سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟ – بخش دوم

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟ – بخش دوم

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

 

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟ - بخش دومسبک طراحی داخلی ساحلی آمریکایی

سبک دکوراسیون ساحلی آمریکایی با آرامش و راحتی خاصی نرکیب شده است. به همین دلیل این سبک، از سبک‌های معروف آمریکا به حساب می‌آید. این سبک به سرعت در حال رشد و گسترش در شاخه‌های دیگر و زیر مجموعه‌های سبک ساحلی مانند: سبک معاصر ساحلی، سبک کلبه ساحلی و بسیاری دیگر است. علی رقم تفاوت‌ها و تنوع‌هایی که در هر یک از این زیر سبک ها شاهد هستیم، اصل و اساس سبک ساحلی در همه آن‌ها و اجزا و المان‌ها رعایت می‌شود.

از ویژگی‌های اصلی این سبک می‌توان به فراوانی نور طبیعی در فضا، استفاده از رنگ سفید با طیف گرم، استفاده از رنگ‌های اقیانوسی، استفاده از مبلمان راحتی و دکوریجات دریایی اشاره نمود. به یاد داشته باشید که دکوراسیون ساحلی آمریکایی نوعی از سبک مدرن و معاصر است که به علت محبوب بودن و مناسب بودن برای خانه‌های امروزی، طرفداران زیادی دارد.

سبک طراحی داخلی ساحلی جزایر استوایی

سبک دکوراسیون ساحلی جزایر استوایی در جزایر هاوایی و بسیاری دیگر از نقاط اقیانوس پهناور آرام، این سبک به سرعت در حال گسترش در کل جهان نیز می‌باشد. این سبک ساحلی استوایی و یا سبک جزیره ای، رنگ‌ها و سنت‌ها و باورهای مردمان بومی منطقه خود را منعکس می‌کند.

همچنین این سبک به روشنایی، المان‌های طبیعی، بافت‌ها و الگوهای استوایی، درختان ساج طبیعی و دیگر درختان و دکوراسیون دریایی خود معروف می‌باشد.

ویژگی های سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

سبک دکوراسیون داخلی ساحلی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی و جذابی در استفاده از رنگ و … است که در ادامه این مطلب از خشت بنا با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید:

نور طبیعی در سبک دکوراسیون ساحلی

نور طبیعی نقش بسیار مهمی در سبک دکوراسیون ساحلی دارد. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که هیچ منبع نوری مانند نور خورشید نمی‌تواند فضای دلباز و گرمی را در فضای خانه شما به وجود آورد. بنابراین درها و پنجره‌های بزرگ شیشه ای بهترین گزینه برای ورود این عامل به محیط منزل شما می‌باشند. همچنین اگر نیاز به نصب پرده برای درب و یا پنجره خود دارید، از پرده‌های روشن و نازک استفاده نماید بهتر می‌باشد و از ورود نور نیز جلوگیری نمی‌شود.

رنگ های خنثی و اقیانوسی مناسب برای سبک دکوراسیون ساحلی

یکی از مهم ترین جنبه‌های سبک دکوراسیون ساحلی، ایجاد حس آرامش در فضای داخلی منزل شما می‌باشد. بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد حس آرامش در منازل شما استفاده از رنگ‌های خنثی به عنوان رنگ غالب در این سبک دکوراسیون می‌شود.. همچنین بهتر است بدانید که بهترین و مناسب ترین رنگ برای حس آرامش رنگ سفید می‌باشد و برای جلوگیری از به وجود آمدن فضایی سرد و خشک، از چند رنگ خنثی دیگر مثل خاکستری و قهوه ای در کنار آن استفاده می‌شود.

در مرحله بعدی برای چیدمان وسایل و برای ایجاد تعادل در فضای خانه آن‌ها را با الهام از رنگ‌های موجود در اقیانوس و سواحل مانند مرجانی، سبز کله غازی، مرد کبود، آبی روشن، فیروزه ای و شنی را انتخاب می‌نمایند تا محیط جذاب تر شود.

طرح و نقش های متنوع

در این دکوراسیون برای ایجاد جذابیت و زیبایی ظاهری از الگوها و نقش‌های مختلفی در فضای خانه استفاده می‌نمایند یکی از راه‌های مناسب برای این کار که جلوه ساحلی نیز دارند، از فرش‌هایی با طرح بافتنی، وسایل چوبی و کوزه‌های سفالی در چیدمان خانه از جمله وسایلی هستند که در این سبک مورد استتفاده قرار می‌گیرند. بر روی مبل، کوسن و پتو مخملی با طرح‌های متنوع قرار دهید تا جلوه زیباتری داشته باشند.

 مبلمان راحتی برای سبک دکوراسیون ساحلی

 مبلمان راحتی برای سبک دکوراسیون ساحلی برای حفظ آرامش موجود در این سبک استفاده نمایید. همچنین بهتر است مبلمان راحتی از مواد و مصالحی ساخته شوند که تداعی کننده ساحل و دریا باشد. بنابراین مبلمان و وسایلی که از پارچه‌های طبیعی و مصالح ارگانیک مانند حصیر و چوب خیزران ساخته می‌شوند، بهترین گزینه برای این سبک می‌باشند.

دکوری های دریایی در سبک دکوراسیون

در سبک دکوراسیون ساحلی معاصر و امروزی از وسایل دکوری و اکسسوری کمتری استفاده می‌شود. مناسب ترین دکوری‌ها در این سبک وسایلی می‌باشند که حال و هوای ساحل و دریا را در فضای خانه ایجاد نمایند. بنابراین می‌توانید از فانوس دریایی، ستاره دریایی، مرجان‌های مصنوعی، تابلو‌هایی با عکس‌های ساحل و دریا و دیگر دکوری‌هایی که ساحل و دریا را در ذهن شما تدائی می‌کنند در طراحی منزل خود استفاده نما یید.

همچنین سعی کنید که برای حفظ فضای معاصر و امروزی این سبک از تعدادی اکسسوری مدرن و ترند شده در کنار دکوریجات ساحلی استفاده نمایید.

 

چیدمان وسایل

چیدمان وسایل در این نوع از سبک دکوراسیون بسیار ساده و راحت می‌باشد و خانه ای که دارای این سبک است، فضایی با حس و حال مدرن و امروزی دارد. بنابراین با در نظر گرفتن کارایی هر یک از مبلمان و وسایل، یکی از وسایل یا مبلمان را به عنوان نقطه کانونی در نظر داشته باشید و دیگر وسایل را به نحوی به دور آن بچینید تا در رفت و آمد شما مشکلی ایجاد نشود.

مطالب مرتبط