9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی – بخش اول

9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی – بخش اول

9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی

9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی - بخش اول

زندگی در آپارتمان های کوچک که امروزی باعث شده که انسان از فضایی که در اختبار دارد، حداکثر استفاده را کند. از نظری بسیاری از افراد زندگی در این قبیل فضاها محکوم به حذف بسیاری از لوازم و تجهیزات مورد نیاز است؛ اما افرادی که تجربه و دانش در رابطه با دکوراسیون داخلی دارند، اصلا اینطور فکر نمی کنند. از نظر این افراد در صورتی که در انتخاب و چیدمان لوازم دقت کنیم، فضایی دلچسب، راحت و آرامش بخش خواهیم داشت. ما نیز برای اینکه در این زمینه در کنار شما باشیم، محتوای این مقاله را به چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی اختصاص داده ایم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

انواع چیدمان مبل فضای کوچک

۱. چیدمان مبل فضای کوچک مربعی یا مستطیلی با استفاده از مبل های ال

یکی از بهترین مدل مبل ها برای فضاهای کوچک مربعی و مستطیلی مبل های ال هستند این مبل های به دلیل نداشتن دسته فضای کمتری اشغال می کنند. علاوه بر این مدل خاص این نوع مبل ها این امکان را فراهم می کند که به اشکال مختلف چیده شوند. به گونه ای که نه تنها فضای بسیار کمتری در مقایسه با سایر انواع مبل ها اشغال می کنند، بلکه برای تعداد افراد بیشتری نیز قابل استفاده باشند.

۲. استفاده از نیم ست های راحتی برای فضای کوچک

معمولا مبل‌های نیم ست ۵ نفره برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. نیم ست ها از کاناپه ۳ نفره به همراه دو مبل تک نفره یا از دو کاناپه ۲ نفره و ۳ نفره تشکیل می شوند. در انتخاب نیم ست نیز باید فضایی که در اختیار است، مد نظر قرار گیرد.
معمولا در فضای کوچک، کاناپه ۳ نفره روبروی تلویزیون قرار داده می شود. مبل های تک نفره نیز روبروی هم قرار می گیرند. معمولا مبل کلاسیک و استیل در مقایسه با مبل راحتی فضای بیشتری اشغال می کنند. به همین دلیل استفاده از مبل های راحتی برای فضاهای کوچک مناسب تر است.

۳. چیدمان گرد مبلمان مناسب برای فضاهای کوچک

چیدن مبلمان به صورت ردیفی در کنار دیوار، در فضاهای کوچک چندان مناسب نیست. در صورتی که عرض فضا کافی باشد، به عبارتی در فضاهای مربعی چیدمان گرد باعث می شوند که افراد راحت تر با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این نحوه چیدمان زیبایی خاصی نیز به فضا می بخشد.

۴. استفاده از مبل های تکی بدون دسته در فضاهای کوچک

از آنجایی که مبل تک نفره فاقد دسته هستند، در هر جهتی امکان چیدن دارند. علاوه بر این با توجه به اینکه این مبل ها فاقد دسته هستند، فضای کمتری اشغال کرده و مانعی در رفت و آمد ایجاد نمی کنند.
بهتر است مبل های تکی به صورت گرد در اطراف میز وسط چیده شوند. میز وسط می تواند به عنوان نقطه کانونی باشد.

۵. استفاده از نیمکت به جای مبل های تک نفره

در صورتی که مبلمان متشکل از دو کاناپه بزرگ ۲ و ۳ نفره است، بهتر است به جای استفاده از مبل های تک نفره در کنار آنها از نیمکت های کوچک در کنار آن استفاده شود.

۶. در فضاهای مربعی و مستطیلی کوچک مبل ها در اطراف نقطه کانونی چیده شوند

چیدمان مبل فضای کوچک مربعی یا مسطتیلی بهتر است در اطراف شومینه یا تلویزیون باشد. در واقع شومینه یا تلویزیون به عنوان نقطه کانونی عمل کرده و مبلما در اطراف آن چیده می شوند. معمولا کاناپه های ۲ و ۳ نفره مقابل هم در کناره های تلویزیون یا شومینه قرار داده می شوند.

نقطه قابل ذکر این است که در طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل لزومی ندارد که همیشه نقطه کانونی تلویزیون یا شومینه باشد. گاهی میز قهوه خوری یا مرکز اتاق به عنوان نقطه کانونی انتخاب شده و مبل ها در اطراف آن چیده می شوند. قرار دادن مبل های تکی یا صندلی در جلوی نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون فصای داخلی باعث برجسته شدن آن می شود. به این ترتیب اگر از مهمان خود دعوت کنید که روی آن بنشیند، ناخودآگاه به عنوان کانون توجه قرار می گیرد. پیشنهاد می شود درباره دکوراسیون اتاق خواب عروس بخوانید.

مطالب مرتبط