سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ – بخش سوم

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ – بخش سوم

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ – بخش سوم

سبک رترو در طراحی داخلی چیست؟ - بخش سوممبلمان استفاده شده در سبک رترو

مبلمان از اصلی‌ترین جزء یک دکوراسیون به سبک رترو می‌باشد. در این سبک از طراحی دکوراسیون مبلمان و لوازم چوبی باید به نوعی انتخاب شوند که مرکز توجه باشند. کاناپه‌هایی که در این سبک از دکوراسیون قرار می‌گیرند باید عریض و در عین حال کشیده باشند. همچنین استفاده از کوسن‌هایی با رنگ‌های متفاوت می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد. مبلمان از انواع، رنگ ها و مجموعه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد تا جای خود را در یک فضای داخلی با سبک رترو بیابد.

معمولا در کنار آن از عسلی با طرح و سبکی اصیل به کار برده می‌شود. همچنین گزینه‌هایی مانند کتابخانه با قفسه‌های کشیده و بلند، چهارپایه‌های بلند، صندلی تکی نیز به کار می‌رود. همچنین استفاده از میز غذاخوری به سبک سنتی و قدیمی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای پیش بردن این سبک باشد.

نورپردازی مناسب

از مهمترین نکاتی که برای دکوراسیون داخلی به سبک رترو باید در نظر داشته باشید نورپردازی می‌باشد. نورپردازی در هر سبکی، در حد به سزایی می‌تواند معرف آن سبک به کار برده شده باشد. در سبک رترو از لامپ‌ها و چراغ‌های زمینی استفاده می‌کنند، در این سبک گزینه‌هایی مانند آباژور بسیار مناسب و پرکاربرد می‌باشند.

همچنین از لامپ‌های ریسه‌ای نیز در این سبک به کار می‌برند. سهم زیادی از نورپردازی این سبک به نور زرد اختصاص داده شده است این رنگ در کنار رنگ های تند موجود در فضا ترکیب زیبایی را به وجو می‌آورد. در سبک رترو المان های نورپردازی دارای جایگاه ویژه ای می‌باشند و نه تنها نقش کاربردی خود را ایفا می‌کنند، بلکه به عنوان عنصر دکوراتیو نیز به خوبی می درخشند و جلوه زیبایی را به محیط می‌بخشند.

 

اکسسوری‌های متنوع و زیبا

در این سبک بر خلاف سبک مینیمال که می‌توان اکسسوری‌های محدودی را به کار برد می‌توان از اکسسوری های متنوع و زیادی استفاده نمود. استفاده از گلدان‌ها و قاب عکس‌های متنوع در این سبک زیاد به چشم می‌خورد. استفاده از مجسمه‌ها نیز در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارد. در صورتی که می‌خواهید از صندلی تکی استفاده نمایید، بهترین گزینه‌ها صندلی‌هایی هستند که شبیه چهار پایه هستند. برای انتخاب پرده نیز گزینه مناسب پرده‌های ریشه دار می‌باشند.

مطالب مرتبط