9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی – بخش دوم

9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی – بخش دوم

9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی

9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی ۷. استفاده از سه قطعه مبل در فضای کوچک مربعی

یکی از بهترین مدل های چیدمان مبل فضای کوچک مربعی استفاده از سه قطعه مبل است. برای این اتاق باید بزرگترین مبل در یک جهت از اتاق قرار داده شود. در دو طرف این مبل میز عسلی قرار گرفته و در مقابل آن ۲ یا ۳ میز تکی کوچک قرار داده می شود. در فضای وسط نیز جا برای میز باریکی است.

۸. چیدمان مبل سه قطعه ای در فضای کوچک مستطیلی

در صورتی که فضای پذیرایی یا نشیمن مستطیلی کوچک است، بهتر است، کاناپه های ۲ یا ۳ نفره روبه روی هم قرار داده شوند. در سمت راست آنها دو صندلی تک نفره و در سمت چپ نیز مبل بک نفره قرار داده شود. این نحوه چیدمان با قرینه سازی به جذابیت فضا می افزاید.

در قسمت مرکز مبل ها از مبل های مستطیل و باریک استفاده می شود که فضای کمتری اشغال کند. کنار مبل های دو نفره نیز می توان از میز عسلی کوچک استفاده کرد. از انواع مبل چستر گروه مبلمان ویترا دیدن فرمایید.

۹. چیدمان مبل ۷ نفره در فضای کوچک مستطیلی شکل

در شرایطی که اتاق پذیرایی یا نشیمن خانه مستطیلی است، توصیه می شود که از ۲ تکه کاناپه ۲ یا ۳ نفره استفاده شود. کاناپه ها روبروی هم قرار داده شوند. دو مبل تک نفره در سمت راست و سمت چپ قرار گیرند. از میزهای کوچک در یک سمت از مبل های بزرگ استفاده شود و میزی بزرگ در قسمت وسط مبل ها قرار گیرد. این گونه چیدمان قرینه مبل ها باعث ایجاد نظم خاصی در فضای داخل اتاق پذیرایی خواهد شد. برای خرید مبل کلاسیک از جدیدترین محصولات ویترا دیدن فرمایید.

نکات مهم در چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

برای چیدمان مبل در فضای کوچک باید به نکاتی توجه نمود تا بتوان فضایی دلنشین و زیبا به وجود آورد. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

اولین نکته در رابطه با چیدمان مبل در خانه های کوچک این است که تعیین کنید کدام یک از مبل هایتان برای شما ضروری تر و کاربردی تر هستند. به عنوان مثال اگر بزرگ ترین مبل را برای این منظور انتخاب کرده اید سایر مبل ها را بر اساس آن بچینید و سعی کنید از منسجم قرار دادن مبل ها در کنار یکدیگر بپرهیزید، زیرا فضا را شلوغ تر و کوچک تر از اندازه واقعی نشان می دهد.

اگر فضای منزل شما به صورت مستطیلی شکل و کوچک است، می توانید میز تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید و دیوار مقابل آن را به یک مبل راحتی بزرگ اختصاص دهید و در صورت کافی بودن فضا یک یا دو مبل تک نفره به شکل زاویه دار بگذارید تا تمامی افراد خانواده بتوانند از این فضا استفاده کنند و به تلویزیون مسلط باشند.

برای یافتن بهترین حالت مبلمان برای فضای کوچک سعی کنید که چندین چیدمان مختلف را امتحان نمایید و ببینید که کدام سبک چیدمان جلوه خاص تری به فضای کوچک منزلتان می بخشد. چیدمان انتخابی باید به نحوی باشد که در آن احساس راحتی داشته باشید. برای این منظور می توانید یکی از وسایل منزل مانند تلویزیون یا شومینه را به عنوان نقطه کانونی و مرکزی انتخاب کنید و سپس مبل ها را به سبک های متفاوت در اطراف آن بچینید.

از دیگر موارد مهمی که برای چیدمان مبل راحتی برای فضای کوچک باید به آن توجه کنید تعادل در فضا است. در واقع باید مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون داخلی خود را به نحوی انتخاب نمایید که ابعاد آن ها متناسب با فضا باشد. رعایت این نکته موجب بزرگ تر جلوه دادن فضای کوچک منزل می شود. جهت خرید جهیزیه عروس کلیک کنید.

کلام آخر

چیدمان اصولی و صحیح مبلمان در فضاهای کوچک باعث می شود، فضا بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این فضا جذاب و زیبا به نظر برسد. چیدمان مبل فضای کوچک با فضای بزرگ و وسیع متفاوت است. در فضاهای کوچک باید از میلمان مناسب برای این قبیل فضاها استفاده کرد. به عنوان مثال مبل بدون دسته یا ال برای فضاهای کوچک مناسب هستند یا مبل های راحتی در مقایسه با مبل های کلاسیک و استیل فضای کمتری اشغال کرده، برای ااستفاده در این فضاها توصیه می شوند.

خرید از تولید کنندگان مبل به مراتب بهتر از خرید از فروشگاه هایی است که تنها عرضه کننده هستند؛ زیرا علاوه بر کیفیت تضمین شده، محصولات با قیمت مناسب تری در اختیار شما قرار داده می شود. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره برای خرید یا طراحی دکوراسیون با ویترا تماس بگیرید.

مطالب مرتبط