سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی چیست؟ ویژگی های این سبک – بخش دوم

سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی چیست؟ ویژگی های این سبک – بخش دوم

سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی چیست؟ ویژگی های این سبک

 

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، آن چه که در دکوراسیون داخلی ایتالیایی توجه ویژای به آن می‌شود، استفاده از ایده‌های مجلل و لوکس می‌باشد.برخی از ویژگی‌های این سبک از دکوراسیون را برای شما خواهیم گفت:

رنگ در دکوراسیون داخلی به سبک ایتالیایی

رنگ طلایی یکی از عناصر پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه ایتالیایی است. چه نوع سنتی و چه نوع مدن آن با ابزار و وسایلی که با منبت کاری‌های طلایی دارند سر و کار دارد و حتی گچ بری‌های طراحی در هر دو نوع معماری ایتالیایی و بیشتر نوع سنتی بسته به فضای خانه استفاده می‌شود. ترکیب آن با  رنگ سفید یکی از رنگ‌های تجملی و اشرافی است که بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می‌رسد. استفاده از این ترکیب در طراحی ایتالیایی بیش از سایر سبک‌ها کاربرد دارد.

این ترکیب رنگ هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک محبوب است. رنگ سفید و طلایی در گچبری دیوارها، قاب آینه‌ها منبت کاری مبلمان، مابین کاشی‌ها و کفپوش‌ها به چشم می‌خورد. علاوه بر رنگ طلایی در معماری ایتالیایی مدرن رنگ‌های سیاه و سفید هم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته زمانی که از رنگ طلایی استفاده نشده باشد.

مبلمان

میلمان در طراحی دکوراسیون داخلی نقش زیادی دارد. در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک از مبلمان، وسایل تزئینی و قاب عکس‌هایی که روکش طلا در آن‌ها به کار رفته است استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت استفاده از رنگ طلایی در طراحی سبک ایتالیایی زیاد به چشم می‌خورد و همین امر کمک شایانی به لوکس بودن فضا دارد. استفاده از مبلمان مجلل و با کیفیتی که در طراحی آن‌ها از منبت کاری استفاده شده است نیز از دیگر اجزاء دکوراسیون ایتالیایی می‌باشد. از دیگر مواردی که در طراحی سبک ایتالیایی به چشم می‌خورد، وجود پنجره‌های قوسی شکل و در کنار آن استفاده از انواع مدل پرده‌های زیبا و مجلل می‌باشد.

استفاده از مبلمان و سایر المان‌های ساده و با کیفیت، در کنار لوسترهای کریستالی و استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند در اجرای سبک دکوراسیون داخلی مدرن به شما یاری کند. اگرچه سبک ایتالیایی مدرن از سادگی بیش تری نسبت به سبک کلاسیک آن برخوردار می‌باشد، اما با این حال از اکسسوری‌های براق و چشم نواز در این سبک طراحی استفاده می‌گردد.

تأثیر نور پردازی در دکوراسیون داخلی ایتالیایی

در دکوراسیون داخلی به سبک ایتالیایی شما هیچ گاه کم و کاستی را مشاهده نمی‌کنید. از آنجایی که سبک کلاسیک قدری با تم رنگی تیره همراه است شاید نور پردازی بیشتری به نسبت سایر سبک ها برای این نوع طراحی نیاز باشد و این مهم را با استفاده از لوسترهای بلوری و آباژورهای دکوری عموما دیزاینرها به انجام می‌رسانند. این سبک در تمام پارامترها از دیگران پیشی گرفته است و یک ایده پردازی لاکچری را فراهم آورده است چرا که  تمام دکوری‌ها با تم‌های رنگی طلایی به شکل بی بدیلی به رخ کشیده می‌شوند. حتی رگ‌های از رنگ طلای را شما می‌توانید در سنگ‌های به کار گرفته شده در دکوراسیون داخلی منزل می‌توانید مشاهده کنید.

رنگ طلایی با آینه‌های به کار گرفته شده در فضا قدری نیاز به نور پردازی‌های نقطه ای و سقفی را کاهش می‌دهد و همین امر بهره گرفتن از لوسترهای بلوری بزرگ را زیبا تر جلوه می‌دهد. دریک کلام باید بگویم نور پردازی‌های که به صورت مخفی داخل سقف صورت می‌گیرد در دکوراسیون کلاسیک به سبک ایتالیایی جایی ندارد و تنها گزینه ایده ال برای سبک مدرن به شمار می‌آید.

 

مطالب مرتبط