سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ – بخش اول

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ – بخش اول

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ - بخش اولدر تعریف کلی می توان رترو رو یک مدل از طراحی دکوراسیون داخلی است که با استفاده از وسایل یک دوره زمانی خاص که مطابق با زمان حال برروز شده اند و الویت و شاخصه اصلی آن استفاده از رنگ های زنده در طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد. طراحی داخلی به سبک رترو امروزه بسیار پرکاربرد شده است. این سبک تقریبا مدرن می‌باشد اما در چیدمان از لوازم و ابزاری که در دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ به کار می‌بردند الهام گرفته شده است. در واقع کلمه رترو به معنی بازگشت به گذشته اشاره می‌کند

. در دکوراسیون داخلی امروزی که از این سبک استفاده می‌کنند از ابزار و لوازمی که در آن بازه زمانی استفاده می‌شد در کنار سبک مدرن امروزی استفاده می‌کنند. سبک رترو به دلیل خنثی کردن سادگی طرح مدرن و ایجاد تنوع در آن ایجاد شده است.

تلفیق چندین سبک طراحی داخلی در رترو

سبک رترو تلفیقی از چندین سبک از طراحی دکوراسیون داخی می‌باشد این سبک محدود به منطقه خاصی نیست. این سبک روی مبلمان تاکید زیادی دارد و مبلمان به کار رفته در آن دارای ساختار مدرن و به روز هستند، ای مبلمان‌ها در نوع خود مانند عنصری محوری عمل می‌نمایند.  در این سبک از طراحی و دکوراسیون داخلی از رنگ‌های تند و براق استفاده می‌شود. رنگ های تند و روشن در حجم زیاد و رنگ های ملایم برای جلوه بیشتر رنگ‌های اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سبک تلفیقی از چندین سبک طراحی و دکوراسیون داخلی است و محدود به مناطق خاصی نیست.

همچنین این سبک شهری بر روی مبلمان تاکید ویژه ای دارد و مبلمان به کار رفته در آن دارای ساختاری مدرن و به روز است که در نوع خود، مانند عنصری محوری عمل می کند. رنگ‌های تند در مبلمان، نقش های مدرن و طرح‌های غیر کلاسیک نقاشی های دیواری و رنگ‌ آمیزی دیوارها و کف نیز کاربرد دارند. سبک روترو سبکی برای پویایی و سرزندگی در کورراسیون داخلی می‌باشد. در ادامه به ویژگی های این سبک می‌پردازیم با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ برای طراحی داخلی

بیشتر ایده های طراحی دکوراسیون رترو با رنگ های تند، نقوش پیچیده و طراحی کلی می‌باشند و نمی‌توان آن‌ها را ندیده گرفت. اگر چه این رنگ‌های سرزنده و غنی شاید برای هر اتاق نشیمن مناسب نباشد اما اگر به درستی اجرا شود حسی طبیعی و شهری را در فضا ایجاد می‌نمایند. مهمترین و ساده‌ترین کاری که باید برای استفاده از سبک رترو باید انجام داد استفاده از رنگ های رایج در آن سال‌ها می‌باشد.

از جمله این رنگ ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از رنگ‌های متضاد مانند: قرمز و سفید، مشکی و سفید، زرد و مشکی
  • استفاده از رنگ‌های تند و روشن مانند: نارنجی روشن، آبی و سیر، زرد، بنفش، صورتی
  • استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی مانند: طوسی، آبی-خاکستری، صورتی و بنفش روشن
  • استفاده از رنگ‌هایی با تناژ قهوه‌ای
  • یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها رنگ سبز روشن می‌باشد.

 

مطالب مرتبط