مبلمان استیل و راهنمای چیدمان آن – بخش دوم

مبلمان استیل و راهنمای چیدمان آن – بخش دوم

مبلمان استیل و راهنمای چیدمان آن – بخش دوم

مبلمان استیل و راهنمای چیدمان آن - بخش دوم

مبل استیل دارای نقش و نگار ، منبت کاری و تزئینات زیادی است. بنابراین برای جلوگیری از شلوغ شدن فضای سالن پذیرایی باید طرح پارچه مبل را با حداقل طرح انتخاب کنید. همچنین در صورت استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای پذیرایی باید از کاغذ دیواری های بسیار ساده و با حداقل ترین طرح استفاده کرد. در غیر این صورت رنگ های روشن مانند سفید ، شیری و استخوانی از بهترین انتخاب ها برای رنگ دیوارها هستند.

به همین صورت طرح پرده و فرش سالن را نیز ساده تر انتخاب کنید تا از بهم ریختگی و شلوغی فضا جلوگیری شود. از دیگر موارد می توان به عدم نصب تابلوهای زیاد روی دیوار اشاره کرد. زیرا با نصب تابلوهای متعدد باعث شلوغی بیش از حد سالن پذیرایی خواهید شد. بنابراین یا تابلویی نصب نکنید و یا اگر خواهان آن هستید از حدالاقل ترین تعداد با ساده ترین طرح و شکل استفاده کنید.

ویژگی های مبل های استیل :

بالاتر بودن سطح نشیمنگاه نسبت به دیگر مبل های راحتی ، از بارزترین ویژگی های مبلمان استیل است. به هیچ عنوان نباید از این نوع مبل انتظار راحتی مبل و کاناپه های مدرن را داشت. زیرا فوم و ابر به کار رفته در مبل های استیل انعطاف چندانی ندارند بلکه حتی در طولانی مدت باعث خستگی هم می شوند.

مبل های استیل با ویژگی های زیر بسیار مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد. ترکیب بسیار زیبای چوب و پارچه های مجلل ، داشتن نقش و نگارهای پیچیده ، چوب های با کیفیتی مانند راش و گردو و استفاده از منبت کاری و کنده کاری های زیبا.

این نوع از مبلمان مناسب فضای سالن پذیرایی و استفاده برای مهمان ها هستند. بنابراین اگر فضای کافی در خانه دارید می توانید از دو دست مبل در کنار همدیگر استفاده کنید. یک دست مبل استیل مجلل برای مهمان و یک دست مبل راحتی برای استفاده روزمره خودتان.

هنگام خرید مبل های استیل به چه نکته هایی توجه کنیم ؟ 

بیش از هر چیزی باید به جنس و کیفیت چوب ساخته شده توجه کرد. معمولا چوب راش پر استفاده ترین چوب در مبل های استیل است. در اولویت دوم نیز باید کیفیت پارچه را در نظر گرفت. عمده ترین پارچه های به کار رفته در مبل های استیل نیز پارچه های ترک ضد لک و قابل شست و شو هستند. اگر به دنبال پارچه ای با کیفیت بالا هستید قطعا باید سراغ پارچه های ترک بروید.

رنگ مبل های استیل را چگونه انتخاب کنیم ؟ 

رنگ مبل استیل به دو فاکتور رنگ فریم مبل و رنگ پارچه آن بستگی دارد. این رنگ ها هر کدام می توانند تاثیر متفاوتی در دکوراسیون شما ایجاد کنند. معمولا مبل استیل تداعی کننده فریمی با رنگ طلایی در اذهان عمومی است. اما این روزها مبل های استیل دارای رنگ های دیگری مانند انواع قهوه ای ها و سفید هستند.

فریم با رنگ طلایی یا بژ از تجملاتی ترین و پر شکوه ترین نوع مبل های استیل است. اگر دارای سالن پذیرایی بزرگی هستید این رنگ به شما پیشنهاد می شود زیرا رنگ طلایی یا بژ مقداری فضا را شلوغ می کند. پارچه هایی که برای این فریم استفاده می شود بهتر است زمینه طلایی داشته باشد. زرشکی از پر طرفدارترین رنگ ها برای فریم طلایی است.

فریم با رنگ سفید یا شیری از پر طرفدارترین های این روزها است. زیرا می توان این رنگ را با دیگر رنگ ها به راحتی ترکیب و هماهنگ کرد. همچنین رنگ سفید یا شیری می تواند فضا را از حالت تجملاتی و اشرافی مقداری خارج کند. پارچه مناسب برای این فریم می تواند همه رنگ های روشن باشد. اما در نظر بگیرید که ترکیب پارچه سورمه ای با فریم سفید و شیری نیز بسیار جذاب است.

فریم با رنگ قهوه ای از رسمی ترین نوع مبل های استیل است. اما توجه کنید که برای این فریم بهتر است از پارچه هایی ساده و با رنگ روشن استفاده کنید تا جلوه بیشتری پیدا کرده و فضا را بازتر نشان دهد.

 

مطالب مرتبط