خرید مبلمان فرانسوی و ویژگی های مبل فرانسوی – بخش دوم

خرید مبلمان فرانسوی و ویژگی های مبل فرانسوی – بخش دوم

خرید مبلمان فرانسوی و ویژگی های مبل فرانسوی – بخش دوم

خرید مبلمان فرانسوی و ویژگی های مبل فرانسوی - بخش دوم

ویژگی‌های مبل استیل فرانسوی

در حالت کلی در سبک دکوراسیون فرانسوی رنگ سفید در ترکیب با رنگ‌های ملایمی چون خاکستری، آبی روشن و بژ دیده می‌شود. این خصوصیات را در مبلمان استیل فرانسوی نیز می‌توان یافت. اکثر مبل‌های استیل فرانسوی دارای پارچه مبل به رنگ سفید یا رنگ های خنثی هستند. معمولا طرح هایی هم که در این سبک از مبلمان به کار می‌رود دارای رنگ‌ها و طرح‌های بسیار ملایم است. منبت کاری‌های بخش های چوبی آن ساده و ظریف هستند و در کل با یک مبلمان کاملا ظریف، جمع و جور و زیبا مواجه هستیم که با مبل‌های تجملاتی سبک باروک کاملا متفاوت هستند. از این سبک مبلمان فرانسوی می‌توان در سالن‌های کوچک نیز استفاده کرد. مبل‌های کلاسیک فرانسوی سبک هستند و به راحتی می‌توان آنها را جابه جا کرد. رنگ روشن آن نیز به دلبازتر شدن فضا کمک بسیاری می‌کند.

شکل ظاهری مبلمان فرانسوی

پستی مبل‌های فرانسوی اغلب صاف و بدون انحنا است و برخی از مدل‌ها نیز دارای پشتی‌های  کلاسیک توری هستند.  معمولا چوبی که برای ساخت مبلمان فرانسوی از آن استفاده می‌شود بسیار مرغوب و با کیفیت و همچنین به رنگ‌های تیره به ویژه قهوه‌ای سوخته است. پایه های این سبک مبلمان نیز دارای انحنا است و در کل انحنا و قوس‌های ملایم در مبلمان فرانسوی بسیار دیده می‌شود. مبل‌های فرانسوی مدرن نیز همچنان این ویژگی‌ها را حفظ کرده اند.

قیمت مبل فرانسوی چقدر است

در ایران نیز مبلمان سبک فرانسوی در بسیاری از کارگاه‌های تولیدی ساخته می شود. کیفیت مبلمان ارائه شده در این سبک متفاوت و در نتیجه قیمت ها نیز به تناسب متریال به کار رفته در ساخت مبلمان متنوع است. در واقع مبل‌های استیل به سبک فرانسه که از چوب‌های با کیفیت و پارچه‌های مرغوب تهیه می‌شوند قیمت بالایی دارند این مسئله در مورد مبل‌های کلاسیک سبک فرانسوی نیز صادق است اما گاهی مبلمان با متریال نامرغوب چینی تهیه می‌شود و یا منبت کاری‌ها به کمک دستگاه های CNC انجام می‌گیرد که به تناسب قیمت ارزان‌تری هم دارند. اما مبلمان سبک فرانسوی که منبت کاری‌های آن با دست انجام شده و از پارچه‌های بسیار مرغوب تهیه شده باشند قیمت بالایی دارند.

حتما شنیده‌اید که می‌گویند هیچ گرانی بی دلیل و هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. بنابراین مقایسه قیمت ها کار صحیحی نیست و باید به جای قیمت به مقایسه کیفیت‌ها پرداخت تا بتوان یک مبل فرانسوی مرغوب را تهیه کرد.

مبل فرانسوی برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است

مبلمان فرانسوی اصولا بر اساس فاکتورهای سبک کلاسیک طراحی می‌شوند. مبل فرانسوی نمایانگر فرهنگ اروپایی است و بنابراین بهتر است که در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک مورد استفاده قرار گیرد. اگر دکوراسیون منزل شما مدرن باشد مطمئنا مبل‌های فرانسوی به کار شما نخواهد آمد. اما در یک دکوراسیون لوکس و مجلل می‌توانید به راحتی از مبل‌های فرانسوی استیل استفاده کنید.

یادتان باشد که اگر می خواهید مبلمان فرانسوی شما زیبایی خود را به رخ بکشد، باید اقلام دکوری کمتری را در اطراف آن به کار ببرید. در واقع وسایل تزئینی زیاد مناسب فضایی که مبل استیل یا کلاسیک فرانسوی در آن قرار می‌گیرد نخواهد بود.

همچنین در خانه‌های کوچک که فضای پذیرایی کوچکی دارند نمی‌توان از مبل‌های استیل فرانسوی استفاده کرد اما مبل‌های کلاسیک را می توان در فضاهای کوچک‌تر نیز به کار برد چرا که از نظر ابعاد و اندازه ظریف‌تر و جمع و جورتر از مبلمان استیل هستند. بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضای کوچک کمی بزرگتر و دلبازتر دیده شود.

انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان فرانسوی

بهتر است که تم رنگی دکوراسیون با وجود مبلمان فرانسوی روشن و ملایم باشد. همانطور که گفتیم مبلمان فرانسوی اصل دارای رنگ های خنثی و ملایم است. همچنین می توانید از لوازم دکوری لوکس و شیک به تعداد محدود در فضای پذیرایی استفاده کنید. آباژورهای پایه دار، مجسمه های کلاسیک و گلدان های لوکس انتخاب مناسبی به نظر می رسند.

اگر به سبک انگلیسی علاقمند هستید روی مبلمان انگلیسی کلیک کنید

پرطرفدارترین مبلمان فرانسوی

مبل های فرانسوی دارای طرح های منوعی هستند، با این حال دو مدل از این مبلمان دارای محبوبیت بیشتری است. مبل پشت تخت فرانسوی و مبل های مدل کویین فرانسوی این دو طرح پرطرفدار هستند.

مبل پشت تخت فرانسوی

مبل های پشت تخت از نامشان پیدا است که دارای  یک پشتی صاف با زاویه 90 درجه است. این مبلمان رسمی است و برای میهمانی های بسیاری رسمی و مجلل از آنها استفاده می شود. دسته های این سبک از مبلمان معمولا از جنس چوب و به شکل صاف و بدون انحنا هستند.

مبل کویین فرانسوی

مبل های کویین در مقایسه با مبل های پشت تخت راحت تر هستند. دارای پشتی نرم و راحت تری است و دارای انحنای کمی است که نشستن روی آن را آسان تر می سازد. در دو طرف پشتی مبل کویین فرانسوی حفاظ هایی وجود دارد که تا قسمت پایین ادامه می یابد. دسته مبل های کویین پارچه ای است و دارای یک انحنا به سمت بالا است. بسیاری از طرفداران مبل های فرانسوی معتقدند که مبل کویین از جمله زیباترین مبل های سبک فرانسوی است.

مطالب مرتبط