سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی – بخش سوم

سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی – بخش سوم

سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی – بخش سوم

  • سبک‌های مهم دکوراسیون داخلی - بخش سومسبک مصری

این سبک را، سبک توصیفی می‌گویند. در سبک مصری از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود. ستون‌های قطور و طرح‌دار، پنجره‌های چوبی مشبک و با رنگ تیره از دیگر خصوصیات این سبک هستند. در دکوراسیون مصری، شاهد طاقچه‌هایی پر از اشیا تزئینی و مجسمه در دل دیوارها روبرو هستیم.

در این سبک به طراحی و کنده کاری روی چوب و لوازم و مبلمان چوبی بسیار اهمیت داده می شود. از لوازم تزئینی که با آب طلا صیقل داده شده اند نیز استفاده می شود. این سبک تا حدودی گران تمام می شود.

  •  سبک ویکتوریایی

در این سبک دیوار به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می‌شود و هر قسمت با کاغد دیواری و یا رنگ متفاوتی پوشانده می‌شود. اغلب رنگهای دو قسمت بالا و پایین در اندکی تضاد با یکدیگر انتخاب می‌شوند.

یکی از اصول اولیه در این سبک، چیدن اشیا و لوازم، بصورت متعادل و متوازن است. همچنین شمع‌دان‌ها و چلچراغ‌های بزرگ شیشه‌ای در سبک ویکتوریایی زیاد استفاده می‌شود که به ابهت و جبروت این نوع طراحی دکوراسیون می‌افزاید.

سبک ویکتوریایی یک سبک اشرافی و لوکس و بسیار گران محسوب می شود. زیرا اساس آن بر تهیه وسایل و مبلمان کلاسیک گرانبها و باکیفیت است. در این سبک هم برای پوشش دیوراها از کاغذ دیواری های خاص و شکیل استفاده می شود. پالت رنگی این سبم بیشتر تناژ قرمز و قهوه ای است.کفپوش ها معمولا پارکت و یا سرامیک های با کیفیت عالی هستند.

  • سبک آرت دکو

این سبک به سبک قرن بیستم معروف است. سبکی پر زرق و برق و شیک محسوب می شود. فرم این سبک از مایه‌های هنر نوین نشات گرفته که از طبیعت، آفتاب، گل و گیاه الهام می‌گیرد.

این فرم‌های طبیعی اغلب در سبک آرت دکو با گوشه‌هایی شکسته یا هندسی طراحی و ساخته می‌شوند. از فرم منحنی نیز در این سبک استفاده می‌شود. کاربرد وسایل تزئینی براق و اشکال هندسی و رنگ های خنثی از شاخصه های آن محسوب می شوندو کفپوش خانه معمولا سنگ مرمر و سرامیک است. پیشنهاد می شود درباره انواع مصنوعات چوبی بخوانید.

  •  سبک باروک

این سبک از ایتالیا شروع شد و در زمان کوتاهی، بیش از نیمی از اروپا را نیز به زیر پوشش خود درآورد. این سبک عبارت است از معماری کلاسیک بی ساختار و دارای تزئینات زیاد و عجیب و غریب. در حقیقت این سبک در تقابل با سکون سبک کلاسیک و دارای روحی سیال و پر از حرکت و جنبش است. جهت مشاهده  و خرید انواع ملبمان چستر ایتالیایی میتوانید به دسته “مبل چستر ایتالیایی” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط