سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ – بخش دوم

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ – بخش دوم

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ - بخش دومبیشتر ایده های طراحی دکوراسیون رترو با رنگ های تند، نقوش پیچیده و طراحی کلی می‌باشند و نمی‌توان آن‌ها را ندیده گرفت. اگر چه این رنگ‌های سرزنده و غنی شاید برای هر اتاق نشیمن مناسب نباشد اما اگر به درستی اجرا شود حسی طبیعی و شهری را در فضا ایجاد می‌نمایند. مهمترین و ساده‌ترین کاری که باید برای استفاده از سبک رترو باید انجام داد استفاده از رنگ های رایج در آن سال‌ها می‌باشد.

از جمله این رنگ ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از رنگ‌های متضاد مانند: قرمز و سفید، مشکی و سفید، زرد و مشکی
  • استفاده از رنگ‌های تند و روشن مانند: نارنجی روشن، آبی و سیر، زرد، بنفش، صورتی
  • استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی مانند: طوسی، آبی-خاکستری، صورتی و بنفش روشن
  • استفاده از رنگ‌هایی با تناژ قهوه‌ای
  • یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها رنگ سبز روشن می‌باشد.

لوازم استفاده شده در سبک رترو

از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی سبک رترو باید رعایت کنید توجه داشتن به جنس لوازم و اجناسی می‌باشد که در طراحی دکوراسیون به کار می‌برید. در این سبک اغلب از کفپوش ‌های سنگی و چوبی استفاده می‌کنند و در کنار آن‌ها مجسمه های پلی استر و گچی و  لوازم پارچه‌ای از جنس مخمل استفاده می‌شود. امروزه با توجه به تلفیق سبک مدرن و کلاسیک اواخر دهه ۹۰، از تایل‌های وینیل، کاغذ دیواری طرح‌دار، کفپوش سرامیکی هم مورد استفاذه قرار می‌گیرد. در این سبک از طرح‌هایی مانند چهارخانه، راه راه و یا شطرنجی باری دکور به کار می‌برند.

مصالح استفاده شده در سبک رترو

سبک رترو طیف متنوعی از تکنیک های دکوراتیو را در کنار بافت ها و مصالح به ما عرضه می کند از جمله  این تکنیک ها می‌توان به کفپوش هارد وود، مرمر، گچ کاری، روکش های مخمل و … در دهع ۵۰ تا ۷۰ مصالح جدیدی معرفی شدند که از جمله ان‌ها منسوجات مصنوعی، پلاستیک و وینیل بود. جای تعجب ندارد که یک فضای داخلی با منسوجات مصنوعی، عناصر دکوراتیو پلاستیکی و روکش های پلی استر به عنوان یک فضای مدرن و شیک شناخته شدند.

 

مطالب مرتبط