سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟ – بخش اول

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟ – بخش اول

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟ - بخش اولالهام از طبیعت دریا و ساحل، فضایی با طراوت، آرامش بخش و مهیج در فضای خانه از ویژگی‌های مهم در سبک دکوراسیون داخلی ساحلی می‌باشد. همان طور که از نام این سبک پیدا است، در سبک دکوراسیون ساحلی از ویژگی‌ها و عناصر موجود در ساحل و دریا در چیدمان و دیزاین خانه استفاده می‌شود تا آرامش به فضای داخلی انتقال داده شود. این سبک جذاب به زیبایی خورشیدِ ساحل و دریا را به محیط انتقال می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک فراوانی نور طبیعی در فضای خانه است.

رنگ فیروزه ای، رنگ سبز کله غازی و رنگ‌های خانواده آبی در کنار نور طبیعی و مصالح و مواد ارگانیک، اغلب فضای داخلی خانه‌هایی به سبک دکوراسیون ساحلی را تشکیل خواهند داد. البته در این سبک برای زیبایی بیشتر از صدف، طناب و دیگر عناصر دریایی به عنوان اکسسوری‌ها نیز استفاده می‌کنند. این سبک برای افرادی مناسب می‌باشد که از قدم زدن روی شن‌های گرم ساحل و گوش دادن به صدای امواج دریا لذت می‌برند.

سبک دکوراسیون ساحلی را چگونه وارد خانه خود کنیم؟

برای این که یک دکوراسیون ساحلی مطابق با سلیقه خود داشته باشید باید ابتدا باید یک تم ساحلی در ذهن خود طراحی نمایید و سپس برای پیاده سازی آن کارهای مربوط به آن و لوازم مورد نیاز به آن را انجام دهید. منظور از تم ساحلی وجود یک رنگ یا سازه‌های خاصی می‌باشد که معمولاً در خانه‌های ساحلی و ویلاهای کنار دریا وجود دارند.

انواع سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

سبک دکوراسیون ساحلی دارای انواع مختلفی است که همه آن‌ها در دارا بودن رنگ‌های دوست داشتنیِ اقیانوسی، رنگ سفید، ترکیبی از پارچه‌ها و مواد طبیعی و نور فراوان در فضای داخلی خانه، مشترک هستند.

سبک طراحی داخلی ساحلی مدیترانه ای

سبک دکوراسیون ساحلی مدیترانه ای همانطور که از نام سبک آن مشخص است، عناصر مربوط به دریا، خورشید و پوشش گیاهی را در طراحی داخلی خود دارد. این سبک فضای صلح و آرامش را ایجاد می‌نماید. ترتیب خانه و آپارتمان در سبک طراحی داخلی مدیترانه ای در اروپای غربی و نزدیک خاور میانه:یونان، ایتالیا، ترکیه، مصر و کشورهای دیگر رایج می‌باشد. از ویژگی‌های اصلی این سبک می‌توان به استفاده از رنگ روشن، چوب‌های مستحکم، فلز و آهن سیاه و دکوریجات و لوازم حکاکی شده در محیط خانه اشاره نمود.

سبک دکوراسیون ساحلی مدیترانه ای برای مبلمان دست ساز بسیار مناسب می‌باشد که اغلب اوقات از بلوط یا کاج خلیج ساخته می‌شوند. بسیاری از افراد از تم رنگی مدیترانه ویژه برای رنگ کردن مبلمان با توجه به این سبک استفاده می‌کنند اما پالت رنگ در کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد.

 

مطالب مرتبط