصر طبیعی نیز استفاده می‌شود. مثلا یک کنده درخت به عنوان صندلی.

سبک روستیک سبک زیبا و گرمابخش است. ویژگی اصلی آن سادگی است. در این سبک از معماری ارگانیک و بیودیزیان استفاده می شود. این سبک در فضاهای ویلایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طراحی دکوراسیون پذیرایی و یا داخلی به سبک روستیک، تلاش بر این است که فضای طبیعت به نحوی به داخل خانه کشیده شود. در حقیقت قصد بر این است که روح طبیعت در خانه و فضا جاری باشد.

برای وسایل، گاهی از عناصر طبیعی نیز استفاده می‌شود. مثلا یک کنده درخت به عنوان صندلی. در این سبک برای تزئینات از صنایع دستی چوبی و دست ساز استفاده می شود. دیوارها معمولا از چیدمان سنگی پوشانده می شوند. تناژ رنگ ها شامل رنگ های سرد و نرم است.

  • سبک ایرانی

سبک ایرانی یکی از غنی ترین و کهن ترین سبک ها به شمار می رود. به طور معمول در هر منطقه ای از ایران ویژگی های خاص آن اقوام را نشان می دهد. این سبک را هرکدام ما در خانه‌های تاریخی و قدیمی دیده‌ایم. در مقاله چیدمان مبل و تلوزیون به چند سبک چیدمان اشاره شده است.

استفاده از کاشی‌های رنگی با طراحی ایرانی، استفاده از شیشه‌های کوچک و بزرگ رنگی برای پنجره‌ها، فرش و مخده و پشتی برای نشستن. ظروف مسی، منبت کاری ها، قلم کاری ها، ترمه دوزی ها همگی از نمونه های این سبک هستند.

ادامه مقاله

مطالب مرتبط