دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن – بخش اول

دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن – بخش اول

دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن

دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن - بخش اول

خانه، واژه‌ای است که شنیدنش آرامش خاصی به همه می‌دهد، دکوراسیون داخلی منزل کوچک و مدرن به این دلیل اهمیت دارد که قرار است ایده‌هایی برای زیباسازی و رفاه بیشتر این مامن امن به ما پیشنهاد دهد. شما قصد دارید تا جایی که ممکن است، از همه فضای خانه خود استفاده نمایید که البته حق دارید. چون فضای خانه شما باید راحتی و آسایش را فراهم کند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نباید در خانه ی خود احساس خفگی ایجاد کنید.

همچنین می‌خواهید خانه ی خود را با وسایل کاربردی و تزئینی پر کنید، امادر طراحی دکوراسیون خانه های کوچک توجه به استفاده حداکثری از فضای موجود از اهمیت بالایی برخوردار است. در خانه های کوچک هیچ توجیه قابل قبولی برای به وجود آمدن پرتی نیست. چرا که این بهم ریختگی دقیقا آرامش و آسایش شما را می‌گیرد و تاثیر منفی روی ساکنان خانه بوجود می‌آورد.

نکات مهم دکوراسیون منازل کوچک

برای داشتن دکوراسیون منازل کوچک لازم است که نکاتی را رعایت کنید که ما در زیر مهم‌ترین آن‌ها را برای شما خواهیم گفت.

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منازل کوچک

انعکاسی که آینه ایجاد می‌کند موجب می‌شود خانه بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این، آینه تاثیر بسیاری در نورپردازی منزل نیز دارد. بنابراین برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک تا می‌توانید از آینه استفاده کنید. مثلا یک آینه بزرگ در راهروی ورودی به دیوار بزنید یا از آینه‌های کوچک طرح‌دار به عنوان دکوری استفاده کنید یا یک دیوار را با آینه تراش تزیین کنید. نقش آینه‌ها این است که می‌توانند کمک کنند تا با بازتاب نور در فضا از چند برابر آن استفاده نمایید. آینه‌ها همچنین می‌توانند به بزرگ تر شدن فضا کمک کنند و فضا را بازتر جلوه دهند.

اگر در فضای خود امکان نصب کردن یک آینه بزرگ روی دیوار را دارید، حتما این کار انجام دهید. اگر دیواری خالی برای نصب آینه بزرگ ندارید، می‌توانید آینه‌ها را بر روی درب کمد دیواری، و یا اینکه اندازه‌های کوچک تر آن را با اشکال زیبا تنها در بخش‌هایی از خانه نصب کنید.

پرده را بالاتر نصب کنید!

یکی از مهم‌ترین رازها و نکات دکوراسیون خانه کوچک این است که هرچه پرده را به سقف نزدیک‌تر بزنید، سقف خانه بلندتر به نظر می‌رسد. این نکته مهم را هنگام خرید پرده اتاق پذیرایی و یا نصب پرده در نظر داشته باشید. چرا که بزرگتر نشان دادن اتاق پذیرایی که جای پرترددتری نسبت به سایر نقاط خانه است، بسیار پراهمیت است.

 

مطالب مرتبط