نکات مهم طراحی اتاق کار در منزل – بخش دوم

نکات مهم طراحی اتاق کار در منزل – بخش دوم

نکات مهم طراحی اتاق کار در منزل

نکات مهم طراحی اتاق کار در منزل - بخش دوماستفاده رنگ های زیبا و جذاب

تاثیر رنگ بر روحیات و احساسات افراد باعث شده است تا بخش مهمی از طراحی دکوراسیون محیط کار و یا منزل به انتخاب رنگ اختصاص داده شود. برای دکوراسیون اتاق کار در منزل سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده نمایید که از خستگی و دلزدگی جلوگیری کنند. به عنوان مثال از رنگ‌های خیلی گرو و رنگ‌های خیلی سرد به مقدار کم استفاده نمایید. به عنوان مثال در فضاهای کوچک و سبک‌های مدرن و مینیمال را با ترکیب رنگ‌های روشن مانند سفید و آبی کمرنگ و رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

قرمز رنگ قدرتمندی می‌باشد که موجب بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون می‌شود، تحقیقات نشان داده‌اند که می‌تواند به افزایش بازده افرادی که با جزئیات بسیار سر و کار دارند و کارشان دقت بالایی می‌خواهد کمک نماید. آبی آرامش‌بخش است و به برقراری ارتباط، اطمینان، افزایش بازدهی و همچنین به باز شدن ذهن افراد کمک می‌کند. طبق نتایج این مطالعه رنگ آبی در محیط کار برای اتاق‌هایی بهتر است که از آن‌ها برای بحث و ایده‌پردازی استفاده می‌کنند.

میز و صندلی در طراحی اتاق کار در منزل

بعد از انتخاب یک اتاق مناسب باید یک میز و صندلی استاندارد با توجه به نوع فعالیت خود انتخاب نمایید. عرض میز را باید به گونه ای در نظر بگیرید که وسایل شما کامل و مرتب روی آن قرار بگیرند، علاوه بر این باید ارتفاع مناسبی داشته باشد که به گردن شما آسیب وارد نکند. استاندارد میز کار بین ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر از سطح زمین می‌باشد. شما با کمی هزینه بیشتر می‌توانید میزی تهیه نمایید که ارتفاع قابل تنظیم داشته باشد و برای تمام سنین و افراد با شرایط جسمی مختلف متناسب باشد.

برای انتخاب صندلی نیز باید دقت داشته باشید که صندلی علاوه بر زیبایی باید مناسب با ساختار بدن فرد و راحت باشد. استفاده از صندلی نامناسب ممکن است در طولانی مدت باعث اثرگذاری منفی بر گردن و شانه‌های شما شود.

ایجاد فضای ملاقات

ایجاد فضای ملاقات در یک اتاق کار در منزل با توجه به نوع کسب و کار و فعالیتی که دارید در بعضی از مواقع ممکن است نیاز به ملاقات افراد و مشتریان وجود داشته باشد. در نتیجه باید بخشی از اتاق را به میز و صندلی و مبلمان مناسب برای ملاقات با مشتریان و افراد اختصاص داد. سعی کنید از مبلمان اداری با ابعاد کوچک و تعداد کم برای این منظور استفاده نمایید تا باعث شلوغ شدن دفتر کار شما نشود.

اکسسوری های جذاب برای اتاق کار در منزل

در دکوراسیون داخلی اتاق کار در منزل از اکسسوری‌های جذاب استفاده کنید تا محل کار شما جذاب و زیبا به نظر آید. اکسسوری‌ها را با توجه به نیاز و سلیقه خود تهیه نمایید. اکسسوری‌های اداری بسیار زیاد هستند و در طراحی آنها از سبک‌های مدرن، کلاسیک و فانتزی استفاده می‌کنند، شما می‌توانید فضایی مرتب و در عین حال زیبا را در طراحی اتاق کار خود در منزل به وجود بیاورید.

نصب تابلوهای هنری زیبا و الهام‌بخش نیز می‌تواند روحی تازه به اتاق کار شما هدیه بدهد.

 

نور پردازی اتاق کار

وجود نور کافی در محل کار یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون اتاق کار در منزل است که نباید فراموش شود. سعی کنید اتاق هایی را به عنوان دفتر کار در نظر داشته باشید که دارای پنجره و نور طبیعی باشند، در صورتی که از نور طبیعی در اتاق کار محروم هستید از نورهای سفید و زرد در کنار هم استفاده نمایید تا از خستگی و آسیب به چشم جلوگیری شود. استفاده از لوستر جذاب همچنین می‌تواند جلوه خوبی را در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار در منزل ایجاد کند.

مطالب مرتبط